Bios boot gaat goed, daarna scherm op zwart

Pagina: 1
Acties:

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het probleem is als volgt:

Zonder problemen Windows geinstalleerd met PCI-E 7600GT kaart.
Na het testen met deze kaart weer de 6800LE AGP erin. Deze deed het pas nadat ik de Uli 2.30 AGP driver had gedeinstalleerd. 6800LE draait daarna weer foutloos (ook met 91.32 driver).

Nu wil ik weer een 7600GT plaatsen, maar met geen mogelijkheid krijg ik beeld tijdens Windows. Het bios wordt gewoon weergegeven, maar direct bij het laden van XP gaat het scherm op zwart/out of sync. Windhoos wordt WEL gewoon geladen, maar ook na de mooie Windows tune blijft het scherm op zwart.
In het Bios heb ik zowel AGP,PCI als PCI-E geprobeerd, geen effect. Veilige modus of VGA modus werkt ook niet.

Vorige week heb ik nog een verse install gedaan, dus opnieuw installeren doe ik liever niet. Dit probleem wil ik gewoon op kunnen lossen.

Ik heb zelf het idee dat het probleem ergens zit met OF de standaard Windows drivers voor video OF de ULI drivers die narigheid geven. Ook de ULI driver heb ik er allemaal afgegooid, maar dat heeft wederom geen baat.

Inmiddels als ruim twintig keer van kaart gewisseld, maar ik zie gewoon iets over het hoofd!

Het vreemde is dat op mijn vorige XP install ik gewoon zonder problemen de PCI-E erin kon gooien nar het uninstallen van de 6800LE. Daar draaide ik ook met de 2.10 ULI driver en 2.30 AGP driver van ULI.

Alle tips zijn welkom...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Kijk eens of je misschien beeld krijgt op je TV? Dat heb ik ooit eerder gehad... Kan zo ook ff niet bedenken wat je er dan aan kan doen, maartoch :).

I see dead pixels...

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nog even een extra opmerking. Dit probleem komt voor met twee verschillende 7600GT kaarten (EVGA en MSI), dus dat de kaart rot is lijkt me uitgesloten.
Zal morgen eens proberen of het op TV-OUT wel werkt.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

een 7600 GT trekt vraagt heel wat vermogen van je voeding... ik weet niet wat voor een voeding je nu hebt, maar ik denk dat je een zwaardere nodig hebt. Misschien beetje domme vraag, maar heb je wel de molex stekker in je kaart geplugged 8)7

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou je misschien je systeemspecs even kunnen plaatsen? Dat wil bij mensen met bijvoorbeeld dezelfde hardware nog wel eens lampjes laten branden, tevens is het handig om een overzichtje te hebben om de boel te analyseren. Vergeet ook niet je voding te vermelden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Systeemspecs zijn zoals in mijn sig. Voeding is inmiddels een 430NE Antec voeding met een P150 case. Het probleem bevindt zich ook niet in de voeding, omdat de kaart al perfect heeft gedraaid. De simpelste oplossing is natuurlijk een reinstall, maar dit probleem kan best meerdere mensen treffen/getroffen hebben. Vandaar dat ik ik graag wil weten of iemand een idee heeft welke driver het probleem kan veroorzaken of welke systeemdriver ik moet uninstallen uit apparaatbeheer.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nieuwe Bios mag ook niet baten en Fast Writes uitzetten ook niet. Begin bang te worden dat ik weer XP er opnieuw op moet gooien. Maar nogmaals, ik wil dit driver probleem begrijpen..
Nog tips?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zet je 7600GT PCI-e er eens in samen met een simpel PCI-videokaartje. Misschien kun je windows dan wel inkomen (veilige modus ook proberen!) en dan iets veranderen aan die Uli-drivers.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Het probleem is gevonden:

Eigenlijk te simpel voor woorden. Ik had de 6800LE overclocked met Rivatuner....
Uninstallen van Rivatuner heeft dus het probleem verholpen. Hopelijk een wijze les voor iemand anders.

Bij deze mag het topic gesloten worden!
Pagina: 1