Uitvallende Packard Bell EasyNote E6310

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 22:01
Mijn vriendin heeft inmiddels bijna een jaar geleden een Packard Bell Easynote E6310 aangeschaft bij De Block. Wat een k** ding! Hij viel vanaf het begin al regelmatig uit, maar ivm met backuppen ed. hebben we het teruggaan naar de winkel nog even uitgesteld (stom!). Inmiddels zijn we het garantiebewijs kwijt (begin er ajb niet over hoe stom dit is :P).
Een ding wat zeker is, is dat hij steeds uitvalt omdat ie te warm wordt. Als ie net is uitgevallen is ie bijna niet meer aan te raken aan de onderkant. Het duurt dan ook even voordat je 'm weer aan kan zetten.

Nu vraag ik me af: is dit normaal? (natuurlijk niet, maar voor packard bell laptops misschien?). Of kan het wat te maken hebben met te weinig intern geheugen (256MB)? Zoveel gekke dingen doet ze er namelijk niet mee (MSN+Word+Outlook+Bittorrent+soms wat Photoshop).

Inmiddels is ook de fan kapot. Ik neem aan dat dit een gevolg is van bovenstaand probleem. Is deze eventueel zelf te vervangen, of is dat een niet te klaren klus? Of is er een kans dat hij niet eens kapot is maar dat ie gewoon niet meer aanslaat?
Je zult begrijpen dat er nu niet meer op te werken is, omdat ie nu na ongeveer 10 minuten standaard uitvalt. Backuppen (DVD/netwerk) gaat dus ook niet, omdat ie dan zelfs al eerder uitvalt. Help!

edit:

specificaties:

- Mobile AMD Sempron 3000+
- 256 KB cache
- geheugen 256 Mb
- harde schijf 50 Gb
- Via S3 Unichrome Pro video (64 mb shared)

[ Voor 7% gewijzigd door Melkbus op 19-06-2006 14:23 ]

strava

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

inXs

known as inXs

openschroeven, hd eruit, ff in je pc kloppen (kan dat zomaar?) en dan ff backup maken?

superB

Verwijderd

de fan kan je zeker vervangen zonder probleem gewoon een nieuwe kopen in de juiste maat en een beetje knutselen ;) maak de rest ook eens stof vrij dan gaat hij minder rap uitvallen van de warmte.

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 22:01
Bedankt spaarlamp! Ik heb er een hele reep stof uit gehaald (zat precies op het rooster) en de fan slaat zowaar weer aan! Super!

strava

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Je zou ook een beetje prut tussen processor en koelelement kunnen doen (geleid beter) en daarnaast over je garantie probleempje; heb je hem niet gepind? Want als je hem gepind hebt, kan je factuurnummer achterhalen en weet je verkooppunt de rest wel te vinden?!?

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 12:49
Mocht ht nog niet opgelost zijn:

Heeft je vriendin de laptop, bij aankoop, geregistreerd bij Packard Bell?? Zo kan je namelijk gewoon aanspraak blijven maken op garantie, zonder aankoopbon. Block zal je namelijk ook doorverwijzen naar de helpdesk...

alleen ter info...

[ Voor 1% gewijzigd door MarZ_E op 20-06-2006 15:42 . Reden: typo ]

Pagina: 1