Whereof one cannot speak, one must remain silent.
De lange schuine zijde is verbogen, waardoor in totaal een hokje meer aan ruiimte onstaat.
Hoe het precies in elkaar zit snap ik alleen ook niet
Eehm voor zover ik zie en tel is er niets verbogen? Evenveel hokjes opzij en hij zakt in beide plaatjes ook evenveel. Maarja zal wel aan mij liggen dan...frickY schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:08:
De lange schuine zijde is verbogen, waardoor in totaal een hokje meer aan ruiimte onstaat.
Bij de paarse is de horizontale 8 en de vertikale 3, dus om 1 vertikaal te krijgen heb je 22/3 horizontaal nodig, bij de blauwe heb je bij 5 horizontale 2 vertikale, dus 1:2,5.
Het verschil is nauwelijks te zien, maar de bovenste is 'hol' aan de schuine zijde, en de onderste is 'bol'.
Het verschil is nauwelijks te zien, maar de bovenste is 'hol' aan de schuine zijde, en de onderste is 'bol'.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Wat zien jullie er niet aan dan? Ik zie 2 blokjes van 2 hoog links en 3 blokjes van 1 hoog rechts. Verplaats je dat naar links dan komen er dus 3 blokjes van 1 hoog op de 2 blokjes van 1 hoog (onderin) en hou je een gat over.
The devil is in the details.
Tik bij wipikedia 'paradox' (logica) in als zoekterm.. Als je op het plaatje klikt is het verschil zichtbaar.
Dit zie ik wel maar ik snap niet/zie geen oppervlakte veranderenHahn schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:15:
Wat zien jullie er niet aan dan? Ik zie 2 blokjes van 2 hoog links en 3 blokjes van 1 hoog rechts. Verplaats je dat naar links dan komen er dus 3 blokjes van 1 hoog op de 2 blokjes van 1 hoog (onderin) en hou je een gat over.
Is vaker langsgeweest. Een van die topics heeft zelfs dezelfde (slechte) topictitel. 
Dat ziet iedereen wel. Maar de echte truc is dat de paarse en blauwe driehoek niet dezelfde verhouding hebben (8:3 is een andere verhouding als 5:2). De schuine zijde is geen rechte lijn.Hahn schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:15:
[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 19-06-2006 21:28 ]
{signature}
De blokjes in het driehoek houden dezelfde oppervlak (grootte), maar toch nemen ze anders gepositioneerd minder ruimte in (komt een heel blokje vrij). En dat kan niet.Hahn schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:15:
Ik snap het ook nog steeds niet.G-SuPRuuB schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:22:
[...]
Dit zie ik wel maar ik snap niet/zie geen oppervlakte veranderen
Ik heb de bovenste figuur uitgeprint en in de onderdelen uitgeknipt. Daarna heb ik de onderdelen op het onderste figuur gelegd en alles past precies.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Zegt één van de termen 'richtingscoëfficiënt' of 'hellingsgetal' je iets?Xfile schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:17:
[...]
Ik snap het ook nog steeds niet.
Ik heb de bovenste figuur uitgeprint en in de onderdelen uitgeknipt. Daarna heb ik de onderdelen op het onderste figuur gelegd en alles past precies.
Reken van het donkerpaarse en donkerblauwe figuur dat getal uit en je ziet dat ze niet gelijk zijn.
Zoals eerder gezegd: die schuine zijde is géén rechte lijn!!
W&L is niet bedoeld voor puzzels. Zeker niet voor oude, flauwe puzzels.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()