[Vista] Géén Firewire netwerkverbinding in Vista Beta 2

Pagina: 1
Acties:

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik heb 2 computers welke verbonden zijn via een firewire kabel en de communicatie tussen deze PC´s ging altijd vlekkeloos met op beide machines XP geïnstalleerd.
Ik heb nu recent Vista Beta 2 op één van de computers ingesteld, maar kan nu geen verbinding via de firewire kabel meer voor elkaar krijgen. De optie is eenvoudigweg niet beschikbaar of ik weet niet hoe hem in te stellen.
Kan dit überhaupt wel in Vista ? En zo ja hoe ???
:'(

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Is er nou echt niemand die met Vista een firewire kabeltje gebruikt om 2 pc´s met elkaar te verbinden ?
Het werkt zo lekker bij XP, dus waarom kan dit nou niet bij Vista ?
:'(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hou er even rekening mee dat het een beta OS is. Misschien komt het nog in de uiteindelijke build.

Misschien dat de mensen in Windows Clients je verder kunnen helpen.
Move naar /11 :)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem. Ik heb echt al van alles geprobeerd, van simpelweg vuurdraadje loshalen en in een andere poort prikken tot controller uninstallen/reinstallen. Hij weigert het ook om de FireWire controller als netwerkverbinding (zoals in XP) te zien.
Netwerk "wizzard" is al helemaal drama omdat die een UPnP-router ziet en m'n Vista-pc maar draadloos aan het netwerk wil koppelen, terwijl ik 'm alleen maar m'n MCE-bak wil laten zien via FireWire :?
Ook Vista's help-file is lekker behulpzaam (not!)... Het lijkt er bijna op dat ze vergeten zijn dat er ook nog zoiets bestaat als een netwerk over FireWire ipv dat dat alleen maar voor DV-cams gebruikt wordt.
Als er iemand een (ongetwijfeld veel te) simpele oplossing voor dit probleem weet dan heb je mijn grote edoch niet verpletterende dank ;)

tis niet verpletterend omdat dat zo'n rotzooi geeft

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.