CD-Image maken met aziatische tekens in bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Ik zoek een programma dat cd-images kan maken waar bestands én mapnamen in voorkomen met aziatische tekens.
Ik heb UltraIso, Nero en CopyToCD al geprobeerd met als gevolg dat de bestanden hernoemd werden of niet eens in de compilatie mee genomen werden.

Weet iemand een programma waarmee dit wel kan, of een manier waarmee het met een van de bovenstaande programmas kan.

Sometimes human's are...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgens welk 'boek' cq welke standaard probeer je de image op te bouwen?

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Als je het bestandssysteem bedoeld, dan heb ik Joliet, UDF en ISO 9660 geprobeerd

Sometimes human's are...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32
Je computer zelf biedt iig wel de ondersteuning voor die tekens, dus je kan er in Word mee werken en Windows geeft ze ook goed weer?

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:15:
Je computer zelf biedt iig wel de ondersteuning voor die tekens, dus je kan er in Word mee werken en Windows geeft ze ook goed weer?
Ja bestanden in Windows kunnen zelfs naar aziatische text gerenamed worden.

Het probleem is dus dat ik die bestanden niet kan branden :/

Edit:
Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb bij landinstellingen --> geavanceerd Japans ingesteld en vervolgens de computer opnieuw opgestart.
Vervolgens het ik met UltraISO een image gemaakt met Joliet als bestandssysteem en heb daarna de landinstellingen terug gezet naar Nederlands.

Als ik nu de image mount met Daemontools dan verschijnen de bestandsnamen netjes in aziatische tekens. :)

[ Voor 35% gewijzigd door mduijvendijk op 20-06-2006 18:09 . Reden: Probleem is opgelost ]

Sometimes human's are...