Draadloze router?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Hoi,

Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een Dell 6400 laptop. Maar omdat ik met deze laptop natuurlijk draadloos wil gaan, moet ook mijn internet verbinding draadloos zijn. Nu had ik drie routers op het oog:

- Belkin Wireless Pre-N Router
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=184316

- Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router
http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

- Of wachten op de Wireless-N ADSL-gateway van Linksys
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1147937923135&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Alleen nu vraag ik me af, heb ik voor de pre-n routers ook een andere ontvanger nodig? Een laptop wireless n kaart ofzo?

Wat denken jullie? Ik wil namelijk zo'n groot mogelijk bereik hebben. Is er anders nog een router waarbij je een extra antanne kan bijzetten? Op het dak ofzo? Of de signaalsterkte verhogen ofzoiets?

Bedankt jongens!
Robbertz

PS: Ik ben ooit een website gekomen waar men zelf antannes maakte ofzo. Iemand die het weet?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De 802.11N variant. Alleen interessant als je bestanden uit wil wisselen met computers onderling. Voor internet delen is het vrij zinloos.

Ik zou voor een Linksys WRT54G gaan. Veel goede ervaringen mee.

Heb je kabel of adsl, aangezien de Linksys WRT54G voor kabel internet is en je ook een ADSL gateway in je lijstje hebt staan? :?

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 19-06-2006 21:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iig niet voor de Linksys WRT54G gaan tenzij je een versie 2 t/m 4 hebt [Heb zelf een v2.0]. Versie 5 van die router is slecht door beperkte geheugen en nieuwe OS [VxWorks ipv Linux]! Maar daar kan je hier op GoT meer over vinden

Goede routers op dit moment zijn de Asus WL500 nogwat... Kijk anders nog even hier.... Zijn testen in opgenomen...
TomsHardware Router overview: http://www.tomsnetworking.com/lans_routers/charts/index.html

Mooooooeeeee......

• Robbertz236
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb adsl, dus dat linksys model moet even veranderd worden naar de adsl versie. Alleen over die linksys, hoe is het tegenwoordig met die modellen? Werken die nog zo goed als de begin versies? Er is dus een slechte tijd geweest van die routers, hoe zorg ik dat ik niet zo'n router koop?

Dat pre-n gedoe maakte me niet zoveel uit om het aantal verbindingen maar meer omdat de range over het algemeen beter is.

Ik ben namelijk opzoek naar een router voor adsl met een hele goeie range en zo snel mogelijke pings, alleen dat testen ze net weer hier niet ;(

Iemand die nog iets weet over die website waar ze antennes verbonden aan gewone adsl routers?

Tot nu toe, lijkt me dit de beste omdat ik een zin heb in een pre-n kaart in mn laptop.
Netgear WPNT834 RangeMax 240 Wireless Router

[ Voor 9% gewijzigd door Robbertz236 op 19-06-2006 21:30 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt niet toevallig al een gewone router staan op het moment? Dan kan je vaak namelijk beter gewoon voor een Acces Point gaan. Dat voorkomt gehannes met instellingen doordat je twee routers na elkaar hebt. Je zou de eerste niet zijn die daar hier een topic over opent :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Robbertz236
Orion84 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:31:
Je hebt niet toevallig al een gewone router staan op het moment? Dan kan je vaak namelijk beter gewoon voor een Acces Point gaan. Dat voorkomt gehannes met instellingen doordat je twee routers na elkaar hebt. Je zou de eerste niet zijn die daar hier een topic over opent :P
Maar is daar de effectiviteit daarvan niet minder? Slechtere range ofzo? Wat voor modellen zou je me dan adviseren?

Bedankt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pak de eerste de beste Linksys AP. Geen probleem. Ze ondersteunen allemaal wel WPA encryptie.

Voor de rest ga ik met Orion84 mee; ik heb al veel topics gezien waar iemand zat te kloten met twee routers.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 15:29
Volgens mij kan je het beste de Linksys WRT54GS nemen. hier kan je nog wel alternatieve linux firmware op draaien. Dus veel stabieler, aangezien Linksys zelf niet zo snel is met bugfixes.
echt niet alle producten van linksys zijn goed somige zijn zelfs :r

• Black Piet
  • Niet online
Bij de GS heb je dezelfde problemen Versie 5 heeft ook die bagger OS-software..
De WRT54GL [L van Linux] is wel een goede versie.... GoTTa search :+

Mooooooeeeee......

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Orion84 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:31:
Is niet zowat elke residentiële AP ook een router? Trouwens, gewoon alle routers behalve 1 de routerfunctionaliteit uitschakelen en het zou perfect moeten werken.

• Robbertz236
Maar jongens ik was van plan om gewoon mijn oude router weg te gooien en dan de nieuwe draadloze er voor in de plaats te zetten. Dan heb ik ook geen problemen meer met 2 routers koppelen.

Dus als ik deze koop dan heb ik meteen de goeie en hoef ik niks aan de firmware te veranderen?

Ik beschik over deze verbinding die binnenkort misschien nog iets sneller wordt:

Download: 452.4 KByte/sec
Upload: 69.3 KByte/sec

Wanneer ik alles te gelijk gaan doen, bestanden uitwisselen, downloaden en uploaden, kan deze router dat wel aan? Niet dat hij gaat vastlopen ofzo, wanneer er teveel activiteit is?

[ Voor 33% gewijzigd door Robbertz236 op 20-06-2006 07:22 ]

• Black Piet
  • Niet online
Robbertz schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 07:17:
Maar jongens ik was van plan om gewoon mijn oude router weg te gooien en dan de nieuwe draadloze er voor in de plaats te zetten. Dan heb ik ook geen problemen meer met 2 routers koppelen.
Dat maakt het iig duidelijk en veel makkelijker voor jezelf!
Dus als ik deze koop dan heb ik meteen de goeie en hoef ik niks aan de firmware te veranderen?

Ik beschik over deze verbinding die binnenkort misschien nog iets sneller wordt:

Download: 452.4 KByte/sec
Upload: 69.3 KByte/sec

Wanneer ik alles te gelijk gaan doen, bestanden uitwisselen, downloaden en uploaden, kan deze router dat wel aan? Niet dat hij gaat vastlopen ofzo, wanneer er teveel activiteit is?
Hmmm....ben altijd een grote aanhanger geweest van Linksys [2 routers gehad en tweakabillity factor], maar met het huidige OS en de reductie van het fysiek aanwezig geheugen [van 16 naar 2 mb] zou ik nu niet meer voor een Linksys gaan [Geheugen is namelijk ook van belang voor Bittorent]. Dit is een leuke overzichttest. De Linksys WRT54GL heeft zo te zien nog een redelijke data throughput, maar heeft ook de beperking van de hoeveelheid geheugen...

En nog wat linkjes
GoT draadje 1: Linksys router wrt54g
GoT draadje 2: Asus WL-500g Deluxe vs Linksys WRT54GS
Linksysinfo.org: http://www.linksysinfo.org/index.php

Mooooooeeeee......

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Black Piet schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:36:
De Linksys WRT54GL heeft zo te zien nog een redelijke data throughput, maar heeft ook de beperking van de hoeveelheid geheugen...
De WRT54GL is gewoon de laatste versie van de WRT54G die nog op Linux draaide (v4?) en nog het volle geheugen heeft.

Ikzelf heb een WRT54G v2. Throughoutput en zo lijkt ok, features is meer dan ok na het vervangen van de firmware (standaard firmware laat je ook wel veel veranderen). Enkel is het bereik sterk afhankelijk van de netwerkkaart van de ontvanger. Ik zie enorme verschillen in bereik van verschillende pcs op eenzelfde afstand van de router maar met een andere netwerkkaart. Over het bereik ben ik toch niet 100% tevreden.

• Robbertz236
needless to say schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:26:
[...]

De WRT54GL is gewoon de laatste versie van de WRT54G die nog op Linux draaide (v4?) en nog het volle geheugen heeft.

Ikzelf heb een WRT54G v2. Throughoutput en zo lijkt ok, features is meer dan ok na het vervangen van de firmware (standaard firmware laat je ook wel veel veranderen). Enkel is het bereik sterk afhankelijk van de netwerkkaart van de ontvanger. Ik zie enorme verschillen in bereik van verschillende pcs op eenzelfde afstand van de router maar met een andere netwerkkaart. Over het bereik ben ik toch niet 100% tevreden.
Nou jongens, dit ziet er toch wel geweldig uit! Je kan er zelfs mee downloaden! Legt er een harde schijf aan zet je pc uit en hij download verder! Iemand die weet of dit ook werkt met nieuwsgroepen/usenet? En kan je dan ook de snelheid bepalen?

Kan er ook een ftp-server van maken? En kan je die ook van buiten je netwerk bereiken? Dat zou helemaal mooi zijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Robbertz236 op 20-06-2006 18:06 ]

Pagina: 1