Xbox 360 met VGA op 37PF9830 aangesloten geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Na vele searches en gegoogle zonder resultaat, dan toch maar eens een topic gestart op GoT.

Sinds afgelopen Vrijdag heb ik de Philips LCD TV scherm 37PF9830 in mijn bezit. Wat de scherm aankan e.d. is op GoT genoeg info te vinden, dus laten wij maar gelijk beginnen met mijn Xbox 360 gerelateerde probleem.

Er zijn 3 mogelijkheden om de Xbox 360 te verbinden naar dit scherm.

1) Scart, geen optie omdat hij geen HD beelden kan weergeven.
2) Component, heel mooi HD beeld vooral met kleuren, maar geen geluid via stereo speakers van het scherm. Geluid komt vanuit mijn versterker (optisch).
3) VGA-DVI, mijn voorkeur omdat dit naar mijn weten het beste beeld kan weergeven (haarscherp)
Ik heb lange tijd met deze connectie gespeeld op mij Dell P1130 monitor, was daar zeer tevreden over.

Helaas krijg ik geen beeld (wel geluid) als ik de Xbox 360 via VGA-DVI aansluit op de LCD TV. Op de Philips website staat dat ik deze connectie moet gebruiken om beeld en geluid te kunnen krijgen.

Tot nu toe dus niet gelukt, ook na upgrade naar de laatste firmware 1.9.
Dus bij deze het vraag, hoe kan ik dit oplossen?

Laat ik bij voorbaat jullie verzoeken om geen component vs VGA-DVI discussie op te starten, maar graag een oplossing te zoeken naar het probleem.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 10:28

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem maar ik moet zeggen dat je een geweldige tv hebt. Daar kan mijn 32" philips niet tegen op 5321/12.

even uit nieuwsgierigheid, waarom wil je het geluid niet over je versterker? Ervan uitgaande dat je 5.1 hebt of goed stereo geluid.

Succes iig

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Misschien dat ik er naast zit maar volgens mij geeft VGA-DVI geen geluidssingaal door. Hiervoor moet je HDMI hebben die geeft beeld en geluid. HDMI zit niet op de X-doos zover ik weet.

Correct me if i'm wrong.

[ Voor 13% gewijzigd door VetCool op 20-06-2006 08:16 ]

oi :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
maar hij zegt juist wel geluid en geen beeld te hebben (overigens heb je in theorie wel gelijk, maar daar gaat het niet over..)

• Master Chieftec
Darki3 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 08:15:
Misschien dat ik er naast zit maar volgens mij geeft VGA-DVI geen geluidssingaal door. Hiervoor moet je HDMI hebben die geeft beeld en geluid. HDMI zit niet op de X-doos zover ik weet.

Correct me if i'm wrong.
Bij de originele Xbox VGA-DVI kabel zitten ook een rood en witte kabel voor audio.
Xbox 360 ondersteunt (nog) geen HDMI.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

Nibbz

Postmaster General

maar je kunt toch RGB via scart doen, en dan geluid via een optical out? Kan me herinneren dat er zo'n advanced HD pack voor de Xbox (orginele) was.

13:37

• Master Chieftec
Nibbz schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:29:
maar je kunt toch RGB via scart doen, en dan geluid via een optical out? Kan me herinneren dat er zo'n advanced HD pack voor de Xbox (orginele) was.
zoals gezegd is scart geen optie voor mij. hij kan geen hd beelden weergeven.
ik koop geen scherm van 3000 euro om xbox 360 via scart te spelen.

de redenen waarom ik geluid via de tv speakers wil is omdat ik vaak s'nachts aan het gamen bent en geen zin hebt in 5.1 geluid. daarnaast wil ik het energie verbruik ook niet te hoog houden, die scherm slurpt al genoeg stroom.

waar wij dwalen nu een beetje af, heeft iemand een oplossing?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je had dat over het geluid beter achterwege kunnen laten, in je probleemstelling lijkt het alsof je geen geluid krijgt en wel beeld, maar dat is dus andersom. Ik maak de titel wel wat duidelijker.

Je krijgt dus geen beeld als je de VGA kabel aansluit? Je krijgt wel beeld als je diezelfde VGA kabel en Xbox op een ander scherm aansluit? En wat gebeurt er als je een PC op die VGA aansluiting aansluit? Krijg je dan ook geen beeld? Dan doet die VGA aansluiting het niet (of je moet de handleiding nog eens goed lezen ;)).

Als je met een PC wel beeld krijgt, zal ik even de handleiding van je TV doorlezen en kijken welke resoluties hij allemaal aankan via de VGA aansluiting en via instellingen van de Xbox die op zo'n resolutie zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 20-06-2006 19:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

HD-Switch achter op de connector die je in je 360 steekt op HD staan? (Ben niet meer zeker of het bij de VGA-Kabel ook zit.)

Zelf gebruik ik de component, en heb ik ook een 5.1 setje. Alleen als ik mijn dolby setje uit doe krijg ik gewoon geluid over de speakers van mijn TV. Hebje alle kabels wel ergens inzitten? I Beetje op kleurtjes zoeken werkt altijd wel als je niet weet waar het moet ;p

Ik heb zelf ook een VGA-Kabel voor me 360 omdat ik eerst me computer monitor gebruikte toen ik nog geen HDTV had. Heb hem alleen nog niet geprobeert, omdat ik had gelezen dat de meeste mensen component toch de betere vinden. En aangezien ik het prachtig vind zo zie ik er ook het nut niet van in om een VGA kabel te gebruiken. Maar even wachten tot ze een HDMi/DVi kabel uitbrengen.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 18:59
te hoge resolutie wellicht?
Pagina: 1