Mac OS X of Windows XP? ...en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo medeforummers! :)

Sinds enkele weken ben ik om me heen aan het kijken voor een nieuwe laptop. Nu ik er wat dieper in ben gedoken, stuit ik op het (voor veel mensen) eeuwige dilemma of ik nu moet kiezen voor een Apple MacBook Pro (met Mac OS X) of een ander merk laptop (met Windows XP). Ik vind de MacBook Pro veruit de mooiste laptop om te zien en hij is niet zo zwaar (belangrijke dingen voor mij), maar ik ben bang dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen als ik eenmaal een MacBook Pro heb :? Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/adviezen! :*)

Groeten van Wouter

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Er zijn heel veel reviews etc. te vinden. Google eens of gebruik de search? Daarnaast wat is je budget? Behoorlijk ruim neem ik aan, aangezien je een MB Pro wil aanschaffen? Wat wil je ermee gaan doen? Welke progjes gebruik je nu en wil je blijven gebruiken? Heb je al andere laptops op het oog? Iets meer informatie =)

[ Voor 62% gewijzigd door Maarten L op 19-06-2006 17:42 ]

www.maartenlangelo.nl

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je zult niets missen of extra's vinden, je kan nu namelijk ook al niet overweg met google enzo.

• Maarten L
Ecteinascidin schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:41:
Je zult niets missen of extra's vinden, je kan nu namelijk ook al niet overweg met google enzo.
:*)

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Als je een beetje had gezocht had je kunnen lezen dat XP ook op een MacBook Pro draait met Bootcamp... het zou ook handig zijn geweest als je had verteld WAT je denkt dat je gaat missen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 17:44 ]

• Maarten L
Overigens zie ik dat je hier al eerder een topic over begonnen bent? En.... dat topic is gesloten wegens.......

Check: FAQ! Staat in die rode balk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten L op 19-06-2006 17:46 ]

www.maartenlangelo.nl

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er zijn al meer dan genoeg topics geschreven over waarom je voor macosx zou moeten kiezen of niet. Het artikel op AnandTech, wat in je vorige topic, al werdt aangedragen, is bij verre het beste en het meest objectief.

Overgens was je vorige topic gesloten omdat je zelf niet echt met argumenten voor of tegen kwam. Als je wilt weten waarom je voor het een of het ander moet kiezen zal je zelf op zoek moeten, we kunnen niet voor je gaan beslissen. Kom eens van die luie kont af ;) :/

Je bent 24 man.. beetje prosumer-gedrag mag wel!

[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 19-06-2006 17:54 ]

• xs2ddup
Maarten L schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:40:
Er zijn heel veel reviews etc. te vinden. Google eens of gebruik de search? Daarnaast wat is je budget? Behoorlijk ruim neem ik aan, aangezien je een MB Pro wil aanschaffen? Wat wil je ermee gaan doen? Welke progjes gebruik je nu en wil je blijven gebruiken? Heb je al andere laptops op het oog? Iets meer informatie =)
Ik heb inderdaad nog wel meer vragen ja :) Mijn budget is ongeveer 2500 euro en ik gebruik momenteel Internet Explorer, MSN Messenger (met mijn eigen hotmailadres, wat ik ook wil blijven gebruiken), Outlook, Word, Excel, BearShare (een downloadprogramma), Sony Ericsson W800i synchronisatiesoftware, Paint, Adobe Reader, PowerPoint en SPSS (een statistische rekenprogramma voor mijn studie).
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de Sony Vaio VGN-SZ2XP, al vindt ik deze er een stuk minder aantrekkelijk... Zijn er dingen (afgezien van spelletjes, die speel ik niet zoveel) die ik wel kan op een laptop met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X? Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)?

• xs2ddup
matiasjansen schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:47:
Er zijn al meer dan genoeg topics geschreven over waarom je voor macosx zou moeten kiezen of niet. Het artikel op AnandTech, wat in je vorige topic, al werdt aangedragen, is bij verre het beste en het meest objectief.

Overgens was je vorige topic gesloten omdat je zelf niet echt met argumenten voor of tegen kwam. Als je wilt weten waarom je voor het een of het ander moet kiezen zal je zelf op zoek moeten, we kunnen niet voor je gaan beslissen. Kom eens van die luie kont af ;) :/

Je bent 24 man.. beetje prosumer-gedrag mag wel!
Misschien dat ik écht helemaal overtuigd wil worden en dan pas overstag ga :P

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan op een MacBook Pro windows installeren........ :/
Ook kan je windows emuleren in Parallels zodat je snel en overzichtelijk kan switchen van windows naar OSX. En dat overtuigen en overstag gaan mag je mooi zelf doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Matias op 19-06-2006 18:04 ]

Verwijderd

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:56:
[...]

Ik heb inderdaad nog wel meer vragen ja :) Mijn budget is ongeveer 2500 euro en ik gebruik momenteel Internet Explorer, MSN Messenger (met mijn eigen hotmailadres, wat ik ook wil blijven gebruiken), Outlook, Word, Excel, BearShare (een downloadprogramma), Sony Ericsson W800i synchronisatiesoftware, Paint, Adobe Reader, PowerPoint en SPSS (een statistische rekenprogramma voor mijn studie).
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de Sony Vaio VGN-SZ2XP, al vindt ik deze er een stuk minder aantrekkelijk... Zijn er dingen (afgezien van spelletjes, die speel ik niet zoveel) die ik wel kan op een laptop met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X? Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)?
Internet Explorer = Mozilla Firefox/Safari/Camino
MSN Messenger = MSN Messenger for Mac/aMSN/AdiumX
Outlook, Word, Excel, Powerpoint (oftwel Office) = Office for Mac/OpenOffice/NeoOffice
BearShare = LimeWire/Cabos
Adobe Acrobat Reader = Voorvertoning :p
SPSS heb ik nog nooit van gehoord, heb je een website?

Overigens had je dit MAKKELIJk kunnen vinden met eventjes zoeken, ik heb zelf niet eens een Mac maar weet deze dingen wel

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:56:
[...]

Mijn budget is ongeveer 2500 euro en ik gebruik momenteel Internet Explorer, MSN Messenger (met mijn eigen hotmailadres, wat ik ook wil blijven gebruiken), Outlook, Word, Excel, BearShare (een downloadprogramma), Sony Ericsson W800i synchronisatiesoftware, Paint, Adobe Reader, PowerPoint en SPSS (een statistische rekenprogramma voor mijn studie).
Voor de software hoeft je het niet te laten. Voor alles wat je opnoem is op een OSX versie of er is soortgelijke software te krijgen. Paint is de enige waar geen OSX versie van is (Bearshare weet ik niet). Alternatieven voor teken pakketten zijn er meer dan genoeg.
Die 2500 euro is ook geen probleem. Een MBP met 1GB geheugen ligt onder die 2500 euro.
Windows specifieke applicaties (waar geen goede vervanging voor is kan je binnen Parallels draaien (als ze niet al te vel performance vragen). Anders kan je het via Bootcamp regelen (wel een 'aparte' Windows XP licentie voor nodig :) )

Je moet dus wel met hele rare argumenten gaan komen om GEEN MBP te kopen :)

Update: Net te laat :P

Van SPSS is ook gewoon een Mac versie te krijgen. Ook werkt Adober Acrobat Reader op de Mac, alhoewel ik liever Preview gebruik op de Mac (standaard Mac App).

[ Voor 9% gewijzigd door BlaTieBla op 19-06-2006 18:07 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:59:
[...]
Misschien dat ik écht helemaal overtuigd wil worden en dan pas overstag ga :P
Met zo'n instelling.......

Als je een Mac koopt ga je naar de hemel, zo goed?

En kijk dan voor de lol in je vorige topic waarin wel degelijk redelijke tips en hints en reviews staan beschreven, lees die eerst, laat dat inwerken en stel dan vragen ipv de huidige houding.

Koop een PC en ontdek dat Essent je energierekening aanslaat als 'grootverbruik' enzo :z

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kijk dan ook gelijk even in je vorige topic voor de reden waarom ook deze dicht gaat :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.