RAID en partities zijn totaal verschillende dingen. Backups dien je altijd te hebben, dus ik ga er vanuit dat je die hebt, van je belangrijke data. Je RAID zal totaal niets aan veranderd worden, je partitietabellen mogelijk wel. chkdsk /r controleert de MBR en fixt deze eventueel, hier zit eigenlijk geen risico aan (maar alles kan fout gaan!). chkdsk controleert verder ook de rest van de schijf, waar het probleem mogelijk ook in kan zitten (staar je niet blind op de MBR), dus grote kans van slagen met chkdsk. Mocht dat niet helpen, dan kun je dus fixboot gebruiken. Dit schrijft een nieuwe bootsector voor de systeempartitie (geef dus wel de goede op, meestal C:). Nog geen resultaat? Dan gebruik je fixmbr welke o.a. een compleet nieuwe partitietabel (geheel nieuwe MBR) wegschrijft. Alhoewel dit riskant is volgens Windows, is het bij mij nog nooit fout gegaan.
Maar zorg vantevoren dus altijd voor backups, die hoor je altijd te hebben, ook al doet je systeem het prima. Ik ga er verder maar niet op in

. En opzich het enige wat nu kan beschadigen is de MBR (die toch al niet goed is), data etc. blijft onaangetast (tenzij er fouten inzitten, die zal chkdsk repareren). Die kun je altijd nog herstellen. En de MBR kun je ook met betere tools repareren (partition magic) mocht dit mis gaan.