Toon posts:

Gamecube op AV in van DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers ;)

Sinds kort hebben wij een beamer staan. Nou wou ik daar mn gamecube op aansluiten, maar voor ik dingen doe vraag ik even na of het verantwoord is wat ik van plan ben ;)
Onze beamer hangt aan het plafond, en daar kan het kubusje niet bij. Dus nou wilde ik de beeldplug (de rode, gele of witte, welke weet ik niet uit mn hoofd :/) in de AV in van de dvd-speler doen, en de andere twee geluidplugjes van de cube in het geluidssysteem. Als je dan de DVD speler aanzet gaat alle 'AV in' dan meteen weer mee met de AV out? Dus naar de beamer?

En is dit dus mogelijk?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt een AV-in op je DVD-speler? Dan zal het een DVD-recorder zijn denk ik ;)
De gele plug is de plug voor het beeld btw ;)
En het zou op zich wel moeten werken...wat je feitelijk doet is je gamecube op de externe ingang van je dvd-recorder hangen. Dan moet je ook als kanaal je E1 of Ext1 oid selecteren, en dan gaat dat werken. Hou er wel rekening mee dat dat dus allen geldt als je een DVD recorder hebt. Met een normale DVD-speler gaat dat niet lukken - die hebben geen ingangen, alleen maar uitgangen :)
Alternatief is natuurlijk een verlengkabel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar verlengkabels staan zo lelijk he ;) van boven naar onder ;)

Ja hij kan ook recorden dus tis een dvdrecorder.
Bedankt voor je reactie!

mvg,

Robin

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt helaas nog niet.
Ik heb even wat geprobeerd, maar ik krijg het beeld van de gamecube maar niet tevoorschijn.
Ik kan op de dvd-recorder kiezen uit dvd, hdd en de sd-kaart.
Daarnaast weet ik niet hoe ik op ext moet overschakelen, want we hebben een decoder.
Ik heb een afstandsbediening van de decoder, dus de zenders, de dvdrecorder en eentje van de beamer.
Daarmee doe je hem aan en uit ;) en nog wat andere knopjes.

Enig idee hoe ik op een ext kanaal kan komen?
er staat wel iets op de afstandsbediening qua pc enzo. Misschien een van die?

Het is al gelukt hoor bedankt. Ik moest de channel van de dvd-recorder wijzigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:22 ]