Toon posts:

Bulletproof FTP server met Davolink router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Davolink router en heb hem volgens
http://portforward.com/en...avolink/DV-201AMR/FTP.htm
geforward en heb daarna bulletproof gestart.

Ik heb daar bij passive mode mijn echte ip adres neergezet zoals ik in meerdere topics heb gelezen
Maar het werkt niet

Als ik mensen wil laten inloggen krijg ik een log te zien maar bij iedereen mislukt het, als ik zelf ga kijken op http://web2ftp.com zie ik een lijst staan met wat ik zogenaamd share maar verder kom ik niet.

weet iemand de preciese instellingen voor bulletproof of ligt het aan de forwarding in m'n router/modem

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42
Je krijgt een verbinding, dus je hebt de juiste poort geopend en geforward naar het IP adres van je pc met het Bulletproof ftp programma. Welke melding krijg je in je log als er een mislukte login optreedt?
Kijk nog eens kritisch naar de instelling m.b.t. de rechten die je verstrekt. '+Subdirs' niet vergeten? Ook de instelling t.a.v. Links is een die aandacht vraagt.

Verwijderd

Als je passive mode wilt gebruiken moet je naast poort 21 ook een (willekeurige) poortreeks forwarden. Deze reeks moet je vervolgens ook in je FTP server opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:28:
Je krijgt een verbinding, dus je hebt de juiste poort geopend en geforward naar het IP adres van je pc met het Bulletproof ftp programma. Welke melding krijg je in je log als er een mislukte login optreedt?
Kijk nog eens kritisch naar de instelling m.b.t. de rechten die je verstrekt. '+Subdirs' niet vergeten? Ook de instelling t.a.v. Links is een die aandacht vraagt.
ok ik heb nu in m'n router de port 21 geforward naar m'n pc (192.168.1.6) maar ligt deze dan vast aangezien m'n laptop ook wel eens uitgaat

Ik heb een account aangemaakt en wanneer iemand ftp://xx.xx.xx.xx invoert en de inloggegevens kan hij nu gaan downloaden.

Maar als ik zelf in Internet Explorer m'n ftp invoer krijg ik deze melding
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/elsbroek001/melding.JPG

maar ik kan toch zeker zelf ook wel op m'n ftp komen via IE?
en weet iemand hoe ik een site kan bouwen en m'n eigen files daar heen kan linken
dus dan denk ik aan ftp://xx.xx.xx.xx/map/fotos/1.jpg ofzo?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je zelf op je FTP wilt kijken moet je natuurlijk je lokale IP-adres gebruiken.
In dit geval dus ftp://192.168.1.6 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-04 08:29
Als je op de laptop zelf zit, moet je uiteraard ftp://127.0.0.1 gebruiken :P Verder moet je voor passive door een router ook een port range forwarden, waardoor mensen die porten kunnen gebruiken om te transferren (ook listen).

^^ wat hij zegt ook natuurlijk, dat is als je niet op je laptop zit :).

[ Voor 15% gewijzigd door MoiZie op 20-06-2006 01:11 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MoiZie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:11:
[...]
^^ wat hij zegt ook natuurlijk, dat is als je niet op je laptop zit :).
Ook op de laptop zal ftp://192.168.1.6 werken. Ik gebruik het hier vaak genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat mensen kunnen downloaden

dus als ik zelf iets wil posten op m'n ftp (vanaf een pc ergens ter wereld) dan moet ik nog een port forwarden in m'n router?
welke dan en waarnaartoe? en wat moet ik dan nog meer instellen in m'n bulletproof.

tevens geeft bulletproof aan als ik via die ftp://192.168.1.6 of ftp://127.0.0.1 inlog dat er 2 clients op m'n ftp zitten maar hoe kan dan nou, ik ben het zelf hij zegt dan in het overzicht dat de een bij action
logged is, en de ander idle. Bij Last command staat er bij de een dan PWD en bij de andere staat LIST. Ik neem aan nadat je het password hebt ingevoerd die actie dan verdwijnt? of blijft deze staan?

ook als iemand anders er opzit geeft hij automatisch 2 clients aan, moet ik dan gewoon mijn userlimit verdubbelen?

tnx btw, ik kan nu in ieder geval zien dat het al bijna helemaal werkt!

het gaat er namelijk om dat ik vanaf het buitenland m'n foto's / geluidsbestanden en video's op m'n schijf kan zetten en tevens aan bekenden openbaar kan maken

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 01:30 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Maak een aparte useraccount aan voor jezelf die je schrijfrechten toekent op een bepaald mapje.
Als je dan, waar ook ter wereld, met die account inlogt zul je wat je maar wilt kunnen uploaden naar het betreffende mapje, mits je onder FTP Server Setup » Advanced een vinkje hebt gezet bij 'Server allows: Uploads and downloads'.

Voor passive mode zul je, zoals meermaals vermeld, een willekeurige range poorten ook moeten forwarden naar 192.168.1.6. Voorbeeld: Ikzelf heb poort 1337 t/m 1437 geforward in m'n router.
Ik geef Bulletproof aan deze poorten te gebruiken voor passive mode door ze in te vullen onder
FTP Server Setup » Multi IP Settings » Passive Port. Tevens kun je hier je internet IP-adres invullen hetgeen noodzakelijk is voor passive mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 22-06-2006 02:20 ]

Pagina: 1