Ben al een behoorlijke tijd aan het kloten met m'n VPN. Het wil op één of andere manier niet. Heb verschillende howto's proberen te volgen, maar loop om de haveklap ergens vast. Verder zijn er veel howto's van VPN clients te vinden maar eigenlijk best weinig over het server gedeelte.
LSMOD geeft het volgende resultaat:
Lijkt mij dat de modules dus goed geladen zijn.
Config files die gebruikt worden:
/etc/pptpd.conf:
/etc/ppp/options.pptpd:
Als je dan gaat zoeken op deze fout komt er een melding over dat de module niet goed geladen is, zoals je bij de output van m'n lsmod kunt zien is dit wel het geval. Snap er echt geen snars meer van. Heb meerdere configs geprobeerd.
Op de GRE foutmelding kan je alleen vinden dat er iets mis is in je config, dat snap ik nu oko nog wel :DDD
heb onderanderen de volgende howto gebruikt: http://www.phparchitecture.com/howto_show.php?id=3
Heb ook gezocht op GoT, ook hier kon ik geen antwoord vinden.
Misschien ook nog relevant:
had 1.2.3 van pptpd omdat deze stable is in de emerge tree, maar heb nu even een upgrade gedaan naar 1.3.2, de laatste testing. Maar ook dit mocht niet baten. HIj blijft mekkeren dat hij niets van mppe herkent.
- Probleem: VPN Clients kunnen geen verbinding maken.
LSMOD geeft het volgende resultaat:
code:
1
2
3
4
| lnx-server linux # lsmod | grep ppp ppp_mppe 6348 - ppp_async 9320 - ppp_generic 21756 - |
Lijkt mij dat de modules dus goed geladen zijn.
Config files die gebruikt worden:
/etc/pptpd.conf:
code:
1
2
3
4
| option /etc/ppp/options.pptpd localip 192.168.20.254 remoteip 192.168.20.234-238 debug |
/etc/ppp/options.pptpd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| refuse-pap refuse-chap refuse-mschap require-mschap-v2 require-mppe-128 #or 40 ms-dns 192.168.20.254 proxyarp lock auth require-mppe |
- Foutmelding uit /var/log/messages:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| pppd[4995]: In file /etc/ppp/options.pptpd: unrecognized option 'require-mppe-128' pptpd[4994]: GRE: read(fd=6,buffer=804e620,len=8196) from PTY failed: status = -1 error = Input/output error, usually caused by unexpected termination of pppd, check option syntax and pppd logs pptpd[4994]: CTRL: PTY read or GRE write failed (pty,gre)=(6,7) pptpd[4994]: CTRL: Reaping child PPP[4995] pptpd[4994]: CTRL: Client 217.xxx.xxx.xxx control connection finished pptpd[4994]: CTRL: Exiting now pptpd[4562]: MGR: Reaped child 4994 |
Als je dan gaat zoeken op deze fout komt er een melding over dat de module niet goed geladen is, zoals je bij de output van m'n lsmod kunt zien is dit wel het geval. Snap er echt geen snars meer van. Heb meerdere configs geprobeerd.
Op de GRE foutmelding kan je alleen vinden dat er iets mis is in je config, dat snap ik nu oko nog wel :DDD
heb onderanderen de volgende howto gebruikt: http://www.phparchitecture.com/howto_show.php?id=3
Heb ook gezocht op GoT, ook hier kon ik geen antwoord vinden.
Misschien ook nog relevant:
code:
1
2
3
4
| lnx-server linux # pptpd -v pptpd v1.2.3 lnx-server linux # pppd --version pppd version 2.4.2 |
had 1.2.3 van pptpd omdat deze stable is in de emerge tree, maar heb nu even een upgrade gedaan naar 1.3.2, de laatste testing. Maar ook dit mocht niet baten. HIj blijft mekkeren dat hij niets van mppe herkent.
[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 19-06-2006 16:40 ]