Toon posts:

Photoshop's kleurbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin tamelijk ongesteld te raken van het kleurbeheer van Photoshop. Alle plaatjes die ik open zijn te donker. Nu heb ik de "Proof Colors" ontdekt welke ik heb ingesteld op mijn monitor kleuren. Resultaat is goed: Photoshop geeft dezelfde kleuren weer als andere programma's waarmee ik dezelfde afbeeldingen bekijk.

Echter, ik heb de RAW verwerkingstool voor mijn camera (Canon EOS 30D, versie 3.4 van Adobe Camera Raw) geinstalleerd. Je raadt het al: de kleuren zijn wederom te donker. Helaas kan ik nu Proof Colors niet toepassen.

Ik heb zelf al bij Color Settings in het Edit menu van Photoshop de boel aangepast en ingesteld op het kleurprofiel geleverd bij mijn monitor. Dit werkt. Althans, ik zie dezelfde kleuren als andere programma's weergeven. Als ik nu mijn RAW foto open in Photoshop, zie ik de kleuren te donker. Als ik dan vervolgen op Open klik krijg ik een leuke foutmelding dat het kleurprofiel van de foto (sRGB IEC61966-1) niet gelijk is aan die van Photoshop. Als ik dan voor Discard kies, zie ik de kleuren goed. Hier valt natuurlijk niet mee te werken. Hoe los ik dit op?