Toon posts:

Firmware update vereist voor nieuwe HDD in Thinkpad R52?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst de hardeschijf van mijn Laptop vervangen voor een ander exemplaar. Sindsdien geeft hij een melding voor het opstarten dat ik de meest up to date firmware moet gebruiken. Het gaat om een IBM Thinkpad R52 met een Hitachi 7k100 80gb ata100 schijf. Ik zou mijn god niet weten waar ik die firmware vandaan moet halen en hoe dat in zijn werk gaat.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij Ibm natuurlijk

http://www-1.ibm.com/supp...pdate&sort=rk&tc=&dc=&dtm

kies voor een diskette of de non diskette versie en volg de stappen in de handleiding.

Had je toch zelf kunnen bedenken?

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan alleen de foutmelding blijft..

http://img.photobucket.co...bi_gpracer/Photo-0089.jpg

De computer start na de foutmelding wel gewoon op etc.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:51 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. Alleen maar "Firmware" is nietszeggend.

Neem eens contact op met IBM's support :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de firmware update uitgevoerd. Alleen er werd gemeld dat er geen nieuwere firmware gevonden was... geen update dus. Uiteraard krijg ik weer dezelfde melding bij het opstarten met 2 piepjes.

http://img.photobucket.co...bi_gpracer/Photo-0089.jpg

De Firmware update bestanden enzo heb ik via ´´acces ibm gevonden´´. Specifiek voor mijn laptop en geschikt voor mijn hardeschijf.

IBM Thinkpad R52 1846 64G met een Hitachi HTS721080G9AT00 schijf.

http://www-3.ibm.com/pc/s...lenovo&lndocid=MIGR-62282

Wat doe ik verkeerd :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 19:01 ]

Verwijderd

De foutmelding is toch duidelijk ? Het staat er gewoon heel duidelijk geschreven.

He zal inderdaad uiteindelijk wel werken maar je krijgt gewoon een melding dat die drive niet "IBM-certified" is voor gebruik in die laptop.

Er staat zelfs bij beschreven wat je moet doen om niet telkens op ESC te moeten drukken na deze melding.

Sorry hoor, maar kan je geen Engels of ben je te lui om zelfs maar 5 regels foutmelding te lezen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat word er bedoeld met ibm certified dan want volgens de ibm site kan hij er wel in. En steeds die foutmelding voor het opstarten word ik ook niet vrolijk van. Via de setup kan ik hem wel automatisch laten opstarten ipv op esc te drukken alleen die foutmelding komt wel steeds met de piepjes.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 19:12 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:19
Bel IBM, leggen alles uit, ik kreeg een firmware update voor me R40, deze kon ik zo downloaden via een support programmatje :).

Verwijderd

Probleem is dat de IBM thinkPad niet met een Hitachi 7k100 80gb ata100 schijf overweg kan. Je kunt een Fujitsu MHV2100AH aanschaffen en dan heb je die melding niet mee. Dit is wat wij bij IBM ook gedaan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker is dat... waarom hij dan aangegeven staat in die lijst is mij een raadsel.
Zit ik dan met die schijf. Lekker 140 euro weggeflikkerd.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 19:21 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:17:
Probleem is dat de IBM thinkPad niet met een Hitachi 7k100 80gb ata100 schijf overweg kan. Je kunt een Fujitsu MHV2100AH aanschaffen en dan heb je die melding niet mee. Dit is wat wij bij IBM ook gedaan hebben.
Heb het zelfde ook eens meegemaakt, ben alleen wel erg benieuwd hoe ze (IBM) dat doen. Blokken ze bepaalde drives in een blacklist ofzo?

Bij (bijna) elke andere laptop is het installeren van $(insert-merk) harddisk geen probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:20:
Lekker is dat... waarom hij dan aangegeven staat in die lijst is mij een raadsel.
Zit ik dan met die schijf. Lekker 140 euro weggeflikkerd.
Nee niet weggeflikkerd, je kunt hem altijd nog monteren in een externe behuizing. Maar ik ben het er echter wel mee eens dat het op zijn minst "zuur" is.

Ik weet verder niet of IBM een compatibiliteitslist voor harddisks op de site heeft staan. (nooit gechecked!)

[ Voor 33% gewijzigd door Kluk-Kluk op 20-06-2006 19:24 ]