[Flash] Variabelen doorsturen van SWF1 naar SWF2

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb 3 SWF's (creeren.swf, pionieren.swf en vernieuwen.swf) vanwaar je naar portfolio.swf kan. Nu wil ik een terug knop hebben op de portfolio pagina, zodat je weer terug kan naar 1 van de eerste 3 SWF's. Ik wil dan vanaf creeren, pionieren en vernieuwen een variabele meesturen naar portfolio.swf, zodat ik daar een loadmovie in kan zetten naar het oorspronkelijke SWF bestandje. Ik heb me dood gezocht op Google en GoT, maar óf het staat er niet op óf ik weet het niet goed te benamen... wie o wie kan me helpen?

Verwijderd

In je main stage kan je toch bijhouden welke swf de 'vorige' is geweest? Dan kan je daar weer naar verwijzen vanuit je portfolio.swf.

Uit je vorige topic:
Overigens is het best practice om je actionscript in een aparte layer te zetten ipv op je objecten.
Dus niet
code:
1
2
3
on(press){
  createEmptyMovieClip("portfolio", 1).loadMovie("portfolio.swf");
}

maar
code:
1
2
3
backButton.onPress = function(){
}

Geeft je een stuk beter overzicht.

En als je main.swf in tweeen knipt heb je ook niet meer het probleem dat je naar frame 10 moet springen ;)

• Peedy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:00:
In je main stage kan je toch bijhouden welke swf de 'vorige' is geweest? Dan kan je daar weer naar verwijzen vanuit je portfolio.swf.
Euh, hoe? Dat is zeg maar het doel van dit topic :P Om dáár achter te komen ;)
Uit je vorige topic:
Overigens is het best practice om je actionscript in een aparte layer te zetten ipv op je objecten.
Dus niet
code:
1
2
3
on(press){
}

maar
code:
1
2
3
backButton.onPress = function(){
}

Geeft je een stuk beter overzicht.
Mwaoh, ik heb zo ook goed overzicht, en ik weet wat waar staat.
En als je main.swf in tweeen knipt heb je ook niet meer het probleem dat je naar frame 10 moet springen ;)
Dat heb ik nu dus...creeren, vernieuwen en pionieren zaten eerst alledrie in main.swf.

Verwijderd

pEeDy16 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:18:
[...]

Euh, hoe? Dat is zeg maar het doel van dit topic :P Om dáár achter te komen ;)
Maak er voor de handig een textboxje van in je main stage:
code:
1
2
3
buttonCreeren.onPress = function() {
  referer.text = this._parent._name;
}
referer.text kan je daarna weer opvragen, met bijvoorbeeld _root.referer.text, of netter via _parent.referer.text (afhankelijk van hoe je ding opgebouwd is).
[...]

Mwaoh, ik heb zo ook goed overzicht, en ik weet wat waar staat.
Wacht maar tot het wat complexer wordt :P
[...]

Dat heb ik nu dus...creeren, vernieuwen en pionieren zaten eerst alledrie in main.swf.
Op flashfocus.nl kan je trouwens ook behoorlijk wat info vinden. Heeft mij wel geholpen iig.

• Peedy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:43:
Maak er voor de handig een textboxje van in je main stage:
code:
1
2
3
  referer.text = this._parent._name;
}
referer.text kan je daarna weer opvragen, met bijvoorbeeld _root.referer.text, of netter via _parent.referer.text (afhankelijk van hoe je ding opgebouwd is).
Ik kom hier nog niet uit...wat doe je dan precies?

Verwijderd

Hmm, heb m ook niet heel duidelijk gemaakt zie ik :+

Je maakt een textverld aan in je main stage (dynamic text ;)). Op die onPress zet je de naam van de te laden swf daar in.
code:
1
2
3
  referer.text = "creeeren"; // of een andere, generieke manier om de juiste naam te achterhalen
}

• Peedy
Ja, zover was ik inderdaad al gekomen. Maar ik heb op mijn knop (portfolio_knop) deze actie staan:
code:
1
2
3
on(release {
loadMovie('portfolio.swf','_root');
}

En waar/wat moet ik dan in portfolio.swf plaatsen? Ik kan hier ook nergens tutorials over vinden :(

Verwijderd

Das niet zo moeilijk toch? Je wil in portfolio.swf weten wie de referer is. Dat staat in je tekstbox met naam 'referer', en is aan te spreken via iets als '_root.referer.text.'

• Peedy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:52:
Das niet zo moeilijk toch? Je wil in portfolio.swf weten wie de referer is. Dat staat in je tekstbox met naam 'referer', en is aan te spreken via iets als '_root.referer.text.'
En hoe zet ik dat in de code dan?
code:
1
2
3
4
on(release)
{
loadMovie(referer.text.swf,'_root');
}

werkt niet... ?

Verwijderd

pEeDy16 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:28:
[...]

En hoe zet ik dat in de code dan?
code:
1
2
3
4
on(release)
{
loadMovie(referer.text.swf,'_root');
}

werkt niet... ?
Dit is wel heel basic hoor. Hier staat je oplossing: http://flash-creations.com/notes/actionscript_simpledata.php

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmja, ik ben er nu wel klaar mee; hoewel elquapo uitstekend helpt is het niet de bedoeling dat we gelijk aan bepaalde vogelsoorten het eten voorgekauwd krijgen. :)

Probeer het eerst eens met je manual en google en post daarna wat specifiekere vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 20-06-2006 17:13 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.