Ervaringen volumeknop H/K AVR-*35 serie

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik heb de Harman/Kardon AVR-235 op het oog.
Hij klinkt prima, is niet al te duur en ziet er goed uit.

Alleen vond ik de volumenknop nogal fragiel aanvoelen, een plastic ringetje met een lampje er achter.
Ik kon op GoT verder geen negatieve dingen over de knop vinden, behalve dan dat meer mensen het opgevallen was dat hij gammel aanvoelde.
Dus nu vroeg ik mij af of mensen ervaring hebben met deze H/K lijn en kunnen vertellen hoe de volumeknop is bij normaal gebruik.
Voelt hij alleen fragiel aan of is hij het ook en gaat hij snel stuk.
Of gebruiken jullie alleen de afstandsbediening? ;)

Ik hoop dat iemand mij er wat over kan vertellen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23
hij voelt idd gammel aan, net zoals de meeste apparaten in deze prijsklasse.
ik heb een AVR 430, en ondervind geen problemen. Hiervoor had ik een SR7200, en dat voelde net zo goedkoop aan.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:20:
hij voelt idd gammel aan, net zoals de meeste apparaten in deze prijsklasse.
ik heb een AVR 430, en ondervind geen problemen. Hiervoor had ik een SR7200, en dat voelde net zo goedkoop aan.
De 430 kan ik niet vinden maar ik ga er van uit dat hij nogal lijkt op de 435.
Tussen de 235 en de 435 zie ik niet zoveel verschil. Alleen wat aansluitingen extra, meer vermogen en wat uitgebreide opties.
Betekend dat ook meteen dat ze knopjes beter maken? :?

Dat hij een beetje goedkoop aanvoelt vind ik niet zo'n ramp. Als hij maar blijft werken. ;)
Ik vraag me namelijk af of de 435 de €300,- meer waard is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 107mb
de 4xx serie heeft een grote aluminium klep, waar alle knoppies en aansluitingen achter verdwijnen.
Dat sprak mij aan, evenals de multiroom mogelijkheden en de programmeerbare AB.
Ook kan hij royaal meer vermogen leveren....

maar de knopjes blijven hetzelfde. Je moet voor jezelf de afweging maken of je wil betalen voor de extra functionaliteit. Ik wel, dus ik heb de 430 gekocht....

maar met een 235 zit je ook goed hoor...
Een tip, de 335 schijnt bijzonder goed te zijn!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Om de volumeknop zou ik me niet ál te veel zorgen maken, je gebruikt in 90% van de gevallen toch de afstandsbediening als luie tweaker zijnde :P.

De overweging tussen de 235 en 435 is er een die je zelf moet maken, aan de ene kant door te luisteren (alhoewel ik vermoed dat de verschillen niet wereldschokkend zullen zijn), en aan de andere kant aansluitingen (nu én in de toekomst). Als je je receiver een aantal jaren wilt gebruiken is het altijd fijn om iets meer vermogen te hebben (mocht je later grotere speakers willen kopen), en met HD-tv's en Xboxen en weetikwatnogmeer zijn de extra aansluitingen misschien ook niet weg.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
DriveSand schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:57:
Om de volumeknop zou ik me niet ál te veel zorgen maken, je gebruikt in 90% van de gevallen toch de afstandsbediening als luie tweaker zijnde :P.
Inderdaad, ik heb 635 en ik laat het wel uit mijn hoofd om aan die knop te zitten..... aan de knop draaien betekent namelijk vette klauwe op de HK en dat betekent poetsen en als ik ergens een gruwelijke takkehekel aan heb! :+

Knop heb ik dus 1 keer aangeraakt, toen ie uit de doos kwam om te voelen of ie gammel was.... en ja dat is ie in vergelijking tot mijn oude pioneer. Daarna die knop echt nooit meer aangeraakt want de afstandsbediening ligt altijd naast de fatboy en dus zou ik geen reden kunnen bedenken om toch aan die knop te zitten :P

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 21-06-2006 03:29 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
107mb schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:29:
de 4xx serie heeft een grote aluminium klep, waar alle knoppies en aansluitingen achter verdwijnen.
Dat is inderdaad een stuk mooier dan van die uitbreek plasticjes
Dat sprak mij aan, evenals de multiroom mogelijkheden
Wat is dat? :?
en de programmeerbare AB.
Ze hebben toch allemaal een programmeerbare AB?
Ook kan hij royaal meer vermogen leveren....
Ik word gek van dat vermogen. De een zegt dat 35 genoeg is.
De volgende zegt dat het geen reet uit maakt.
De derde zegt dat je met meer vermogen harder kan knallen 8)7
En nog een zegt dat je met meer vermogen een 'warmer' geluid hebt op de lagere geluidsniveau's.

Wat is het nou? |:(
Hij is voor huiskamergebruik, hoogstwaarschijnlijk zal ik zal ik eerder een nieuwe versterker kopen dan een vrijstaand huis dus echt hard ga ik ook niet. ;)
maar de knopjes blijven hetzelfde. Je moet voor jezelf de afweging maken of je wil betalen voor de extra functionaliteit. Ik wel, dus ik heb de 430 gekocht....

maar met een 235 zit je ook goed hoor...
Een tip, de 335 schijnt bijzonder goed te zijn!
335 is toch niet meer dan enkele aansluitingen extra en 5W meer vermogen ten opzichte van de 235?
DriveSand schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:57:

De overweging tussen de 235 en 435 is er een die je zelf moet maken, aan de ene kant door te luisteren (alhoewel ik vermoed dat de verschillen niet wereldschokkend zullen zijn), en aan de andere kant aansluitingen (nu én in de toekomst). Als je je receiver een aantal jaren wilt gebruiken is het altijd fijn om iets meer vermogen te hebben (mocht je later grotere speakers willen kopen), en met HD-tv's en Xboxen en weetikwatnogmeer zijn de extra aansluitingen misschien ook niet weg.
Je kan toch alle boxen op alle vermogens hangen?
Zolang hij niet vervormt is er niets mis?
Grotere boxen (meer Watts) betekend toch alleen dat ze meer kunnen hebben?
Of bedoel je dat je doordat je boxen meer kunnen hebben je versterker ook harder kunt zetten en dat je versterker dan dus nog wel vermogen over moet hebben?
Reind schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 03:27:
[...]

Inderdaad, ik heb 635 en ik laat het wel uit mijn hoofd om aan die knop te zitten..... aan de knop draaien betekent namelijk vette klauwe op de HK en dat betekent poetsen en als ik ergens een gruwelijke takkehekel aan heb! :+
_/-\o_

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 107mb
zo begin je een topic met één vraag, en iets later heb je een heleboel vragen :*)

ik zal proberen een antwoord te geven:

multiroom:
in één kamer DVD kijken, in de andere kamer radio luisteren. Dat alles met één installatie, en meerdere luidsprekersystemen. het is mogelijk om per zone een afstandbediening te hebben. Dit wil ik ooit gaan gebruiken.

vermogen
duurdere modellen hebben meestal meer vermogen, maar ook vaak betere of ruimer overbemeten componenten. Dat tilt het hele geluidsniveau naar een hoger level. Het "warmere geluid" is dus niet alleen te danken aan die 5 watt extra.

Een grotere trafo zorgt ervoor dat indien over alle kanalen een heftige explosie moet worden weergegeven, alle luidsprekers ook echt goed worden aangestuurd. zo blijft het dan 5*40 watt in HK termen. Een budget sony met 5 * 80 watt opgegeven, zakt in zo'n situatie terug naar misschien wel 5 * 20 watt geleverd vermogen.

en je kunt in de consumentenklasse alle speakers aan alle versterkers hangen...
Er zijn uitzonderingen zoals de oudere infinity kappa's waar je een hele stabiele versterker voor nodig hebt, maar dat noem ik geen consumentenspul meer. Het vermogen van een speaker is idd het maximaal belastbaar vermogen.

Een AVR 235 voldoet uitstekend in de meeste situaties.

heb je trouwens al luidsprekers?

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:44:
Je kan toch alle boxen op alle vermogens hangen?
Zolang hij niet vervormt is er niets mis?
Grotere boxen (meer Watts) betekend toch alleen dat ze meer kunnen hebben?
Of bedoel je dat je doordat je boxen meer kunnen hebben je versterker ook harder kunt zetten en dat je versterker dan dus nog wel vermogen over moet hebben?
Je kunt in principe bijna alle speakers op alle vermogens hangen, maar het gaat ook om de controle die een versterker moet hebben over speakers. Als je met weinig vermogen een speaker wil aansturen die eigenlijk pas lekker draait met flink wat vermogen, dan heb je kans dat je je speakers beschadigd.

Dit zal nu niet echt van belang zijn, maar ik probeer je een beetje te behoeden voor de situatie waar ik in verkeer :P. Mijn budget Yamaha heeft geen bakken met vermogen, maar ik wil wél upgraden. Dus ik ben nu een klein beetje beperkt in mijn keuze qua speakers. Later (als je groot bent) wil jij misschien ook wel betere luidsprekers kopen, en dan ben je misschien maar wat blij met iets meer vermogen. Aan de andere kant, als dat nog jaren duurt dan kun je net zo goed nu iets goedkoper doen, en dan later alles nieuw kopen :).

p.s. Ik probeer je niet de stuipen op het lijf te jagen trouwens, die 235 is een prima versterker, maar denk even na over wat je verwacht te doen in de toekomst :).

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ah, wederom bedankt voor jullie informatie. :)

Die multiroom wil ik inderdaad ooit ook gaan gebruiken, en ik vind het niet handig om nu een versterker te kopen die ik moet inruilen als ik nieuwe speakers koop. Ik verwacht namelijk binnen een jaar ook speakers te kopen. 8)7

Ik heb nu nog wat oude meuk staan die ik als 5.1 wil gaan gebruiken.
Op dit moment heb ik een stereo midi setje met aan elk kanaal één 6Ω en één van 4Ω in serie. Dan vervormt hij minder snel met lage tonen (eigenlijk helemaal niet).

Ik ben vandaag naar Hobo HiFi gegaan in Haarlem (kwam er toevallig langs) en die raadde mij de Pioneer 1015 aan. (aanbieding voor 699).
Die heb ik vergeleken met de 235 en de 335 en ik vind eigenlijk dat ze qua specificaties elkaar amper ontlopen. Alleen in vermogen zie je verschil. Alleen denk ik dat het vermogen van de Pioneer heeeeel anders is gemeten dan dat van de H/K's.

Nu vraag ik mij dus af of ik als niet-audiofiel het verschil ga horen tussen goed geluid en nog beter geluid. Het verschil tussen brak geluid en goed geluid hoor ik meteen. (ben geen audio-dove ;) )

Maar die multiroom, heeft hijdan extra aansluitingen of gebuik je daar de back surround aansluitingen voor?

Het valt mij trouwens op dat als ik de stap zou maken van 235 naar 335 dat de stap naar de 430 bijvoorbeeld niet meer zo groot is, of kijk ik op de verkeerde sites. ;)

Het blijft inderdaad afwegen voor mij, ik wil nu m'n brakke speakers er nog aan hangen omdat ik de overstap naar surround geluid wil maken. Over niet al te lange tijd wil ik er dan mooie zuilspeakers aanhangen. En met die complete set wil ik dan jaren gaan doen, dus misschien is nu iets dieper in de buidel tasten niet onverstandig. :)
DriveSand schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:57:
Je kunt in principe bijna alle speakers op alle vermogens hangen, maar het gaat ook om de controle die een versterker moet hebben over speakers. Als je met weinig vermogen een speaker wil aansturen die eigenlijk pas lekker draait met flink wat vermogen, dan heb je kans dat je je speakers beschadigd.
Daar gaan we weer, in de GoT FAQ staat dat een speaker niet op een vermogen draait ofzo maar een maximum heeft. En dat impedantie en efficientie bepalen of de versterker veel vermogen nodig heeft.
Dit zou dus betekenen dat je de speakers toch enigzins moet aanpassen op het vermogen van je versterker om veilig te blijven?
Ik ga er eigenlijk van uit dat ik zo ronde de 50 (H/K) Watt toch niet aan de grenzen kom omdat ik dan gelyncht wordt. ;)
Later (als je groot bent)
LOL _/-\o_
Dat is inderdaad op zeer korte termijn het geval.

ik ben al groot :(
p.s. Ik probeer je niet de stuipen op het lijf te jagen trouwens, die 235 is een prima versterker, maar denk even na over wat je verwacht te doen in de toekomst :).
Dus de 235 is prima, maar als ik later een grotere kamer krijg, misschien meerdere kamers wil gebruiken en een goede speakerset heb. Dan is het verstandig om nu wat meer uit te geven zodat ik later mijn versterker niet hoef te vervangen.
Het ik het zo goed? :)

PS: Welke Yamaha heb je?

PS2: Ik heb inderdaad steeds meer vragen, zat al te denken om een extra topic te maken maar die wordt vast gesloten ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:53:
Knippperdeknip

Daar gaan we weer, in de GoT FAQ staat dat een speaker niet op een vermogen draait ofzo maar een maximum heeft. En dat impedantie en efficientie bepalen of de versterker veel vermogen nodig heeft.
Dit zou dus betekenen dat je de speakers toch enigzins moet aanpassen op het vermogen van je versterker om veilig te blijven?
Ik ga er eigenlijk van uit dat ik zo ronde de 50 (H/K) Watt toch niet aan de grenzen kom omdat ik dan gelyncht wordt. ;)
De FAQ heeft gelijk, maar waar ik op doelde was: wat als je later een mooie speaker ziet die niet zo efficient is? (Lees verder naar onder :P)
Dus de 235 is prima, maar als ik later een grotere kamer krijg, misschien meerdere kamers wil gebruiken en een goede speakerset heb. Dan is het verstandig om nu wat meer uit te geven zodat ik later mijn versterker niet hoef te vervangen.
Het ik het zo goed? :)
Yep, da's wat ik bedoelde ;).
PS: Welke Yamaha heb je?
De Yamaha Vnogwatletters 350. Leuk instap modelletje, maar nu loop ik dus tegen het probleem aan dat ik niet zeker weet welke grotere speakers 'ie met een beetje gemak kan aanduwen. Een laag efficiente zuil wordt dus problematisch. De verkoper stelde al voor dat ik maar met de versterker langs moest komen :P. Gelukkig woon ik op 10 minuten lopen, dus we gaan binnenkort maar eens sjouwen.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 21:55

--HYPER--392