Toon posts:

Balken door me beeld (Vsync)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een vraagje over Vsync
als ik een spel speel (Counter Strike) met Vsync uit heb ik hogere fps maar dan zie ik afentoe een grote Balk door me beeld heen gaat van boven naar beneden als ik me beeld beweeg..

(is BTW ook bij andere spellen)

groetjes en bedankt voor jullie medewerking

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Wat heb je al geprobeerd? andere drivers etc.? Je moet meer vertellen anders kunnen we je minder snel helpen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bedoel je echt een zwarte balk of een 'scheur'? Het laatste wordt iig tearing genoemd en komt omdat je fps net niet synchroon met je refreshrate loopt. Het beeld wordt dan tijdens de opbouw ververst. Halverwege het afbeelden wordt de buffer gewisseld. Je ziet bovenin dan het vorige frame terwijl je onderin het volgende frame ziet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1024 x 768 op 85 Hz
en dan Vsync uit
ik denk wat Janoz zegt dat dat het is wat zou ik dan kunnen proberen voor refresh
zodat alles synchroom loopt

Verwijderd

bij een tft is vsync een must, ik had nog nooit van tearing gehoord of gezien met mn crt en nu ben i khaast verplicht om vsync aan te zetten.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:35:
[...]
wat zou ik dan kunnen proberen voor refresh zodat alles synchroom loopt
Een andere refreshrate zal niet uitmaken aangezien je videokaart met Vsync uit beelden met maximale snelheid rendert. Het maakt dan niet uit of je monitor is ingesteld op 75 of 120Hz, afgezien van het feit dat de laatste prettiger is om naar te kijken.

Wat wél helpt voor een smoother beeld... is Vsync aanzetten ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
ja maar sommige zware spelle kan ik beter vsync uitzette... maar dan krijg ik die gekke balk door me beeld en die probeer ik weg te krijge:P

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:42:
[...]
maar dan krijg ik die gekke balk door me beeld en die probeer ik weg te krijge:P
Het kan hooguit minder worden met een hogere refreshrate aangezien de monitor de hoeveelheid beelden die het op zich afgevuurd krijgt dan beter bij kan houden, maar het zal altijd blijven voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 19-06-2006 16:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zien hoeveel Hz me scherm aan kan ik heb een Philips 107B

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou je een beetje op je spelling kunnen letten? Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Daarnaast is het 'mijn scherm' of 'm'n scherm' en niet 'me scherm'. Het antwoord op je laatste vraag is gewoon in de handleiding van je scherm te vinden of op verschillende internetsites die je tegenkomt wanneer je je typenummer bij google invult.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ok excusus voor de typfouten.

Verwijderd

Modbreak:Reageer aub ontopic. Kaap niet andermans topic voor je eigen probleem. Probeer je probleem zelf op te lossen en mocht je er niet uit komen dan kun je altijd hier nog een eigen topic openen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Ultraman op 19-06-2006 19:21 ]

Pagina: 1