Aangezien ik dacht dat mijn bericht wel erg lang was, had ik de argumentatie weggelaten, maar toen werd ie dicht gegooid, dus ik zal ook daar even wat over zeggen, ook heb ik de prijzen die ik er voor ga betalen er tussen -100- achter gezet per onderdeel.
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het aanschaffen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 1000 euro, exclusief monitor.
Aangezien er toch wel veel prijsverschil zit tussen een compleet systeem kopen of losse onderdelen, ga ik een poging doen om zelf de computer in elkaar te zetten.
Ik ben tot de volgende samenstelling gekomen, zou iemand die er verstand van heeft op kunnen reageren. Ik denk dat ik al een heel eind in de goede richting zit qua kwaliteit, maar past het 1 ook bij het ander? En laat ik misschien nog een aantal mogelijkheden onbenut?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite,
Groeten,
Joost Linssen
Dit is mijn samenstelling:
----------------------------------
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) -117,01-
Ik heb al te horen gekregen dat ik geen SLI nodig heb (want ik wil er in de toekomst geen 2de moederbord inzetten), dus kies ik nu voor deze optie:
Socket 939 moederborden / Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) -80,96-
Asus moederborden heb ik in al mijn computers gehad en altijd zeer goede verhalen overgehoord, dus dit lijkt me geen issue.
----------------------------------------------
Processor: AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939, OEM -243,91-
Ik hoor toch veel goede verhalen over de AM2, dus ik kies nu voor deze optie
AMD AM2 Processors / AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2,0 GHz, 2x1MB, Boxed)
DDR2 SDRAM / 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI) - 319,66-
Ik kon beter een boxed nemen, ivm de koeling die er dan bij zit (houdt dit dan automatisch ook in dat de cooler die in de behuizing zit overbodig is?
-----------------------------------
Intern Geheugen: 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI) -97,96-
Deze moet ik aanpassen naar een PC3400, kijkend naar mijn 'oude' processor, ook had ik het advies gekregen om 2 MB geheugen erin te zetten. Dus ik kies nu voor deze optie qua intern geheugen:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston KVR400X64C3AK2/2G) -168-
maar door de nieuwe keuze voor de AMD2, kies ik nu deze:
DDR2 SDRAM / 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) -170-
Dit moet toch wel kunnen?
-----------------------------------------
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 -97,46-
Voor de prijs hoef je niet meer op een gigabytje of 200 te letten. Over seagate heb ik geen verkeerde verhalen gehoord verder..
Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt, Retail -45,92-
De gedachtegang hierbij is: een asus-moederbord en een asus-voeding kan nooit misgaan.
----------------------------------------
Behuizing: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) -48,96-
Ik heb voor deze gekozen, ondanks dat hij toch gevoelig is voor krasjes en wat lawaai maakt.
Je moet toch ergens op besparen.
Videokaart: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT -172,11-
Over deze kaart heb ik veel gelezen, veel positieve geluiden. Ik wil geen duurdere nemen, ook hier geldt je moet toch erges een beetje op besparen. GeForce zit er bij nu ook in(mijn oude computer) en daar ben ik tevreden over.
Speakers: Creative Inspire T3030 (2.1) -35,01-
Inmiddels heb ik hiervoor de 5.1 sets / Creative Inspire T6060 (5.1) gekozen. Aangezien 5.1 toch wel het minimale was, wilde je een game kunnen spelen. -62-
--------------------------------
Toetsenbord+muis: Logitech Cordless Rechargeable Desktop (Zwart) -43,96-
heb ik nu ook.
------------------------------
DVD-brander: BenQ DW1650 16x (Dual Layer, Zwart) -35,66-
Er zijn mensen die zeggen dat een Nec beter is, maar waarom dan? ook de BenQ wordt op verschillende forums aangeraden, dus dit lijkt me ook geen slechte keuze.
-------------------------------
A-drive: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) -5,84-
Ik heb via o.a. tweakers via twee sites de onderdelen bij elkaar gezocht.
Azerty.nl en hardwaretotaal.nl. Het gaat me exclusief verzendkosten met de onderste keuzes 1082 euro kosten. Toch wel het maximum
Ik heb er overigens een 19 inch tft-scherm erbij gekocht al (van philips) -269-:
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=103149&productType=1
Oja, ik twijfel nog of ik moet wachten op de nieuwe intel, aangezien ik per 1 juli op kamers zit en dan graag een computer wil hebben. En de nieuwe Intel komt pas later uit toch? Ik kan natuurlijk wel eerst alle onderdelen bestellen en dan alleen nog de intel laten naleveren. Nu is mijn laatste vraag, voldoet de rest exclusief de AMD2, ook aan de eisen die de nieuwe intel vereist? Of moet ik dan weer een ander intern geheugen nemen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor de eerste reacties in het eerder gesloten topic..
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het aanschaffen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 1000 euro, exclusief monitor.
Aangezien er toch wel veel prijsverschil zit tussen een compleet systeem kopen of losse onderdelen, ga ik een poging doen om zelf de computer in elkaar te zetten.
Ik ben tot de volgende samenstelling gekomen, zou iemand die er verstand van heeft op kunnen reageren. Ik denk dat ik al een heel eind in de goede richting zit qua kwaliteit, maar past het 1 ook bij het ander? En laat ik misschien nog een aantal mogelijkheden onbenut?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite,
Groeten,
Joost Linssen
Dit is mijn samenstelling:
Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) -117,01-
Ik heb al te horen gekregen dat ik geen SLI nodig heb (want ik wil er in de toekomst geen 2de moederbord inzetten), dus kies ik nu voor deze optie:
Socket 939 moederborden / Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) -80,96-
Asus moederborden heb ik in al mijn computers gehad en altijd zeer goede verhalen overgehoord, dus dit lijkt me geen issue.
----------------------------------------------
Processor: AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939, OEM -243,91-
Ik hoor toch veel goede verhalen over de AM2, dus ik kies nu voor deze optie
AMD AM2 Processors / AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2,0 GHz, 2x1MB, Boxed)
DDR2 SDRAM / 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI) - 319,66-
Ik kon beter een boxed nemen, ivm de koeling die er dan bij zit (houdt dit dan automatisch ook in dat de cooler die in de behuizing zit overbodig is?
-----------------------------------
Intern Geheugen: 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI) -97,96-
Deze moet ik aanpassen naar een PC3400, kijkend naar mijn 'oude' processor, ook had ik het advies gekregen om 2 MB geheugen erin te zetten. Dus ik kies nu voor deze optie qua intern geheugen:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston KVR400X64C3AK2/2G) -168-
maar door de nieuwe keuze voor de AMD2, kies ik nu deze:
DDR2 SDRAM / 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) -170-
Dit moet toch wel kunnen?
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 -97,46-
Voor de prijs hoef je niet meer op een gigabytje of 200 te letten. Over seagate heb ik geen verkeerde verhalen gehoord verder..
Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt, Retail -45,92-
De gedachtegang hierbij is: een asus-moederbord en een asus-voeding kan nooit misgaan.
----------------------------------------
Behuizing: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) -48,96-
Ik heb voor deze gekozen, ondanks dat hij toch gevoelig is voor krasjes en wat lawaai maakt.
Je moet toch ergens op besparen.
Videokaart: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT -172,11-
Over deze kaart heb ik veel gelezen, veel positieve geluiden. Ik wil geen duurdere nemen, ook hier geldt je moet toch erges een beetje op besparen. GeForce zit er bij nu ook in(mijn oude computer) en daar ben ik tevreden over.
Speakers: Creative Inspire T3030 (2.1) -35,01-
Inmiddels heb ik hiervoor de 5.1 sets / Creative Inspire T6060 (5.1) gekozen. Aangezien 5.1 toch wel het minimale was, wilde je een game kunnen spelen. -62-
--------------------------------
Toetsenbord+muis: Logitech Cordless Rechargeable Desktop (Zwart) -43,96-
heb ik nu ook.
DVD-brander: BenQ DW1650 16x (Dual Layer, Zwart) -35,66-
Er zijn mensen die zeggen dat een Nec beter is, maar waarom dan? ook de BenQ wordt op verschillende forums aangeraden, dus dit lijkt me ook geen slechte keuze.
-------------------------------
A-drive: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) -5,84-
Ik heb via o.a. tweakers via twee sites de onderdelen bij elkaar gezocht.
Azerty.nl en hardwaretotaal.nl. Het gaat me exclusief verzendkosten met de onderste keuzes 1082 euro kosten. Toch wel het maximum
Ik heb er overigens een 19 inch tft-scherm erbij gekocht al (van philips) -269-:
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=103149&productType=1
Oja, ik twijfel nog of ik moet wachten op de nieuwe intel, aangezien ik per 1 juli op kamers zit en dan graag een computer wil hebben. En de nieuwe Intel komt pas later uit toch? Ik kan natuurlijk wel eerst alle onderdelen bestellen en dan alleen nog de intel laten naleveren. Nu is mijn laatste vraag, voldoet de rest exclusief de AMD2, ook aan de eisen die de nieuwe intel vereist? Of moet ik dan weer een ander intern geheugen nemen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor de eerste reacties in het eerder gesloten topic..