Toon posts:

Internetverbinding valt weg wanneer ik wil gaan downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik het onderwerp moet plaatsen maar ik heb het maar hier neergezet.
Mijn probleem is dat wanneer ik iets wil gaan downloaden met Imesh, BitComet e.d. mijn internet wegvalt. Hij geeft dan aan dat er een netwerkkabel niet is aangesloten terwijl alles wel goed zit aangesloten. Ik hoef alleen maar zo een programma te openen en hij valt al weg.

Weet een van jullie wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen.

Neal

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Misschien is het handig om je modem te vermelden en welk internet je hebt. Evt besturingssysteem.

Ten eerste zou ik kijken voor nieuw firmware van je modem.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

T-mo-T schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:43:
Misschien is het handig om je modem te vermelden en welk internet je hebt. Evt besturingssysteem.

Ten eerste zou ik kijken voor nieuw firmware van je modem.
En of je een draadloze link gebruikt naar je router is ook handig om te weten.
(als draadloos: signaal sterkte hoog genoeg?)

Alles kan stuk.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Check ook even het aantal verbindingen die door de diverse P2P tooltjes opengezet worden.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tiscali internet en telofonie. Mijn modem is de Zyxel multipc modem Prestige 2602H-61. Het besturingssysteem waar ik mee werk is windows xp home edition.

Wat is een firmwire (ik ben niet zo erg thuis in al die moelijke computerwoorden:P)??

Ik gebruik geen draadloze verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 16:50 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb je misschien een nieuwe computer met een nForce4 onboard lan? Mijn onboard deed dat ook nml.. En nog vele anderen. (ik heb MSI, en heb van o.a. DFI en Asus ook mobo langs zien komen met die problemen.) Het zit er bij mij in dat ik een conflict heb met hardwarebronnen in m'n nVidia PCI bridge (oid, precieze 'onderdeel' ben ik vergeten) Er is daarna wel een bios uitgekomen met updates voor nVidia, maar heb ik nog niet kunnen testen omdat IDE of HDD ermee is gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Rigi schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:50:
Heb je misschien een nieuwe computer met een nForce4 onboard lan? Mijn onboard deed dat ook nml.. En nog vele anderen. (ik heb MSI, en heb van o.a. DFI en Asus ook mobo langs zien komen met die problemen.) Het zit er bij mij in dat ik een conflict heb met hardwarebronnen in m'n nVidia PCI bridge (oid, precieze 'onderdeel' ben ik vergeten) Er is daarna wel een bios uitgekomen met updates voor nVidia, maar heb ik nog niet kunnen testen omdat IDE of HDD ermee is gestopt.
Zou je misschien even in een niet zo een computertaaltje uit kunnen leggen wat je hiermee bedoeld. Ben niet echt thuis in al die moeilijke woorden.

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:49:
Check ook even het aantal verbindingen die door de diverse P2P tooltjes opengezet worden.
Hoe kan ik zien hoeveel peer to peer poortjes er open worden gezet.

• Rigi
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:54:
[...]

Zou je misschien even in een niet zo een computertaaltje uit kunnen leggen wat je hiermee bedoeld. Ben niet echt thuis in al die moeilijke woorden.
Sorry, nja ik wil eigenlijk weten of wat voor computer je hebt. Dat kan je waarschlijk niet in vol detail vertellen, dus kan je cpu-z even downloaden en draaien? (http://www.cpuid.com/cpuz.php ) En dan even bij motherboard de dingen intikken?

EDIT: die p2p kan je in de instellingen vinden van het betreffende progamma. Het aantal connections dat hij maakt. Minder verbindingen is makkelijker voor je computer (en zal hij misschien de verbinding houden) maar is langzamer.

[ Voor 19% gewijzigd door Rigi op 19-06-2006 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rigi schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:05:
[...]

Sorry, nja ik wil eigenlijk weten of wat voor computer je hebt. Dat kan je waarschlijk niet in vol detail vertellen, dus kan je cpu-z even downloaden en draaien? (http://www.cpuid.com/cpuz.php ) En dan even bij motherboard de dingen intikken?

EDIT: die p2p kan je in de instellingen vinden van het betreffende progamma. Het aantal connections dat hij maakt. Minder verbindingen is makkelijker voor je computer (en zal hij misschien de verbinding houden) maar is langzamer.
Is het programma everest home edition ook goed en dat ik er dan een screenshot van maak of is dat niet mogelijk??

• Rigi
ja, ook goed. Zolang we maar een beeld van je computer hebben.

edit: of je kopieert/ plakt het zooitje uit everest. scheelt weer klikken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Rigi op 19-06-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn screenshots je kunt namelijk kopieren en plakken in dat programma

Hier en hier de screenshots.

Ze zijn niet echt goed te zien...hoop dat je het kunt lezen!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 17:39 ]

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Ok, je moet inderdaad je firmware updaten voor dat modem. :)

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228

Op de link hierboven staan de nieuwste firmwares en staat precies beschreven hoe het updaten in z'n werk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
T-mo-T schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:49:
Ok, je moet inderdaad je firmware updaten voor dat modem. :)

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228

Op de link hierboven staan de nieuwste firmwares en staat precies beschreven hoe het updaten in z'n werk gaat.
Misschien lees ik er wel heel erg overheen...maar ik zie nergens staan een linkje of iets waar ik de nieuwste firmwire kan downloaden...wel handleidingen, veelgestelde vragen maar niet een link om te downloaden....waar kan ik deze vinden??

Verwijderd

Ehm, klik op "Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW" en kies dan het juiste .bin-bestand... (in de "Versie"-kolom :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:10:
Ehm, klik op "Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW" en kies dan het juiste .bin-bestand... (in de "Versie"-kolom :P)
Welke raad jij mij aan ik dacht de eerst of klopt dat niet??

Verwijderd

neem de eerste in de lijst, dat is de nieuwste...
Hier zullen de meeste bugs uit zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:21:
neem de eerste in de lijst, dat is de nieuwste...
Hier zullen de meeste bugs uit zijn
Bedankt voor jullie hulp, het is allemaal opgelost!!

neal
Pagina: 1