[Access 2003] Snelkoppeling beveiligde database te lang?

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de bouw van een tool in Access 2003 op een Windows 2000 Professional machine.

Nu de tool is voltooid heb ik hem op het netwerk geplaatst, en wil ik hem beveiligen met users en groups door middel van de speciale User-Level Security Wizard.

Deze wizard creeert na een aantal instellingen een Security bestand (met deze instellingen) en een snelkoppeling om de database te openen. De database wordt niet meer rechtstreeks geopend, maar voortaan via de snelkoppeling waarmee direct de juiste beveiligingsinstellingen worden geladen.

Lokaal werkt dit prima, maar op het moment dat ik de database op het netwerk zet, werkt de snelkoppeling niet meer. De tekst voor in het Target van de koppeling is simpelweg te lang, en de helft ontbreekt.
Voorbeeld lokaal (werkend)
------------------------------------
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\MSACCESS.EXE" "C:\Documents and Settings\ejocdav\Desktop\FIT_v7.92.mdb" /WRKGRP "C:\Documents and Settings\ejocdav\Desktop\Security.mdw"
Ik heb geprobeerd met behulp van dit forum om de snelkoppeling af te korten:
Voorbeeld netwerk (niet werkend)
---------------------------------------------
"C:\Progra~1\Micros~1\OFFICE11\MSACCESS.EXE" "G:\Services\SBUCus~1\SNKSer~1\03.TOO~1\FIT\Withse~1\FIT_v8.1.mdb" /WRKGRP "G:\Services\SBUCus~1\SNKSer~1\03.TOO~1\FIT\Withse~1\Security.mdw"
Maar dit werkt ook niet...Hij geeft hierbij aan dat het Target niet bestaat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is de snelkoppeling verkeerd afgekort? Interpreteer ik de fout verkeerd?

Thanks alvast 8)

Goochem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je die 'afkortingen' (shortnames) zelf bedacht of heb je ze opgezocht met 'dir /x' ? :)

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 15:17
Heb hier helaas ook ervaring mee en heel lang naar gezocht maar niets gevonden. Enige oplossing is om het "hoog" in de directory-structuur neer te zetten (dicht bij de root van het netwerkpad).

Ook de performance van Access wordt negatief beinvloed door de lengte van de kopppeling. Heb geen link bij de hand, maar ik heb wel performancevergelijkingen gezien tussen zeg "C:\database.mdb" en \\...\...\...\...\...\...\...\...\database.mdb en de tweede was aanzienlijk langzamer. Oorzaak is dat van elke diepere map de autorisatie opnieuw bepaald moet worden.

Als je een oplossing vindt: Heel graag posten! :)

[ Voor 3% gewijzigd door JJvG op 19-06-2006 16:56 ]

• Goochem
"dir /x" Geeft puur de inhoud van de directory, met een aantal extra details. Niet de afgekorte naam.

Goochem

• Goochem
JJvG schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:53:
Heb hier helaas ook ervaring mee en heel lang naar gezocht maar niets gevonden. Enige oplossing is om het "hoog" in de directory-structuur neer te zetten (dicht bij de root van het netwerkpad).

Ook de performance van Access wordt negatief beinvloed door de lengte van de kopppeling. Heb geen link bij de hand, maar ik heb wel performancevergelijkingen gezien tussen zeg "C:\database.mdb" en \\...\...\...\...\...\...\...\...\database.mdb en de tweede was aanzienlijk langzamer. Oorzaak is dat van elke diepere map de autorisatie opnieuw bepaald moet worden.

Als je een oplossing vindt: Heel graag posten! :)
die kennen we al :|
Kzal nog eens goed Googelen, maar ben bang dat er dus niets anders op zit dan op G:\ te zetten..

Thanks in ieder geval!

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 19-06-2006 17:07 . Reden: rare flame verwijderd ]

Goochem