SACD/DVD-A multi-disc player

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Was al een beetje bezig geweest in het DVD-Audio op gewone Dvd speler topic, maar omdat mijn wensen toch wat anders zijn toch maar een nieuwe topic.

Ik zoek dus een SACD/DVD-A multi-disc (wisselaar) player. Functie is puur voor audio, dus wat de player op videogebied presteert maakt niet zoveel uit. Vooralsnog is het moeilijk voor mij moeilijk er info over te vinden en krijg ik het idee dat er op de Europese/Nederlandse markt sowieso weinig tot niks is uitgebracht. Maar goed, importeren vind ik ook niet zo'n punt ;)

Ik had nog een carousel overwogen, maar die dingen lijken vaak toch wat buggy te werken en volgens mij is Sony de enige met 1 model op dat gebied die zowel SACD als DVD-A ondersteunt. Dus ik ga maar 'lekker' voor een 5-disc changer of iets in die trend.

De prijs moet ook schappelijk zijn, want mijn budget is helaas niet zo groot.
Vooralsnog heb ik gevonden:
- Yamaha DVD-C750 Universal Disc Player (~$300)
- Yamaha DVD-C950 Universal Disc Player (~$450)
- Onkyo CP802 (~$345)

$300 zou ik wel een mooi prijsje vinden :)
Dus de concrete vragen zijn, wat voor modellen zijn er nog meer?
En zijn ze ergens te krijgen in Nederland? (of wat zouden anders goede online shops zijn?)

Ik heb al een mailtje naar Yamaha gestuurd met de vraag of er nog dealers/importeurs zijn die deze verkopen, maar ik verwacht daar geen nuttige feedback op.

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-06-2006 15:39 . Reden: nog een Onkyo gevonden ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23

-d-

Sony scd-ce595 iets ?
5 CD/SACD wisselaar, prijzen op Kieskeurig.nl tussen €239 - €299

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
De Denon DVD 1920 doet beide en is in Nederland verkrijgbaar voor 295 euro (Audiospeurders.nl).

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
NeoPhix schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:49:
De Denon DVD 1920 doet beide en is in Nederland verkrijgbaar voor 295 euro (Audiospeurders.nl).
De DVD1920 is geen multi-disc apparaat. Tenminste, bij normaal gebruik past er maar 1 schijfje in het laatje... ;)

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
vanaalten schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:58:
[...]

De DVD1920 is geen multi-disc apparaat. Tenminste, bij normaal gebruik past er maar 1 schijfje in het laatje... ;)
Ochja, natuurlijk, overheen gelezen. Mijn excuses. Het is wel een heel mooi apparaat... ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

Exirion

Gadgetfetisjist

NeoPhix schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:44:
Het is wel een heel mooi apparaat... ;)
Ik snap niet waarom die Denon zo populair is. Denon staat om te beginnen bekend om z'n leesproblemen en verschillende 'quirks'. Lees avsforum.com er maar eens op na. Verder is het allemaal plastic en voelt het ding verre van degelijk aan. Het display lijkt wel overgenomen van een 30-euro speler van Blokker of Aldi. Voor dat geld is er wel wat beters te vinden. Ik geloof dat mensen zich vooral laten leiden door de reputatie die Denon in betere tijden heeft opgebouwd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shadow_Zero
-d- schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:56:
Sony scd-ce595 iets ?
5 CD/SACD wisselaar, prijzen op Kieskeurig.nl tussen €239 - €299
Maar helaas geen DVD-A :/

Verwijderd

De Pioneer DV-696AV doet het allemaal voor 159,- euro's
Alleen geen wisselaar.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 07:05 ]

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:18:
[...]

Ik snap niet waarom die Denon zo populair is. Denon staat om te beginnen bekend om z'n leesproblemen en verschillende 'quirks'. Lees avsforum.com er maar eens op na. Verder is het allemaal plastic en voelt het ding verre van degelijk aan. Het display lijkt wel overgenomen van een 30-euro speler van Blokker of Aldi. Voor dat geld is er wel wat beters te vinden. Ik geloof dat mensen zich vooral laten leiden door de reputatie die Denon in betere tijden heeft opgebouwd.
Omdat de nieuwe spelers veel beter zijn dan de eerste (eigenlijk verbouwde panasonic) spelers.
Wat betreft de DVD-1920: ze hebben hier het geld aan goede onderdelen uitgegeven (goede upscaler/de-interlacer en een Burr Brown DAC voor alle kanalen) en dat ging ten koste van het display.
Verder is de frontplaat gewoon van geborsteld staal, voelen de knopjes echt niet goedkoop aan, past alles mooi in elkaar en zijn de aansluitingen van goede kwaliteit en verguld.
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee dat ik in ruil voor een slecht display (gebruik toch OSD) goede beeld- en geluidskwaliteit terugkrijg.
Wat betreft leesproblemen: hij komt gemakkelijk door de leestesten heen van de test-dvd (Burosch Professional Test-DVD) die bij diverse testbladen gebruikt wordt met krassen.
Ik denk dat je een beetje vertekend beeld hebt van Denon door de eerste twee generaties dvd-spelers die eigenlijk nog geeneens echte Denon's waren.

Kijk maar eens op http://www.areadvd.de/hardware/2005/denon_dvd_1920_1.shtml

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 14:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:25:
...Ik denk dat je een beetje vertekend beeld hebt van Denon door de eerste twee generaties dvd-spelers die eigenlijk nog geeneens echte Denon's waren.
Ik heb de DVD-3800. De toen eerste Denon DVD speler die niet-officieel PAL pure progressive ondersteunt. OK, het is natuurlijk niet zo goed als de Faroudja de-interlacer of andere recentere de-interlacer, maar lees problemen: noppes! Ik heb een DVD van The Art of Noise met tsjokvol krassen. Mijn Plextor DVDbakker bakt er helemaal niets van van het afspelen (de pioneer pc-dvd kan het niet eens afspelen: windows hangt) Wel een rip gemaakt met plextor met ontzettend veel error-correctie +leessnelheid van minder dan 1x en een backup van gemaakt. Het werkt (gelukkig) wel goed.
De Denon speelt de originele DVD moeiteloos af zonder schokken. Kortom: een dijk van een apparaat _/-\o_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:25:
Verder is de frontplaat gewoon van geborsteld staal
Ik heb 'm van alle kanten bekeken en gevoeld en het is absoluut gespoten plastic. Op Internet vond ik dat ook terug in de specs: plastic mold.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Abbadon
  • Laatst online: 08:15
Hij heeft toch echt een aluminium frontplaat, dit staat ook in de specs op de diverse denon site's. Neemt verder niet weg dat het qua display niet veel soeps is, maar de reviews zijn er over het algemeen erg lovend over de kwaliteiten van dit apparaat, met name de beeldkwaliteit :)

[edit]Misschien in de war met de voorganger 1910 of de nog lagere modellen? Da's zover ik weet allemaal plastic idd.

[ Voor 18% gewijzigd door Abbadon op 21-06-2006 17:36 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hij lijkt ook erg op de DVD-1720 die inderdaad een plastic frontplaat heeft en voor de rest precies hetzelfde uiterlijk heeft. Misschien dat je hem daarmee verwart. De DVD-1910 had ook al een aluminium frontplaat.
Ik geef toe dat hij er wat minder 'chique' uitziet dan bijvoorbeeld een Marantz DV4500, maar als je dichterbij kijkt zijn de naden bij de Denon een stuk kleiner en de frontplaat tenminste van echt aluminium i.p.v. een speciaal folie over plastic. Het display is inderdaad belabberd, maar zoals eerder gezegd neem ik dat graag op de koop toe.
Uiterlijk is leuk maar het gaat uiteindelijk om de onderdelen in het kastje ;), en dat is waar deze dvd-speler scoort .

De DVD-3800 is een wat hoger model binnen de reeks en daar zal Denon wel wat meer moeite in gestoken hebben ;) Slechte producten in die prijsklasse zie je niet vaak en bij Denon heb ik ze al helemaal nooit gezien :)

Voor specificaties en de alu/plastic vraag:

http://www.denon.de/site/popup/vergleich.php?p=techdat&a=&e=&p=techdat&Pid=232&check=1#
Direct van de Denon site, wel zo betrouwbaar ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 18:22 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:35:
Hij heeft toch echt een aluminium frontplaat, dit staat ook in de specs op de diverse denon site's. Neemt verder niet weg dat het qua display niet veel soeps is, maar de reviews zijn er over het algemeen erg lovend over de kwaliteiten van dit apparaat, met name de beeldkwaliteit :)

[edit]Misschien in de war met de voorganger 1910 of de nog lagere modellen? Da's zover ik weet allemaal plastic idd.
Dit is de site van Denon zelf ;)

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/418.asp

Kijk even bij bij de Detailed Specifications onderaan. Front Panel Construction.

En ik heb 'm enkele dagen geleden bij de Media Markt nog in m'n handen gehad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 21-06-2006 18:29 ]

Verwijderd

En een vriend van mij heeft hem thuis staan ;)
In Amerika krijgen ze zo en zo soms andere producten. Mijn receiver (AVR-1905) is in Amerika multi-zone en HD ready. Die van mij niet:(
Kijk voor de Europese producten dus gewoon even op de Duitse Denon site (link naar DVD-1920 heb ik hierboven gegeven), daar staat alles wel juist weergegeven voor de Europese producten.

Kennelijk hebben ze bij Mediamarkt de frontplaat eraf gesloopd ofzo :P want bij die vriend is hij echt van aluminium. Dit past ook bij de strategie van Denon: het laagste model (DVD-1720, AVR-1706, enz.) heeft een plastic frontplaat, het model erboven een aluminium en het model daarboven is anders (bijv. groter, zie DVD-1920 --> 2910, of AVR-1906 --> 2106).

Maar we dwalen af.
Het antwoord op jouw vraag waarom die Denon dvd-speler zo populair is: de gebruikte componenten zijn, zeker voor de prijsklasse, uitstekend.
De modellen erboven hebben eigenlijk geen echte nadelen meer. Het chassis is groter en massiever en het display is ook duidelijk beter.
Denon biedt de laatste tijd gewoon veel waar voor je geld in (bijna) elke prijsklasse. (Wat niet wil zeggen dat sommige concurrenten dit niet ook doen ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 18:39 ]

• Shadow_Zero
We dwalen inderdaad af :P
Volgens mij is het haast wijs om een topic split te doen ;)

En nu weer naar de initiele vraagstelling! :P
Nog steeds geen antwoord van Yamaha trouwens, valt tegen...

• Abbadon
  • Laatst online: 08:15
Exirion schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:29:
[...]

Dit is de site van Denon zelf ;)

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/418.asp

Kijk even bij bij de Detailed Specifications onderaan. Front Panel Construction.

En ik heb 'm enkele dagen geleden bij de Media Markt nog in m'n handen gehad :)
Wazige fout dan. Want dit staat er op dezelfde site in de specs:
Aluminum Front Panel The DVD-1920 features the front panel is made of strong, high-grade aluminum. When combined with a Denon A/V surround amp of uniform design, the matching front panels give a touch of elegance to any decor.
Collega van me heeft er ook eentje en volgens hem is het echt wel metaal. Nou ja, begint idd off-topic te geraken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb liever dat ze wat meer geld uitgeven voor de electronica dan een fuckiing alu frontplaat...

Maar het is erg lastig om in dergelijke prijsklasse een op audio gefocust apparaat te vinden. Ze hebben allemaal DVD functie, en dat is eigenlijk wel jammer.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik vind Burr Brown DAC's voor alle kanalen in deze prijsklasse anders behoorlijk op audio georienteerd hoor ;)

Anyway, heb nog even gekeken naar SACD wisselaars, maar behalve enkele Sony modellen van rond de 300-350 euro kan ik niks meer vinden.
Als je wat van de 'beter' bekend staande merken als Yamaha en Denon enzo zoekt zul je ben ik bang óf een hifi-zaak deze voor je moeten laten bestellen bij de importeur óf in het buitenland bestellen.
Ik vrees dat er erg weinig vraag is naar 'audiofiele' SACD-wisselaars aangezien de doelgroep (audiofielen) niet zo gemakzuchtig zijn en de extra kosten van het multidisc systeem liever in betere componenten steken. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom Onkyo en Yamaha anders geen nieuwe wisselaars meer maken en de oude bovendien nergens meer te vinden zijn.
In het ergste geval zal het dus óf cd-tjes handmatig wisselen worden of een (toch nog wel redelijke) Sony nemen.

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:23:
Ik vind Burr Brown DAC's voor alle kanalen in deze prijsklasse anders behoorlijk op audio georienteerd hoor ;)

Anyway, heb nog even gekeken naar SACD wisselaars, maar behalve enkele Sony modellen van rond de 300-350 euro kan ik niks meer vinden.
Als je wat van de 'beter' bekend staande merken als Yamaha en Denon enzo zoekt zul je ben ik bang óf een hifi-zaak deze voor je moeten laten bestellen bij de importeur óf in het buitenland bestellen.
Ik vrees dat er erg weinig vraag is naar 'audiofiele' SACD-wisselaars aangezien de doelgroep (audiofielen) niet zo gemakzuchtig zijn en de extra kosten van het multidisc systeem liever in betere componenten steken. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom Onkyo en Yamaha anders geen nieuwe wisselaars meer maken en de oude bovendien nergens meer te vinden zijn.
In het ergste geval zal het dus óf cd-tjes handmatig wisselen worden of een (toch nog wel redelijke) Sony nemen.
Wat mij is verteld is dat de vraag hier nooit zo is geweest voor wisselaars en dat dit alleen maar is versterkt sinds de opkomst van MP3. In Amerika is er echter nog wel een markt voor en zijn ze nog enigszins te vinden. Alleen een wisselaar met SACD en DVD-A, dat zijn dan toch weer specifieke wensen waar veel fabrikanten zich niet aan hebben gewaagd. De wisselaars van Yamaha zijn wel nieuw overigens, die staan ook nog op hun website, dus het IS er nog wel/wordt nog wel gemaakt ;)

Iemand enig idee bij welke Nederlandse HiFi zaken ik een import zou kunnen proberen?
Ik heb het al geprobeerd bij Correct, RAF en JVB.nl, maar die kunnen me niet helpen...

• Shadow_Zero
Ik ben voor de import tour gegaan en heb de Yamaha DVD-C750 Universal Disc Player besteld.
Ben benieuwd :)
Als ik tijd heb zal ik m'n bevindingen nog wel geven ;)

• Shadow_Zero
Nog voor jullie info, Comerxia, het bedrijf dat de belangen behartigde voor verscheidene Amerikaanse elektronica (web)winkels op het gebied van internationale orderafhandelingen, is failliet gegaan. Etronics werkte ook samen met Comerxia, dus mijn speler gaat helaas niet verzonden worden (terwijl het al klaar voor verzending lag boehoe!).
Dat wordt dus weer een nieuwe zoektocht :'(
Pagina: 1