[Ati] grote strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 15:41
Hallo,

ik heb net een nieuwe fan op mijn videokaart gezet, en nu is het ding volgens mij niet meer zo fantastisch.

http://img233.imageshack.us/my.php?image=afbeelding7uv.jpg

Dit is wat ik bedoel. Ik vermoed dat hij kapot is, omdat hij tijdens het opstarten ook al van dit soort gekke dingen vertoont. Wat ik wil weten is of er nog een kans is dat ik dit ding nog aan de praat krijg?

De kaart is Ati radeon 9800 Pro, met nog garantie tot aan augustus.

hallo

• Tr4xt0rm
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09-2025

Tr4xt0rm

Subtitle

dat ziet er idd niet meer goed uit

heb je al een ander beeldscherm geprobeerd ?

• truegrit
ja, maar dan ziet het er nog hetzelfde uit

hallo

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
truegrit schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:05:
Hallo,

ik heb net een nieuwe fan op mijn videokaart gezet, en nu is het ding volgens mij niet meer zo fantastisch.

http://img233.imageshack.us/my.php?image=afbeelding7uv.jpg

Dit is wat ik bedoel. Ik vermoed dat hij kapot is, omdat hij tijdens het opstarten ook al van dit soort gekke dingen vertoont. Wat ik wil weten is of er nog een kans is dat ik dit ding nog aan de praat krijg?
Wordt de nieuwe fan warm/heet? Waarschijnlijk heb je inderdaad iets niet goed gedaan en is de core beschadigd.
Niet dus. Je hebt er een andere fan op gezet dus is je garantie komen te vervallen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-08 10:26
Hij is idd overleden zo te zien... Misschien met het monteren van de fan een beetje statisch geweest en een sluitinkje veroorzaakt. :(

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:14
De kaart is inderdaad kapot zo te zien, je garantie is inderdaad weg, alleen als je zonder sporen de oude weer terug kunt zetten heb je kans op garantie

• truegrit
Ik heb die andere fan er netjes afgehaald, dus met een beetje geluk kan ik het er zo weer op krijgen. Maar stel dat dat niet werkt, is er dan nog een goedkoop AGP alternatief die gelijk of beter presteert dan de 9800 pro? Met goedkoop bedoel ik ongeveer rond de 70/80 euro. Want ik begin nu toch wel een beetje bang te worden dat ik weer een week zonder kaart ga zitten, dus zonder beeld op mijn beeldscherm, iets wat ik mij echt niet kan veroorloven in deze drukke school periode.

Had ik maar nooit die fan er op gezet :'(

hallo

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

Robthebest schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:25:
De kaart is inderdaad kapot zo te zien, je garantie is inderdaad weg, alleen als je zonder sporen de oude weer terug kunt zetten heb je kans op garantie
Daar gaan we weer ... wanneer houden mensen eens op met deze onzin ? je kiest er toch zelf voor om te gaan klooien met je kaart ? dan moet je dat niet vervolgens afwenden op de garantie van de producent, die er immers niets aan kan doen dat jij willens en wetens een fan vervangt ( en dat verknalt ... ) ... kan me erg kwaad maken over deze houding.

Ad Astra Per Aspera

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tenesmia schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:37:
[...]

Daar gaan we weer ... wanneer houden mensen eens op met deze onzin ? je kiest er toch zelf voor om te gaan klooien met je kaart ? dan moet je dat niet vervolgens afwenden op de garantie van de producent, die er immers niets aan kan doen dat jij willens en wetens een fan vervangt ( en dat verknalt ... ) ... kan me erg kwaad maken over deze houding.
Je kan je er kwaad over maken, maar je kan er ook 80 euro mee besparen.

ontopic:
Mischien heb je je kaart (nog) niet beschadigd, maar zit de fan er niet goed op waardoor hij te heet wordt, meet een beetje geluk werkt hij dan wel weer als de fan goed zit.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

truegrit schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:05:ik heb net een nieuwe fan op mijn videokaart gezet, en nu is het ding volgens mij niet meer zo fantastisch.
EHm, nee, garantie tot aan het moment dat je je fan los haalde... Sorry, maar die dingen zijn erg kwetsbaar.
BlackJack schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:00:
Je kan je er kwaad over maken, maar je kan er ook 80 euro mee besparen.
Dat is gewoon diefstal, tuurlijk, het is makkelijk, en slecht controleerbaar, maar IEDEREEN die een videokaart koopt, betaalt té veel doordat er mensen valse garantie claimen. Natuurlijk makkelijk om het dan ook maar te doen, maar het blijft een vorm van diefstal/oplichting.
ontopic:
Mischien heb je je kaart (nog) niet beschadigd, maar zit de fan er niet goed op waardoor hij te heet wordt, meet een beetje geluk werkt hij dan wel weer als de fan goed zit.
Dat is idd een goede optie, wie weet is hij niet zo stuk als het lijkt,.. maar, nouja... Succes ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxx op 19-06-2006 18:15 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• truegrit
nou ja, de fan is er niet meer goed op te krijgen, hij zit dus een beetje los. heb niet veel vertrouwen in de garantie, dus ik ga wel een nieuwe kopen. Hij doet het echt helemaal niet meer, ook niet met de oude fan. Dus kapot is hij zeer zeker.

Weet iemand wat een goede AGP kaart is? ik zie door de bomen het bos niet meer in de pricewatch etc.

Edit: lees net over de X1600 van Ati op tom's hardware, ik ga daar wel even naar kijken
bedankt voor de hulp allemaal :)

[ Voor 16% gewijzigd door truegrit op 19-06-2006 18:22 ]

hallo

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-07 23:54
Misschien is een 6600 een goeie optie? deze zijn wel te krijgen voor rond de 70/80 euro. De Sparkle bijvoorbeeld: klik

Edit: Oeh net iets te laat:P

[ Voor 15% gewijzigd door NilsBokdam op 19-06-2006 18:31 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Archimond

Lopende Helpdesk

Je komt met de X1600 rond de 100 euro uit en met de 6600GT ook.
De PCI-E modellen zijn goedkoper, maar jij moet AGP hebben.
6600GT: pricewatch: MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128=
6800 met DDR geheugen: pricewatch: Sparkle GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI) SP-AG40DT=
Sapphire 9800 Pro: pricewatch: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI, Retail)=

Radeon 9800 Pro kaarten hebben veel winkels weer terug gekregen na 2 of 3 jaar. Wegens problemen met verbrande stroomconnectors, opeens uitvallende kaarten, kapot geheugen.

Ik vraag mij af waarom je een nieuwe fan op de videokaart probeert te zetten terwijl die eerst al goed werkt? Als het geen problemen oplevert moet je niet aan sleutelen. Als er wel problemen zijn, laat het door de fabrikant doen als je garantie hebt. Dan kan jij geen fouten maken.

• truegrit
ja omdat hij het niet goed deed. En daarnaast nog veel kabaal maakte, wat dus voor mij de doorslaggevende factor was om er eens iets nieuws op te zetten.

Ik zie trouwens dat die 6600 beter presteert dan de 1600 van ati, misschien moet ik daar maar eens naar kijken

hallo

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Archimond

Lopende Helpdesk

Dan kon je beter een 8cm fan bij de videokaart zetten, garantie claimen of een Arctic silencer erop zetten.

Er is wel een verschil in prestaties tussen de 6600 en 6600GT. De 6600GT is meestal iets sneller dan de radeon 9800 pro. Bij de x serie van Ati en de nieuwere 6x00 en 7xx0 generatie van nvidia kan je met rivatuner ook softwarematig de fanspeed aanpassen in windows en 3D mode.

Dan kan je in windows de fan langzamer laten draaien en met 3D games wordt automatisch de snelheid verhogen naar de standaard waarde.
Pagina: 1