Toon posts:

Geluidskaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vanochtend dat mijn microfoon input zowel voorin als achterin mijn computer geen geluid meer geeft.
Ik heb de driver van de geluidskaart al opnieuw geinstalleerd.
Ook heb ik gecheckt of er niks gemute of uit stond bij het configuratiescherm.
En ook een andere headset loste dit probleem niet op.

Wel is het zo dat als ik op de microfoon zachtjes sla of er in praat dat ik mezelf heel iets verhard hoor door de speakers van de headset. Zo gauw ik de microfoon er uit haal en dan praat in de microfoon dan hoor ik niks (wat natuurlijk logisch is).

Ik vraag me af of mijn geluidskaart nou kapot is of dat er misschien een mogelijk andere oplossing is om dit probleem op te lossen.

Bij voorbaad dank.

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Het is misschien handig te melden wat voor geluidskaart je hebt :)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
[/quote] Wel is het zo dat als ik op de microfoon zachtjes sla of er in praat dat ik mezelf heel iets verhard hoor door de speakers van de headset.
[quote]

Heb je dan de versterking niet te hoog staan? Er zit een algemene vollume regelaar in Windows en een boost regelaar iets veder weg, Heb je deze misschien extreem hoog open staan waardoor een tikje al zo hard klinkt? Zet de regelaar eens lager en kijk luister dan nog eens.

verdwaalde ict'er op elektro!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Dat je de tikjes wel hoord, komt doordat de trillingen worden geleid door het plastic van je headset en het daardoor LIJKT dat het uit je speakertjes komt.(Kan zijn dat het niet zo is, maar dat denk ik) Ik heb hier ook een soorgelijk probleem, maar bij mij hoor ik mezelf wel via de mic. Maar zodra ik via skype wil gaan praten hoort mijn contactpersoon mijn muziek :? heb nog geen oplossing kunnen vinden

[ Voor 7% gewijzigd door vingerfrits op 20-06-2006 22:37 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT