Printen over netwerk geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:49
Hoi,

Situatie:

2 PC's beide XP Home beide firewall uit geschakeld.

Oude situatie: beide pc's aan router pritner op de pc1 geshared. naar pc 2 beide pc;s zaten NIET in de zelfde werkgroep (foutje denk ik) werkte perfect.

Printer ging stuk (Epson C60) dus vervangne door een andere (Epson D68) Oude software op pc1 gedeinstalleerd. Nieuwe printer geinstalleerd werkt perfect.

PC2 oude printer verwijderd. werkgroep naam gelijk gemaakt met pc1 Nieuwe geinstalleerd via nieuwe printer toevoegen -> netwerk zowel handmatig en laten zoeken en dan toevoegen resulteer in de volgende fout:

PC2 print perfect geen probleem, PC 1 vind de printer druk ook af dit is ook te zien in de statusmonitor maar hij blijft staan op"Bezig met afdrukken" 1/1 286Kb/286Kb"

naar mijn id komt ie dus wel aan. maar verder niet iemand enig id wat dit kan zijn ?

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31

Suaver

jokecoat

Dit heb ik ook wel eens gehad. Je printer staat volgens mij als "offline weergeven".
Start > Printers en faxapparaten > rechtermuisknop op je printer

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Dezjay
staat nieto ffline anders deed ie het ook niet op pc1 en zou het bestandje ook niet aankomen

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afdrukken onderbreken aanstaan ?

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-04 21:20
Hij print dus wel gewoon alleen staat hij nog bij de status monitor?

Is dit de software van die Epson of het printopdrachten scherm van Windows?

Lijkt erop alsof er in de software van Epson iets fouts gaat, misschien toch even opnieuw installeren?

iRacing profile | Racing rig

• Dezjay
hij staat in het scherm[ie van windows op beide pc's

epson status ding zegt op cp2 dat ie geen verbinding heeft. Epson ding heeft ie trouwens automitisch geinstalleerd toen ik de printer installeerde (zonder cd via net werk) zo staat het trouwens ook in het boekje

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-04 21:20
Dezjay schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:30:
hij staat in het scherm[ie van windows op beide pc's

epson status ding zegt op cp2 dat ie geen verbinding heeft. Epson ding heeft ie trouwens automitisch geinstalleerd toen ik de printer installeerde (zonder cd via net werk) zo staat het trouwens ook in het boekje
dat is vreemd inderdaad

je kunt de Service Print Spooler eens stoppen en starten, eens kijken of dat helpt

heb je verder de printer al eens helemaal verwijderd van beide pc's en opnieuw geprobeerd? Ik denk toch dat er iets mis is gegaan met de driver op pc1.

iRacing profile | Racing rig

• Dezjay
nee moest nog naar een andere klant dus heb het eerst ff zo gelaten wil nu ff uitzoeken hoe of wat.

kreeg van collega net de tip om de \system32\spool\drivers leeg te mikken

• Dezjay
tis opgelost

drivers uit de spool map gedonderd. printer op pc2 verwijderd. opnieuw geinstalleerd (gewoon laten zoeken) en toen kwam der wel wat uit.

alleen de status ding van epson stond er ook 2 keer.. die moest ik ff handmatig uit het register slopen
Pagina: 1