Toon posts:

[Fedora C4] Realtek PHY RTL8201CL Driver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In een paar van onze servers gebruiken we enkele borden waar een Realtek PHY REL8201CL Netwerk Chip op gebakken zit. Gezien Fedora Core 4 deze niet standaart herkend hebben we via een PCI Raiser in elke server een 2de netwerkkaart toegevoegd. Op deze manier werken de servers perfect.

Ondanks dit zullen we toch graag gebruik willen maken van de LAN Chip op het moederbord zodat we binnenkort een 2de netwerkverbinding aan kunnen brengen op deze servers.

Weet iemand misschien waar ik drivers kan vinden voor deze Realtek PHY REL8201CL LAN Chips?? Zo ja, kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik deze nu de servers al actief zijn (achteraf dus) nog kan installeren op de servers zonder dat de servers voorzien hoeven te worden van een nieuwe OS installatie??

Als OS gebruiken wij Fedora Core 4 waarover wij zeer content zijn. De servers kunnen niet zomaar van een schone installatie voorzien worden gezien het servers zijn die werkelijk 24/7 beschikbaar moeten zijn (uitgezonderd van een reboot).

Via Google en de Website van Realtek kan ik helaas niet veel wijzer worden.

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Realtek en Servers is in mijn ogen geen goede combo! heb hier onder novell open enterprise
de vreemdste dingen mee meegemaakt. Vooral bordermanager vind realtek niet lief :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beter om te stellen dat Realtek en die soorten software niet lekker samen gaan. Hebben op andere servers met Realtek kaarten totaal geen problemen. Helaas zitten op die borden enkel andere chips.

Daarnaast willen we de kaarten graag werkend hebben voor het netwerk voor de communicatie onderling en backupprocedures. Een van de Cisco's is tevens verdeeld in twee VLan's met elk een apparte ripe. Wanneer een netwerk plat zal komen te liggen door bijvoorbeeld een DDos (niet dat het vaak voorkomt) is het handig de boel via het andere netwerk te kunnen benaderen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 00:01 ]

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
van een readme van realtek(http://www.realtek.com.tw/downloads/phyDesc.aspx):
The Ethernet hardware consists of two parts: a PHY chip, and a MAC chip. It's the MAC chip that requires the drivers. RTL8201x is a PHY only chip which does NOT need any driver at all. If you have RTL8201x in your computer system, there must be another MAC chip in the system too. Most likely, the MAC chip is embedded in the chipset. Please contact the board or computer provider to find out which MAC chip is in your system and how to get the drivers for it.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL