[samsung 215tw] verticale gele streep

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Ultimate Warrior
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04-2022
Vanaf afgelopen weekend heb ik onderstaand probleem met mijn samsung 215tw.

Er is spontaan een verticale gele streep van 1 pixel wijd verschenen op mijn scherm. In tegenstelling tot een medeforummer die een vergelijkbaar probleem had met een streep die na 5 minuten verdwijnt, gebeurt dit niet in mijn situatie.

Ik heb de monitor getest en aangesloten op 2 verschillen computers met verschillende videokaarten. Zowel in analoge als in digitale monitor blijft de streep verschijnen.

Het duidelijkst is de gele streep te zien met een witte en een blauwe achtergrond.
Zie onder voor pics:

Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/3492/img0102a9at.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/9779/img0105a2gc.th.jpg

Ben ik de enige die een samsung 215tw heeft met dit probleem? ;(

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50
Das een fabricage fout, gewoon RMA sturen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dubbel Fristie op 20-06-2006 00:31 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yup hier nog één.
Mischien weinig bedrage met deze reply maar wie weet komen er nog 100 mensen. :P

Verwijderd

hey! dat is balen.
was ik net geneigd een bestelling te plaatsen, nu dit. waar hebben jullie em besteld? misschien een foute serie? redelijk snel na elkaar besteld toch?

kl*te voor jullie zeg.

trouwens, hebben jullie de zilver/zwart uitgave of de zwart/zwart ?

lijkt net of er 2 schermen aan elkaar geplakt zijn, met dat lijntje in het midden 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:31 ]

• The Ultimate Warrior
Phew, gelukkig niet de enige met zo'n streep. Ik had hem aangeschaft bij pcdrone (was toen de goedkoopste in pricewatch).

De streep was er in het begin niet, maar verscheen bij mij pas na ongeveer 2 weken.

Ik was nog blij dat ik geen dode pixels had.

Enfin, aangemeld bij Samsung afgelopen dinsdag (20/6), maar nog niets gehoord van hen. Hopelijk wordt deze snel omgeruild voor een exemplaar tevens zonder dode pixels.

• -Skyhawk-
  • Niet online
Heb je hem niet terug gestuurt naar het bedrijf waar je hem vandaan had?
Of gelijk contact opgenomen met samsung? En wat waren je kosten voor het terug sturen?

• The Ultimate Warrior
ik heb gelijk contact opgenomen met samsung. nog steeds niks gehoord van hen. ze zouden hem omruilen.

• The Ultimate Warrior
Wat een slechte service van etb/samsung.

Na een belletje richting samsung omdat ik nog niets gehoord had moest ik het bedrijf bellen aan wie ze hun service hadden uitbesteedt. Schijnbaar is dit etb. Die vervolgens gebeld, maar zij hadden mijn rma nummer niet ontvangen van samsung.

Nu wilde etb dat ik voor de vierde maal samsung moest bellen om mijn probleem opnieuw aan te melden. Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan, en mogen ze zelf onderling uitzoeken waar het mis is gegaan.

Hieronder in chronologische volgorde de acties:

19/6: samsung gebeld, serienummer doorgegeven wat op doos stond. dit was blijkbaar niet voldoende.
20/6: samsung nogmaals gebeld om extra lettertje door te geven wat achterop monitor stond
26/6: samsung gebeld naar status, ik moest etb bellen.
27/6: etb gebeld, geen info omtrent mijn rma.

:(

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik heb zonet ook gebeld met Samsung.
Ze halen hem op en dan wordt het gefixed en dan krijg ik hem weer terug. Ik moet nu alleen nog een telefoontje krijgen wanneer ze hem komen ophalen. Ik kon ook kiezen voor een ander gerepareerd scherm. Wel het zelfde type. Maar ik heb liever mijn eigen.

En cyclam cylam scherm al terug?

* -Skyhawk- hoopt dat het wat vlotjes gaat lopen. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door -Skyhawk- op 26-07-2006 13:59 ]

• The Ultimate Warrior
ik ben geen cyclam, maar cylam... ;)

Nee, nog steeds niet... Ik heb weer moeten bellen:

- Samsung wist van niks en verwees me door naar etb.
- Etb vertelde dat ze mijn monitor zou worden gerepareerd, en dat ze aan het wachten waren of de tft schermen. Vond ik vreemd, omdat de mijne als een doa was aangemeld. Die kerel vertelde dat de doos ernstig beschadigd was, en dat er een knopje op mijn scherm beschadigd was, en dat daarom de doa afgekeurd was. Gelukkig had ik op mijn bewijs staan dat mijn scherm wel goed was afgeleverd aan de koerier. Na navraag is mijn doa alsnog goedgekeurd.

Er schijnen meerdere samsung 215tw schermen te zijn met een soortgelijk probleem, en er waren nog klanten die nog langer dan ik stonden te wachten.

Vroegste verwachte levertijd over 2 weken (eind juli). Liever had ik mijn geld terug.. :'(

• -Skyhawk-
  • Niet online
Er schijnen meerdere samsung 215tw schermen te zijn met een soortgelijk probleem, en er waren nog klanten die nog langer dan ik stonden te wachten.
Inderdaad, het probleem komt vaker voor. En bij ETB wachten ze op nieuwe 'panels'.
Wat nu nog zelfs enkele weken gaat duren. ;( :(

Dat is ook de reden dat ik RMA haat. :r

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-07 10:10
Zonde dat dit zo vaak voorkomt, vind het wel een aantrekkelijk scherm eigenlijk.

Zit het vaak ook allemaal op dezelfde plek?

Specs

• -Skyhawk-
  • Niet online
Niet dat ik weet. Want mijn lijnen zaten iets meer naar rechts.

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:41
Ik heb een Samsung 930bf en deze week kreeg ik hetzelfde probleem.Een verticale streep die veranderde in alle kleuren.
Zou het met dat warm weer te maken hebben??

• The Ultimate Warrior
ivan4you Het lijkt me sterk dat dit aan het weer zou kunnen liggen.

Vandaag (1/8) weer contact opgenomen met etb.
Weer hetzelfde antwoord van hun: nieuwe monitoren nog niet geleverd wegens productie problemen, en het duurt nog een paar weken voordat nieuwe binnenkomen. :(

Ik vraag me af of er nog andere mogelijkheden zijn?

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:41
Herstellen ze lcd,s met zo een probleem of is dat ineens een nieuwe?Ik had juist ene met geen enkele dode pixel.

• -Skyhawk-
  • Niet online
cylam schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:27:
Vandaag (1/8) weer contact opgenomen met etb.
Weer hetzelfde antwoord van hun: nieuwe monitoren nog niet geleverd wegens productie problemen, en het duurt nog een paar weken voordat nieuwe binnenkomen. :(
Ik durf het haast niet te vragen, maar heb jij het scherm al terug? Ik in iedergeval nog niet.
Toch leuk dit. Koop je een scherm waarvan je twee weken kunt genieten, en vervolgens ben je hem twee maanden kwijt. 8)7 ;(

• The Ultimate Warrior
Nee, scherm is nog niet terug :(

Wel contact opgenomen met Samsung. Zij hebben een klacht ingediend bij etb, en zouden vervolgens contact met mij opnemen, maar tot op heden nog niet gehoord van Samsung.

Ik wacht nog 1 week en zal daarna weer eens bellen... <zucht>

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik heb vrijdag gebeld naar ETB en ze waren hem volgens mij wat vergeten. Want ze zouden hem gelijk gaan repareren. En ze hadden het er over dat ik hem dinsdag / vandaag zou krijgen. Niks dus. :( Vandaag gebeld, en ik zou hem woensdag krijgen, en wordt dus uiteindelijk donderdag. :O ;(

• The Ultimate Warrior
6/9: Mijn monitor nog steeds niet binnen volgens etb. Dus samsung gebeld. Kerel zou proberen iets te regelen. 17:00 kreeg ik een telefoon dat de monitor op 8/9 geleverd zou worden :)

8/9: De monitor werd afgeleverd, maar de doos was reeds eerder opengemaakt.
Verdere zaken:
- op de zijkant een sticker met: DOA RMA 3002827823
- geen VGA Kabel meegeleverd
- geen stroomkabel meegeleverd
- geen adapter meegeleverd
Helaas was het reeds na 18:00, en kon ik niet direct bellen.

11/9: Eerst samsung gebeld: totaal geen info van bekend, er werd verwezen naar etb
Etb gebeld: Mijn RMA was reeds afgesloten. Als ik niet gebeld had, zou ik geen nieuwe monitor gekregen hebben. Gelukkig is mijn RMA weer actief.

Slechte service van zowel samsung als etb.

Ik wacht nog steeds op mijn monitor. :( , maar mijn vervangmonitor is nu een 215TW ipv de antieke 17".. :)

• -Skyhawk-
  • Niet online
:D darn! Niet best nee!
Ik zit vanaf die Donderdag weer te genieten van mijn scherm. Maar ik vind het wel k(|)t voor je dat het nog niet voor elkaar is. ;(

• The Ultimate Warrior
Ongelooflijk maar waar. Na bijna 3 maanden heb ik eindelijk een nieuwe monitor binnengekregen.

Hij doet het perfect, hopelijk blijft die het goed doen...

Verwijderd

Ik heb deze in bestelling staan. Ik heb veel over dit probleem gelezen in VS. Alle schermen die in Mexico geproduceerd zijn hebben soortgelijke probleem.

Verwijderd

Zit ook met zo een gele verticale streep. Die is verschenen een paar dagen nadat ik begin vorig jaar mijn nieuwe computer gekocht had (hp). Scherm = Philips 190S. De streep is een aantal maanden blijven staan en is dan opeens verdwenen zonder dat ik iets aan de computer of het scherm veranderd heb. In de winkel hadden ze er nog nooit over gehoord en bij hp zeiden ze dat het door het scherm kwam. Dat geloof ik niet. Een paar weken geleden was de streep er eventjes weer. En nu staat hij weer op mijn scherm te staan.
Ik heb onlangs geïnstalleerd: een creative live cam voice.
welke computer hebben jullie?
Pagina: 1