Toon posts:

Pentium 233 Wil nie meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Ik was onlangs bezeig mijn oude P 233 terug in elkaar te steken .
Heb toen ik ff met mijn gedachen er niet bij was zo'n kabeltje zoals voor de ledjes in je kast dat vertrok van 2 aansluitingen op een voedingsdraad op de plaats gestoken waar normaal de draden voor de ledjes moeten steken gestoken , resultaat het draadje werd
na 5 sec Gloeiend het en nu wil men mobo niet meer booten
hoeveel spanning kan zo'n mobo hebben voor het gaar is ?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Nou, iets minder als je nu gedaan hebt? >:)
Ik weet het niet, maar ik zie het somber voor je in. Onhandige maat van me deed zo'n actie met 'n geluidskaart die kon geluidskaart weggooien en voeding bijna ook |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:53
Per ongeluk niet een verkeerd draadje aangesloten op je reset-aansluiting op je mobo? Heb dat zelf ook wel eens gedaan met mijn stomme kop en het kostte me bijna een uur om die blunder te ontdekken |:(. Haalde draadje eraf en er kwam gelijk leven in.

Verwijderd

Topicstarter
alles zit juist maar reset werkt wel niet

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Dan heb je waarschijnlijk de zekering van de reset er uitgeblazen met je actie.
Zit er ook een verbrande plek op je bord.
Zo ja, dan zat daar een zekering en die is nu opgelost >:).

Heb dit probleem ook gehad, de PS/2 poorten werten niet meer.
Dmv van een Tweak werkt het bord weer.
Effe het opgeblazen gedeelte schoon gemaakt en er een druppel tin in gedumpt.

Het bord doet het weer, alleen moet ik dan wel uitkijken dat het toetsenbord/muis er pas uit wordt gehaald als de pc uitstaat.

Mocht je iets op het bord zien, maak effe een foto/scan en swing hem effe online.

And The Only One

Verwijderd

Nou, de spanning zal op zich niet zo veel te hoog zijn geweest, maar de stroomsterkte, dan worden die draadjes beetje boel warm, en brandt het door.
Mijn ervaringen zijn dat die moederborden vaak verrekte slecht kapot zijn te krijgen door ze kort te sluiten :), dus er is nog wel hoop. Als je nix ruikt op het moederbord of nix aan rook o.i.d. hebt gezien, heb je nog wel aardige kans dat ie het doet. Kijk bijv. eerst eens of je voeding nog wel goed is, want die heeft wel watt gekregen meer dan goed voor hem is.

Verwijderd

Topicstarter
heb het mobo ook al in een andere toren gestoken de Cpu mobo en kaarten worden warm en da's alles;(
Pagina: 1