Toon posts:

Exchange2003 - Domainprep foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag iedereen,

Ik ben al de hele dag bezig met exchange2003 aan de praat te krijgen, eerst kreeg ik een foutmelding bij het runnen van "forestprep" (Die ik na lang zweten opgelost heb) en nu krijg ik er een bij het runnen van "domainprep"

De melding is als volgt:

The domain "CD.COM" had been indentified as an insecure domain for mail-enabled groups with hidden DL membership. Hidden DL membership wil be exposed to members of the build-in "pre-windows 2000 compatible access" security goup. This group may have populated during the promotion of the domain with the intent of allowing permissions to be compatible with pre-windows2000 servers and applications. To secure the domain, remove any unnecessary members from this groups.

Het komt er dus op neer dat ik een of meerdere gebruikers moet verwijderen, ik weet alleen niet zo 123 welke dat is, ik ben een redelijke noob in windows server en de applicaties ervoor dus ik durf niet zomaar wat users te dumpen.

Hieronder een screen van mn gebruikers lijst in AD.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke ik moet verwijderen, ik heb deze error een hele tijd terug wel eens gehad opschool, de leraar wist dit probleem op te lossen door een gebruiker weg te halen ik weet alleen niet meer welke.

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/7784/adstructuur6ai.jpg

Alle hulp is welkom, ik moet deze server tenslotte overmorgen in de lucht hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 16:05 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;834639

Volgens bovenstaande link blijkt het dat deze melding niet betekend dat je exchange niet kan installeren. Maar wat je kunt doen is "Authenticated Users" uit de "Pre-Windows 2000 Compatible Access" groep te donderen. Maar dat doe je natuurlijk alleen als je geen pre-win2000 machines/server hebt.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je goeie reactie.

Ik denk alleen dat ik een foutje heb gemaakt. De user "exchange enterprise servers" was member of "Pre-windows 2000 compatible access", die ik geheel verwijderd heb.

Daarna kwam ik er achter dat in de user "exchange domain servers" ook member was van de "pre-windows 2000" groep en dat als ik er dubbel op klikte daar de "Authenticated Users" in zaten die ik dus verwijders heb.

Ik heb geprobeerd de "pre windows2000" groep weer toe te voegen aan de "exchange enterprise servers" gebruiker, alleen vind hij deze niet omdat dit natuurlijk een verborgen groep is.

Kweet niet of dit erg is als ik deze nie meer toevoeg, domainprep geeft de melding nu iig nie meer, maar was wel verdacht snel klaar (weet nie of dit zo hoord)

Bedankt iig