Toon posts:

NTFS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RAR bestand van 3 gig (een film die ik heb gemaakt) en uitgepakt is hij groter dan 4 gig.

Ik wou hem extracten, maar kreeg te horen dat ik er een NTFS van moest maken, dus dat deed ik. Maar nu zegt winRAR nog steeds als ik wil exporten dat ik het naar een NTFS schijf moet brengen, maar dat heb ik gedaan :S

hulp? :(

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat heb je naar NTFS geconverteerd?
De schijf waar de rar op staat of de schijf waar hij heen moet? (aangenomen dat je er twee gebruikt)
WinRAR zet hem namelijk tijdelijk ergens neer en pas na het uitpakken wordt hij naar de doellocatie gekopieerd. :)

Dus of de doelschijf NTFS is is handig, maar volgens mij moet je wel even het rarretje daarheen kopieren voordat je hem uitpakt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2006 15:12 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit komt doordat FAT-schijven geen bestanden van meer dan 2 GB aankunnen.

Je moet je harddisk converteren naar NTFS.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Gonadan schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:10:WinRAR zet hem namelijk tijdelijk ergens neer en pas na het uitpakken wordt hij naar de doellocatie gekopieerd.
Dat gebeurd volgens mij alleen maar als je een bestand uit WinRar sleept. Geef je direct de locatie op via de extract knop dan is dat niet het geval.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
CodeCaster schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:10:
Dit komt doordat FAT-schijven geen bestanden van meer dan 2 GB aankunnen.

Je moet je harddisk converteren naar NTFS.
Dat had hij gedaan, maar je moet er opletten dat WinRAR (zoals Gonadan al zei) de bestanden uitpakt naar te temp folder van windows, en vervolgens pas kopiëerd naar de locatie, waar jij ze wil hebben. Je kan dus een aantal dingen doen:

1.
Convert de partitie met je windows temp folder (waarschijnlijk de zelfde partitie als waar jij windows heb geïnstalleerd, als je nog niets hebt veranderd)

2.
Verplaats je temp folder. (systeemeigenschappen>geavanceerd>omgevings variabelen)

3.
Gebruik een ander programma.

edit:
Stap 1 lijkt mij overigens de slechtse keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door DEVoTi0N op 19-06-2006 15:19 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
cyspoz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Dat gebeurd volgens mij alleen maar als je een bestand uit WinRar sleept. Geef je direct de locatie op via de extract knop dan is dat niet het geval.
Volgensmij toch echt niet hoor.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

TS, geef eens wat meer info.
Ik wou hem extracten, maar kreeg te horen dat ik er een NTFS van moest maken, dus dat deed ik.
Van wie hoorde je dat, en wat moest NTFS worden? En in Winrar kun je bij Tools --> Settings, tablad 'Paths' de temp-folder instellen. Verwijs daar eens naar een NTFS-schijf.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
winRAR gaf melding dat ik een NTFS schifj moest gebruiken daar had ikhet van, schijf D:\ is naar NTFS geformateerd(was toch leeg)

er staat al dezelfde bestand op de D:/ schijf maar krijg dezelfde melding als ik het extrac,t heb nu gepro eerd de temp folder te verplaatsen en dat test ik nu...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte, bedankt gasten!
Pagina: 1