Toon posts:

lcd kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn 10 jaar oude sony trinitron tv gaat achteruit, dus tijd voor een nieuwe..En je wordt gek gemaakt met lcd, plasma en allerlei termen als pixel plus, ambilight, bravia engine etc.etc..je komt er niet onderuit!
Na wat zoekwerk, beperk ik me tot de merken Philips en Sony..
En dan misschien wel de types 32PF7321 of 32PF9966 (wat aan de dure kant) of daarentegen de sony 32s2000 of 32v2000.. Iemand ervaring met een van deze lcd schermen? Ik kijk gewoon tv, draai af en toe een dvd, sluit mijn Pioneer surround set erop aan en eventueel pc..Kan iemand mij helpen de keus te maken????? 8)7 ..een leek

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Check even www.kieskeurig.nl, daar kun je mooi vergelijken en reacties van mensen lezen. Van de Sony's weet ik alleen dat ze traag zappen :).

edit:
Maar het beste is nog de verschillende tv's opzoeken in winkels en laat je informeren. Zo kun je ook zelf vergelijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Jckx op 19-06-2006 20:40 ]

Verwijderd

Ga ook zeker even naar een MediaMarkt o.i.d. in de buurt: ik weet niet waar jij tevreden mee bent, maar het beeld van LCD-schermen vindt ik bedroevend slecht. Responsetijden, kijken onder een hoek, maar vooral ondertiteling ziet er vaak -niet- uit.

Tuurlijk, een plat scherm ziet er tof uit, maar ik wacht nog een generatie af: naast een platter scherm wil ik toch echt ook een kwalitatief beter beeld.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:46:
Responsetijden, kijken onder een hoek, maar vooral ondertiteling ziet er vaak -niet- uit.
Dan denk ik dat je zelf even naar de MM moet gaan want met de huidige generatie is dit al lang geen issue meer... |:( |:(

En ik kan het weten want ik heb net een maand een 32" LCD staan. Afgelopen weekend 10 mensen op bezoek gehad voor de wedstrijd van NL. Iedereen was het er over eens dat er een ghosting te zien was. Of dat een inkijkhoek slecht zou zijn. Je kan er naast staan en dan nog is het beeld haarscherp.

Je post geschiedeni straat nou niet bepaald expertise uit :X

Welkom hier

[ Voor 8% gewijzigd door 911GT2 op 19-06-2006 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd al op kieskeurig gekeken en heb die boven genoemde types eruit gefiltert..,maar qua specs doen ze niet voor elkaar onder, ook ben ik onder andere bij de Block, Bcc, Expert, Scheer & Foppen, Megapool geweest, maar allemaal mooie verkooppraatjes, de een zweert bij Sony de ander bij Philips of andere..(afhankelijk van de provisie) en de meeste staan op digitaal signaal aangesloten en als ze hem dan op analoog zetten, wordt er gezegd dat het beeld thuis beter is omdat erbij hun 1 signaal binnenkomt wat over alle tv"s verspreid wordt..kortom matige kwaliteit en tja ik wil niet wachten tot mijn trinitron ermee kapt.. :r

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Dan koop je nog een gewoon CRT scherm? Ook hier op GoT lopen draadjes over HD CRT kasten, die geven goed beeld, en hebben een HDMI input. Best of both worlds lijkt me. En dat voor een fractie van de prijzen van de lcd's die jij noemt!

[ Voor 17% gewijzigd door Nik op 19-06-2006 21:43 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij Mediamarkt vond ik de Phillips echt boven de rest uitstaan.

Bij de rest zag je allemaal van die storing erdoor, net zoals bij een normale tv, die Phillips was echt haarscherp.

Kon natuurlijk ook liggen aan hetgeen dat ie afspeelde maartoch..

(was een Phillips 82cm , die met en zonder HDMI ingang zagen er allebei hetzelfde uit maar prijsverschil was 500 euro!)

• 911GT2
proller schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:43:
Dan koop je nog een gewoon CRT scherm? Ook hier op GoT lopen draadjes over HD CRT kasten, die geven goed beeld, en hebben een HDMI input. Best of both worlds lijkt me. En dat voor een fractie van de prijzen van de lcd's die jij noemt!
Dat wil hij toch just niet...
...waarom blijft iedereen hier over die CRT schermen bezig terwijl er toch echt hele goede LCD/ plasma alternatieven zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:44:
Bij Mediamarkt vond ik de Phillips echt boven de rest uitstaan.

Bij de rest zag je allemaal van die storing erdoor, net zoals bij een normale tv, die Phillips was echt haarscherp.

Kon natuurlijk ook liggen aan hetgeen dat ie afspeelde maartoch..

(was een Phillips 82cm , die met en zonder HDMI ingang zagen er allebei hetzelfde uit maar prijsverschil was 500 euro!)
Kun je wat types noemen? Ben idd op zoek naar 80cm-82cm..

Verwijderd

911GT2 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:45:
[...]

Dat wil hij toch just niet...
...waarom blijft iedereen hier over die CRT schermen bezig terwijl er toch echt hele goede LCD/ plasma alternatieven zijn?
Die 4 keer zoveel kosten

• 911GT2
Hij vraagt toch zelf naar LCD :?

Ik heb zelf geen ervaring met Philips of Sony. Maar ik kan je wel vertellen dat je vooralmoet beslissen op basis van welk beeld jij het prettigste vind.
Daarbij moet je wel letten op de kleurinstellingen van de tv's.
Sommige winkels gooien de kleuren vol op en het contrast om de schermen maar op te laten vallen.

Neem rustig de tijd om te orienteren, neem desnoods een eigen dvd mee zodat je weet hoe het er uit hoort te zien.

[ Voor 88% gewijzigd door 911GT2 op 19-06-2006 21:54 ]

• Nik

Nik

Als LCD je niet bevalt, dan koop je gewoon een CRT, klaar.
En je wordt gek gemaakt met lcd, plasma en allerlei termen als pixel plus, ambilight, bravia engine etc.etc..je komt er niet onderuit!
Daarom zeg ik, er zijn ook nog CRT's, die prima aan de eissen voldoen!

Verwijderd

Topicstarter
Crt schermen?? Help me out..Ik wil LCD, dat staat als een paal boven water.. |:(

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

En vier keer zo plat :)

• 911GT2
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:55:
Crt schermen?? Help me out..Ik wil LCD, dat staat als een paal boven water.. |:(
I rest my case :7

Zoals ik al zei neem de tijd om te kijken

• Nik

Nik

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:55:
Lekker duidelijk ben je dan... Eerst lopen zeiken dat je gek wordt van LCD en dat je er niet onderuit kan, en dan toch een LCD willen. Het zal wel. :? 8)7 :X |:(

Goed, over LCD, Sony en Philips. Wat kleurinstellingen betreft, kun je met de Philips toestellen meer instellen, deze geeft ook natuurgetrouwere kleuren ten opzichte van een Sony. De nieuwe 2000 series gaan er een stuk op vooruit, meer instelmogelijkheden, maar ik merk zelf dat Sony nét niet kan tippen aan een goede (vergelijkbaar in prijs) Philips.

Ook de nieuwe techniek van Philips spreekt me zeer aan (clear LCD). Als je iets goed wilt (en een dikke portemonee hebt) dan zou ik kijken naar een clear lcd techniek. Dit zorgt voor een veel mooier beeld (de kleurdiepte van plasma, de scherpte van lcd). Echter, de meeste van deze schermen hebben ook meteen ambilight (surround of full surround, 2, 3 of 4 lampjes rondom dus). Je moet er van houden, en de kamer voor hebben (behalve het model met full surround, deze heeft een frame zodat ambilight in élke kamer werkt). Ambilight is een mooie uitvinding, maar het moet gezegd, je moet er van houden.

Hoop je zo op weg geholpen te hebben.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik weet het type niet meer helaas.

Btw hij bedoelde dat ie gek werd van die marketingtermen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de opening van de topic gaf ik al aan me zover had verdiept dat ik iig de keuze had tussen philips en sony en de desbetreffende types die ik noemde zijn allen LCD..
De vraag was of iemand ervaring heeft met deze types?? En mij meer kan vertellen over de termen..
Maar bedankt voor je reactie, Proller.. Hier heb ik tenminste wat aan! _/-\o_

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Je zult toch zelf moeten beslissen waar jij je centen aan uit gaat geven. Rommel maken de bekende merken niet meer, maar per persoon kan het soms best wel verschillen (met name omdat de eisen zo verschillend zijn per persoon) dus ga gewoon kijken.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk is om de schermen goed te kunnen bekijken in de winkels, maar vraag dan of de verkoper even wil meewerken om instellingen op de tv aan te passen e.d. (en dan ook zonder tekenfilms als bronmateriaal!). In ieder geval is dit forum niet bedoeld om eenieder persoonlijk te vertellen wat hij of zij het beste kan nemen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.