[EXIF] Data gebruiken voor orderning

Pagina: 1
Acties:

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 16:26

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Na al een tijd aangeklooit te hebben met omwegen en veel handmatig werk ben ik het zat. Het moet toch mogelijk zijn om de EXIF data uit de fotos te gebruiken om te sorteren. Reden op dit moment is 450+ fotos uit 3 cameras van 5 maanden verbouwing in en om het huis hier. Wanneer je de fotos uit de camera haalt pakt Windows de datum van verplaatsen naar de harde schijf. Hier kan je dan mee ordernen. Echter zou ik graag de gehele shoot nummer van 1 tot 450 op basis van de EXIF datum + tijd zodat je een goede tijdslijn krijgt te zien op de fotos en deze gepresenteerd kunnen worden (op een open huis).

Iemand een oplossing voor dit probleem, er zijn genoeg programmas om EXIF te lezen, genoeg om bestanden te hernoemen maar dat zal in beide gevallen als nog een hoop werk opleveren. Of ik mis natuurlijk een programma of een optie in een programma.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Windows (XP) kan dit gewoon zelf. Je kan kolommen in Explorer toevoegen op basis van EXIF info, (bijv. date taken), en aan de hand daarvan kan je sorteren :).

Of Picasa ofzo, die ook naar Exif-timestamps kijkt...

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 19-06-2006 15:19 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 16:26

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Er zijn van die momenten dat je jezelf erg dom voelt, je weet dat er een makkkelijke oplossing is,..maar je kan het niet bedenken.

Dan in eens komt Garyu om de hoek kijken en die geeft je even een klein zetje...zeg maar een grote uitleg naar het gene dat je zocht.

Dank, het werkt

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."