Toon posts:

low cpu fan

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het PMG-beleid doorgenomen, maar geen oplossing kunnen vinden.

Mijn probleem als ik mijn computer opstart dan krijg ik dit bericht in mijn bios
"your cumputers cpu fan fail or speed 2 low"betekend volgens mij dus dat de
koeler te langzaam draait ofzo.. ik heb deze computer vandaag gebouwd dus nog helemaal niets ingestaleerd geen windows of iets anders dus..heb ik mischien een stekkertje neit goed aangesloten aan mijn fan op de cpu ?

Mijn vraag is: hoe kan ik dit oplossen wat moet ik in mijn bios veranderen?of dus nog een stekkertje aansluiten?of heb ik er 1 verkeerd aangesloten

specs:

400 W voeding
moederbord:Asus MBA M2NPV-VM AMD micro ATX (socket AM2)
Videokaart:XFX nVidia GeForce 7950GX2 520M 1Gb (PCI-Express)
intern geheugen:2x512mb
harde schijf 80gig sata
prossesor:amd athlon64 3500+ am2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 22:45 ]

Verwijderd

bios update al geprobeerd

en kan je niks in de bios veranderen aan de fanspeed?

offtopic
waarom 2 processoren waarvan zelfs de snelste te langzaam is om ook maar enige power van je GPU te gebruiken en dan ook maar 1 gig geheugen, evenveel dus als je graphische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
hoe update ik die..
via bios opstarten van cd moederbord?
aa damn sorry ik had iets geknipt van iemand ie eerste prossesor heb ik niet joh alleen die 2de..
bij de winkel zeiden ze daar niets over die videokaart kon prima met die processor

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 22:47 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:41:

offtopic
waarom 2 processoren waarvan zelfs de snelste te langzaam is om ook maar enige power van je GPU te gebruiken en dan ook maar 1 gig geheugen, evenveel dus als je graphische kaart.
offtopic:
lijkt me sterk dat er zowel een athlon xp 1800 als een athlon 64 3500 in zit hè ;) die 1800 zal wel een typfoutje zijn ofzo..

Dit probleem komt in 9 van de 10 gevallen doordat je bios een minimale fan snelheid wil hebben. Als je cpu fan langzamer draait, krijg je dan die waarschuwing, maar dat is meestal niet nodig. Zorg natuurlijk wel dat je goed checkt of dit echt het geval is en dat je niet inderdaad echt vergeten bent om de cpu fan aan te sluiten B)

Deze melding kan je vervolgens gewoon uitzetten in je bios :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dat stond erbij dat dit bericht kon uitzetten maar ik moet maar ff de computer aan sluiten
en kijken als de cpu fan draait en snel..en als hij draait kan ik bericht dus weghalen en als bij b.v te langzaam draait hoe kan ik hem sneller zetten..
en kan die videokaart niet met men processor dna?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Je CPU fan draait wel?

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 14:56
Draait de fan van je cpu-koeler wel? en wat voor koeler zit er op? Als het de standaart koeler is dan is er misschien iets defect waardoor hij de rpm niet uit kan lezen. In je Bios kan je dit uitzetten. (volgens is dat de optie CPU-fansnelheid waar de rpm van de fan staat, deze moet je dan op default zetten)

Verwijderd

Het bekende Q-fan van AMD. Je proc. is nog niet warm dus draait de fan zachtjes of helemaal niet. Als je het niet vertrouwd hou dan de de temps in de gaten in bijv. je bios en kijk of de fan gaat draaien bij een hogere temp.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik had hem ff snel aangesloten en hij draaide volgens mij..
gewoon normaal hard hoor.. maar ik zal anders bericht weg halen
en dan met prog in de gaten houden idd anders ff in bios kijken als hij goed werkt..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Controleer ook even of je de cpu-fan wel op de goede header hebt aangesloten. Tevens kun je vaak in de bios zien op hoeveel toeren je fans op dat moment draaien, meestal bij System Health o.i.d., post die ook eventjes.

Verwijderd

Topicstarter
hmm zal ik morgen doen goed ik ga nu naar bedje en tv kijken..
moet anders lales weer afsluiten dan weer op de nieuwe aansluiten en dan weer erafhalen en opdeze weer doen
bedankt voor jullie reacties mensen

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nielson schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:55:
Controleer ook even of je de cpu-fan wel op de goede header hebt aangesloten. Tevens kun je vaak in de bios zien op hoeveel toeren je fans op dat moment draaien, meestal bij System Health o.i.d., post die ook eventjes.
Dit is inderdaad het eerste dat je moet controleren. De 3-pins stekker van de cpu fan moet op de header met het label "cpufan" (dòh) op je moederbord aangesloten zijn. Zit daar niets op dan gaan moederborden vaak zeuren.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekeken en hij gaat 3100rpm en hij is zo n 56 graden
Pagina: 1