Toon posts:

[ipod nano]Geheugen wel in gebruik, nummers niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor, ook ik ben sinds zaterdag de trotse bezitten van een black beauty Nano 2 gig. Aangezien Dixons zo'n leuke prijsverlaging erboven op heeft gedaan kon ik het toch niet laten.

Toch ben ik nu al ontevreden over iTunes. Ik heb het al veel gehoord en moet het nu zelf ook ervaren: het werkt allemaal niet zo lekker.

Ik ben gelijk begonnen met wat mp3's over te slepen naar mijn ipod. ik merk op dat er een library is en mijn iPod zelf. Nou ik heb geen zin om de library te gebruiken, aangezien winamp al voldoet en naar mijn idee beter is. Ik open een map, en sleep zo vanuit Windows een map vol met mp3s over op de iPod.
Dit werkt goed, totdat ik later weer hetzelfde doe met andere mp3's. Ik merk gewoon op dat het nu al geregeld voorkomt dat hij selectief de nummers kopieerd.
Er staat nu bijvoorbeeld dat ik nog 790 mb over heb van de 2 gig, en maar 120 nummers erop heb staan.
Dit klopt van geen kant, en ik heb in iTunes gister gewoon echt de nummers zien overgaan.

Ik hoor mensen zeggen over een soft-reset maar wat houd dit precies in? Ben ik dan alles kwijt? Zet hij alles weer terug naar fabrieks instellingen? Start de iPod dan alleen opnieuw op? En weet iemand misschien wat er met die verborgen nummers is gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

softreset dan reset hij alleen de instellingen in de ipod, zoals menu enzo, hij haalt dan geen data van je ipod af. een update of restore doet dat wel dus dat dan niet doen als je je mp3's erop wilt houden :+

verder als je 1x googled kan je andere software vinden om mp3's op je ipod te zetten, ik zal er 1 verklappen ;) anapod is een goeie :)

suc6

edit: dit programma is een soort explorer dus je kan zo mp3's erin slepen dus geen kloot meer met itunes met synchroniseren enzo

[ Voor 21% gewijzigd door En1 op 19-06-2006 17:24 ]

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

MP3's kopieeren via de Windows Explorer werkt niet; je moet iTunes of een andere tool gebruiken om ze naar j iPod naar specifieke, onzichtbare, mappen te kopieeren.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Volgens mij heeft hij de nummers op de iPod gezet maar nog geen mappen gemaakt. Als je de muziek in mappen zet dan zijn ze volgens mij wel zichtbaar. Als ze dan nog niet zichtbaar zijn dan moet je idd ff een iPod updater erlangs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar heb ondertussen de oplossing zelf gevonden:

De albums stonden wel degelijk de ipod, ik had alle nummers verwijdert en er stond nog steeds 512 mb wat in gebruik was, zonder dat iTunes nummers zag.
Ik heb de iPod toen via explorer benaderd net zoals een schijf. In de onzichtbare muziek map zaten blijkbaar de mp3's waarvan geen index o.i.d. van werd aangemaakt. Deze verwijdert, en iPod gereset. Daarna was het geheugen weer gewoon op een normale hoeveelheid.

@chem:
je begreep me denk ik verkeerd. Ik heb via explorer mappen gesleept naar mijn iPod in iTunes. Dit werkt gewoon goed.