Toon posts:

Probleem: BIOS meet -5.0 als 0.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem
Mobo: P3V133
CPU: P3 op een scoket->slot1 converter
Mem: 128MB
Voeding: Seventeam ST-420BKV
2x 80 GB HD
simpele videokaart
simpele netwerkkaart
verder niks

probleem
Na de voeding te hebben vervangen van bovenstaand systeem, meldde het BIOS mij dat er een fout was gedecteerd in de stroomtoevoer. Volgens het BIOS meet hij 0.0v op de -5v lijn. De rest (+5v, 12volt, etc.) is allemaal OK. Kan dit kwaad? Of kan ik deze meting gewoon negeren?

Daarnaast heb ik overigens ook nog twee extra fans aangesloten: een op de Chasis Fan header en de andere op de power supply header. Ik heb namelijk de kast gelijk ook maar vervangen en daar zitten twee fans in.

Na de foutmelding kan ik overigens gewoon verder booten met F1, maar dat heb ik niet gedaan uit angst dat er dan wellicht iets kapot zou gaan.

Iemand enig idee?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vooral vroeger werd de -5V lijn nog vaak gebruikt, tegenwoordig eigenlijk niet meer.
Maar jij hebt toch al een redelijk oud systeem, nu weet ik niet of die nog gebruik maakt van -5V, dit zou je even moeten uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las inderdaad net op deze thread: ATX stekker past niet op moederbord

dat deze alleen voor knetteroude seriele apparaten nodig is. Het systeem is inderdaad vrij oud (is een fileservertje). Op google kan ik er niets over vinden. Tenzij verder niemand een idee heeft of het kwaad kan, dan laat ik het BIOS de -5v lijn gewoon negeren.

edit:

Het probleem is opgelost (gewoon geboot en getest of alles werkt). De -5v lijn blijkt voor dit systeem niet nodig, ook al is ie wat ouder. Bedankt Kawaii

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 22:42 . Reden: Het probleem is opgelost ]