Toon posts:

Upgraden van DVD-station

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 4600 met daarin een 'CD-ROM/DVD'-speler & een 'CD-ROM/DVD'-brander. Nu brand ik niet zo vaak CD's e.d. dus deze hoef ik dus ook niet te vervangen.

Wel wil ik graag de 'CD-ROM/DVD'-speler vervangen. Momenteel zit er een station in met CD 48x en DVD 6x. Ik wil graag een station met CD 48x en DVD 16x.

D.m.v. SiSoft Sandra kom ik te weten dat mijn brander van NEC is. Bij mij speler staat: 'CD-ROM/DVD : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (CD 48X Rd) (DVD 6X Rd)' en kan ik het merk niet ontdekken.. (maakt dat uit?)

Kan ik 'CD-ROM/DVD : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (CD 48X Rd) (DVD 6X Rd)' zomaar vervangen?

En kan dat ook door deze NEC: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=60215? (Ik wil hem in het zwart omdat mijn desktop zwart is (Dell)

Is het verder nog ingewikkeld om zo'n 'speler' te verwisselen?

Overige informatie van SiSoft Sanda:
Fysieke Opslag Apparaten
Verwisselbare Schijf : Diskettestation
Harde Schijf : IC35L120AVV207-1 (112GB)
CD-ROM/DVD : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (CD 48X Rd) (DVD 6X Rd)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD+RW ND-1100A (CD 40X Rd, 16X Wr) (DVD 5X Rd)

Ik wil deze upgrade overigens doen omdat bij Oblivion je minimaal een 8x speed DVD-speler nodig hebt. Momenteel een 6x speed.. Maakt dat veel verschil? Tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:26 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Gewoon een andere halen, huidige eruit, controleer of de master/slave jumpers van de oude en nieuwe hetzelfde zijn (achterkant van de drive) nieuwe erin, kabels weer aansluiten. Klaar

Als die drives zijn atapi standaard, dus je kan ze gewoon onderling verwisselen, als het goed is geeft windows ook gewoon dezelfde driveletter.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat SA007 zegt klopt helemaal.

Maar als het spel Oblivion tijdens het spelen niets laad maar alleen bij het opstarten heb je er niet zo veel aan, het opstarten zal iets sneller gaan maar het spel zelf gaat er niet beter door lopen.

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 15:02

Baf

slopen. alles kapot maken.

Kun je van die game geen image maken en hem dan spelen gemount in Daemon Tools? Sowieso sneller en geruislozer.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Baf schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:47:
Kun je van die game geen image maken en hem dan spelen gemount in Daemon Tools? Sowieso sneller en geruislozer.
Zekers. Zo installeer ik die spellen ook altijd. Als je ze via dvd intsalleerd gaat het veel slomer.

Verwijderd

Topicstarter
arieman007 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:49:
[...]

Zekers. Zo installeer ik die spellen ook altijd. Als je ze via dvd intsalleerd gaat het veel slomer.
Het maakt mij niet uit qua instalatie tijd. Alleen wanneer ik op de verpakking zie; minimaal 8x speed DVD-Rom nodig. Dan denk ik dat dat serieus nodig is vandaar dat ik mijn oude 'DVD-'speler wil vervangen.

Ik ga hem eerst wel eens spelen met de 'oude 6x speed' en dan kan ik altijd nog besluiten om een andere 'DVD-'speler aan te schaffen..

IIg bedankt! B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:58 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

De jumpers op de huidige drive zal "cable select" zijn. De drive die je erin wilt stopped zal je ook op "cable select" moeten zetten, maar verder is het inderdaad een simpele uitwisseling.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Overigens is het geen NEC dvdspeler die je hebt, maar een LG.

Je brander is wel een NEC, de 1100 (+R only, geen duallayer)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:58:
Overigens is het geen NEC dvdspeler die je hebt, maar een LG.

Je brander is wel een NEC, de 1100 (+R only, geen duallayer)
Oké dan zoek ik voor een LG (Dan weet ik zeker dat het kan :+ )

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Dat maakt niets uit, dingen hebben allemaal dezelfde aansluitingen en verbruiken hetzelfde.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Upgraden van DVD-station

- een topic per vraag is ruim voldoende, crossposten is op GoT niet de bedoeling.

Verder maak je echt overdreven veel gebruik van 'aanhalings'tekens. Het leest nogal storend en doet vermoeden dat je helemaal niet zeker bent over de specs die je geeft. Verdiep je daar wat meer in, dan hoeft het niet zo ingewikkeld...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.