[HDTV] Component of HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds kort een Sony KDL-46x2000 aangeschaft. Ik heb hierbij ook gelijk de H360R HD ontvanger van samsung gekocht. Ik ontvang nu HD beeld via multikabel.

Bij deze ontvanger werd echter geen HDMI kabel geleverd. Alleen een component aansluiting.

Mijn vraag is nu of aansluiting via HDMI i.p.v. component een groot kwaliteitsverschil zal opleveren?

Ik ben nu al aardig tevreden met het beeld, maar ben benieuwd of dit nog beter kan.

Als iemand tips heeft hoor ik dat graag! :)

edit: Ik heb trouwens vergeefs gezocht op dit forum maar geen antwoord kunnen vinden. Sorry als dit wel al ergens is besproken!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI stuurt elke pixel apart aan (is in feite DVI-D met geluid), dat zou beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij is er op google meer dan voldoende info over te vinden: [google=HDMI vs component]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

Met het aanschaffen van een HDMI kabel zou ik nog even mee wachten.
De samsung decoder heeft nu nog een erg brakke software (ja ook de laatste update).
Je bent waarschijnlijk beter af met component, probeer hdmi over een paar maandjes eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:38:
Volgens mij is er op google meer dan voldoende info over te vinden: [google=HDMI vs component]
Bedankt voor de reactie

Daar heb ik al genoeg gezocht, maar overal staat hetzelfde antwoord dat het afhankelijk is van apparatuur en de kwaliteit van de HD uitzendingen etc. Daarom heb ik de vraag hier maar gesteld in de hoop dat een aantal mensen de overstap van component naar HDMI al hebben gemaakt in de afgelopen paar weken dat HD in nederland is geintroduceerd.

Als iemand ervaringen hiermee heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
KLopt wat job zegt, HDMI doet het met een aantal merken niet, waaronder Sony.
Dus ik zou zeggen gebruik dat component kabelke voorlopig, en wanneer de update er is overstappen op HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De ene TV is er duidelijk verschil in het voordeel van HDMI en bij het andere toestel zien mensen geen verschil. De ene vind het 'hardere' beeld (scherper) van HDMI mooier en de ander klaagt over 'staircasing' en rode spikkels en prefereert component.
Ik zou zeggen. Probeer het en oordeel zelf, want het blijkt toch allemaal redelijk subjectief te zien wie wat het mooiste vindt. Een HDMI-kabel ergens kopen om hem vervolgens een dag later weer terug te brengen moet toch geen probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 19-06-2006 23:47 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
off-topic: dat is een ontzettend brute TV :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:43:
Daarom heb ik de vraag hier maar gesteld in de hoop dat een aantal mensen de overstap van component naar HDMI al hebben gemaakt in de afgelopen paar weken dat HD in nederland is geintroduceerd.
In dat geval hoort je vraag hier thuis: Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onzin dat HDMI niet werkt met deze combinatie!

M'n ouders hebben dezelfde tv en ontvanger (alleen essent/@sloom als kabel provider), hier werkt hdmi perfect. Samsung decoder software is slecht, maar ook weer niet onwerkbaar. De hdmi kabel maakte hier (10 meter kabel, de decoder staat netjes in de kast, op de reciever) best een goed zichtbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:52:
Het is onzin dat HDMI niet werkt met deze combinatie!

M'n ouders hebben dezelfde tv en ontvanger (alleen essent/@sloom als kabel provider), hier werkt hdmi perfect. Samsung decoder software is slecht, maar ook weer niet onwerkbaar. De hdmi kabel maakte hier (10 meter kabel, de decoder staat netjes in de kast, op de reciever) best een goed zichtbaar verschil.
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik dan maar een kabel ga aanschaffen hiervoor. Ik heb ook gehoord dat het verschil niet heel groot zal zijn op dit moment, maar de HD beelden die nu worden uitgezonden zijn ook tegenvallend. Ik neem aan dat deze in de toekomst zullen verbeteren waardoor het verschil duidelijker zal zijn.

Als laatste vraag dan, is er kwaliteits verschil in HDMI kabels en is er een bepaald merk aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikey5times schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:48:
off-topic: dat is een ontzettend brute TV :9~
off-topic: nou wil ik ook wel weten wat deze gekost heeft, het is de eerste full 1080p die ik tegen ben gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Onee nu krijgen we een kabel discussie.

Ik zou zeggen wat je er zelf voor ove rhebt moet je lekker doen. Over kabels heeft iedereen een mening. Ik ook maar die deel ik niet, dit om een saaie kabeldiscussie uit de weg te gaan.

Ik zou zeggen probeer gewoon eens wat, ruilen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:36
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:59:
[...]

off-topic: nou wil ik ook wel weten wat deze gekost heeft, het is de eerste full 1080p die ik tegen ben gekomen
kuch http://nl.kelkoo.be/b/a/sbs/100311823/16365728.html rond de € 4 849,00 :/

[ Voor 125% gewijzigd door Pascal op 20-06-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat de kabels betreft zal ik denk ik wat gaan testen, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

De prijs was trouwens 4.575 EURO bij best-sellers.nl

Dure tv, maar wel een die hopelijk nog een tijd mee zal gaan met de technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Weet iemand of (zie plaatje) deze converts van svhs naar yuv ook ergens besteld kunnen worden? Want op het plaatje is origineel van Nvidia, welke ik in geen online winkel kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img.tfd.com/cde/_VIDPORT.JPG
Dit lijkt er op, oftewel volgens mij behoort dit hem gewoon te zijn. Ik ben benieuwd of iemand zulke converters weet, want bij elek.online en andere winkels verkopen ze het niet. (wel scart naar yuv etc..)

[ Voor 104% gewijzigd door appies op 20-06-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 21:11
Deze connector sluit je aan op je videokaart van je pc, het is ,zoals je aan de pinnen kunt zien, geen shvs connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is component nog altijd analoog en moet je geluid apart aansluiten. Met een HDMI kabel is het digitaal en gaat het geluid door dezelfde kabel. Wat nou beter is heb je zelf blijkbaar al onderzocht want je geeft zelf het antwoord al. Er is niet echt een betere aan te duiden maar het is gewoon proefondervindelijk. Ik zou zelf voor de HDMI aansluiting gaan met een kabel van +- 40,-

Als je zo'n dure tv hebt moet zo'n kabeltje er nog wel afkunnen toch? :P
Pagina: 1