[Fedora C5] Office 2000 met Wine

Pagina: 1
Acties:

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:14
Als ik Office 2000 installeer onder FC5 met behulp van Wine, kan ik perfect Word en Excel draaien, maar Powerpoint loopt vast zo gauw je iets nuttigs probeert te doen (zelfs een titel intypen is al te veel gevraagd). Ik heb op verschillende sites gelezen dat het wel kan, maar nergens hoe. Als iemand mij kan helpen, dan heel graag.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
http://appdb.winehq.org/appview.php?versionId=71
Zo te zien ben je niet de enige... terwijl de rest van het pakket (muv Outlook wellicht) wel werkt. Misschien werkt ie gewoon niet goed, kun je weinig aan doen dan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• DitisKees
hm balen. Andere versies lijken wel te werken. Outlook vraagt inderdaad om Internet Explorer, maar het schijnt dat die ook wel te installeren is, maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik gebruikt toch Thunderbird

[ Voor 65% gewijzigd door DitisKees op 19-06-2006 18:35 ]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Internet explorer kun je inderdaad installeren. Een makkelijke manier om dat te doen is door Winetools te installeren, die kan dat voor je doen samen met nog wat andere software. :)

Het mooist is eigenlijk om OpenOffice.org bijvoorbeeld te gaan gebruiken op Linux, dat is betrouwbaarder en stabieler dan Office via Wine. OO.o kan ook met de formaten van Office overweg.

• DitisKees
Ik gebruik ook OpenOffice, maar als ik daarin een presentatie maak met filmpjes erin en ik sla die op als powerpoint en ik open hem weer met Powerpoint dan staan er geen filmpjes in. En op school waar de presentatie gehouden wordt draait geen OpenOffice.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ah okee, dat is lastig. Nu kan OpenOffice.org geloof ik wel opslaan als Flash geloof ik. Of misschien heb je een USBstick waar je PortableOpenOffice.org op kan zetten (die hoef je niet te installeren). Ik denk dat dat betere oplossingen zijn dan via een paardenmiddel toch Office aan de praat krijgen zonder te weten of het betrouwbaar werkt. ;)

Pagina: 1