[XP] legitieme windows versie

Pagina: 1
Acties:
  • 6.867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
Hallo Tweakers,

Ik wordt een beetje gek van dat legitieme gezeur tegenwoordig van MS.
Natuurlijk moeten produkten gekocht worden, maar de beveiliging werkt gewoon niet goed.

Ik heb hier bij een bedrijf een XP machine waar destijds XP is opgezet met blijkbaar een niet HP-restore CD.
Deze pc begint dus te mekkeren over dat windows niet legitiem is etc.

Maar bij de HP machine zit wel een officiele XP prof. licentie, dus ik dacht even opnieuw de activation doen en cd-key wijzigen, maar dit pikt de wizzard dus niet.

Bel je vervolgens op naar Microsoft, en deze verteld dat de key welke er origineel bij hoort inderdaad OK is, maar omdat het om een OEM licentie gaat, je contact op moet nemen met HP.

Ik bel HP op, leg hun het probleem voor, vertellen ze me dat ik die computer opnieuw moet installeren met de HP recovery CD. Ik vertelde al dat ik dat enigzins onzin vindt, omdat XP profesional er gewoon opstaat met alle geinstalleerde software.
Blijkt dat die restore CD niet te vinden is. Vraag ik aan HP of ze me een CD op kunnen sturen, kan dat niet 8)7

Ik heb nu dus een XP workstation staan van een dikke 1000 € waar ik volgens de HP medewerkers gewoon niks meer mee kan ......

Ik zeg dus letterlijk "zonder die restore CD kan ik dus deze pc nu in de prullenbak gooien :? "
meneer zegt "Ja meneer, moet bedrijf X maar zuinig zijn op de restore cd's"

Wat moet je hier nu weer mee :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 19-06-2006 13:36 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Volgens mij boeit het weinig welke CD je gebruikt, zolang je maar een CDkey gebruikt welke niet op de blacklist staat.

Als je met een illegale versie van Windows het Genuine Advantage proces doorloopt krijg je vanzelf ergens een programma aangeboden waar je de key kunt veranderen naar de key van je legitieme licentie.

• Grolsch
frickY schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:42:
Volgens mij boeit het weinig welke CD je gebruikt, zolang je maar een CDkey gebruikt welke niet op de blacklist staat.

Als je met een illegale versie van Windows het Genuine Advantage proces doorloopt krijg je vanzelf ergens een programma aangeboden waar je de key kunt veranderen naar de key van je legitieme licentie.
dat is dus het vreemde, de wizzard zegt dat de key onjuist is.
Ik vermoed dat er een "corporate cd" is gebruikt destijds, terwijl ze een OEM produkt key hebben.

Maar 1 vd 2 (HP of Microsoft) moet dit probleem toch op kunnen lossen ?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Je mag een backup maken van je recover CD. Wordt dus iemand zoeken die ook een HP heeft.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

CXNeXo

This behavior is by design.

frickY schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:42:

Dit maakt wel degelijk uit. Een OEM key zal nooit gaan werken op een installatie die bv. met een VLK cd gemaakt is...

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt een licentie voor een OEM versie, blijkbaar is er een volledige versie geinstalleerd (dus niet legaal als er niet nog een licentie is!) Dat je dus geen support krijgt op die versie vindt ik dan ook niet meer dan logisch: daar hebben jullie toendertijd ook niet voor betaald. De recovery CD weg is vervelend, maar ook dat is niet aan anderen te verwijten (al zou HP gewoon tegen betaling van administratiekosten een nieuwe moeten kunnen sturen).

Maar goed. Volgens mij (let op: ik ben geen MS-medewerker :P ) kan je dan i.c.m. je serial gewoon een andere, verder gelijkwaardige (Pro/Home + taal), OEM CD gebruiken voor de installatie en het moet werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Grolsch
F_J_K schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:45:
Je hebt een licentie voor een OEM versie, blijkbaar is er een volledige versie geinstalleerd (dus niet legaal als er niet nog een licentie is!) Dat je dus geen support krijgt op die versie vindt ik dan ook niet meer dan logisch: daar hebben jullie toendertijd ook niet voor betaald. De recovery CD weg is vervelend, maar ook dat is niet aan anderen te verwijten (al zou HP gewoon tegen betaling van administratiekosten een nieuwe moeten kunnen sturen).

Maar goed. Volgens mij (let op: ik ben geen MS-medewerker :P ) kan je dan i.c.m. je serial gewoon een andere, verder gelijkwaardige (Pro/Home + taal), OEM CD gebruiken voor de installatie en het moet werken.
ze hebben een XP profesional licentie, en er is XP profesional geinstalleerd volgens systeem eigenschappen., en toch is dit in strijd met de wet :?

• CXNeXo

CXNeXo

Grolsch schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:46:
[...]

ze hebben een XP profesional licentie, en er is XP profesional geinstalleerd volgens systeem eigenschappen., en toch is dit in strijd met de wet :?
Niet helemaal. Als je nu een controle van Brein of iets dergelijks zou krijgen is er niets aan de hand. De sticker zit netjes op de kast, en is netjes aangeschaft.

Microsoft heeft naar mijn menig de verkeerde weg ingeslagen. Het is volstrekt idioot dat je geen willekeurige XP cd kan pakken i.c.m. met de licentie sticker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, je hebt een XP Professional OEM Licentie en je hebt een XP Professional VLK (of retail) geinstalleerd, je hebt dus iets geinstalleerd waar je geen licentie voor hebt :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CXNeXo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:50:
[...]

Niet helemaal. Als je nu een controle van Brein of iets dergelijks zou krijgen is er niets aan de hand. De sticker zit netjes op de kast, en is netjes aangeschaft.

Microsoft heeft naar mijn menig de verkeerde weg ingeslagen. Het is volstrekt idioot dat je geen willekeurige XP cd kan pakken i.c.m. met de licentie sticker.
Wat Brein zou doen weet ik niet, maar officieel ben je illegaal bezig. De key die op de kast zit is 'gesponsord' door HP, de versie die je wil installeren niet. Als je rondrijdt in een auto met reclame voor een bedrijf, die dan jouw wegenbelasting betaald, zal dat bedrijf hier ook mee ophouden zodra je je auto overspuit.. De analogie klopt misschien niet helemaal, maar je snapt wat ik bedoel, hoop ik :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Grolsch
elevator schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:51:
Nee, je hebt een XP Professional OEM Licentie en je hebt een XP Professional VLK (of retail) geinstalleerd, je hebt dus iets geinstalleerd waar je geen licentie voor hebt :)
wat is het feitelijke / functionele verschil (op de 3 laatste letters na) tussen OEM en VLK dan :?

• CXNeXo

CXNeXo

Je hebt helemaal gelijk, maar hiervoor zal je _nooit_ een boete krijgen in NL. In principie zitten er geen verschillen tussen OEM / VLK / Retail's.... Alleen voor de OEM levert MS geen support, daarvoor moet je bij de "dealer" zijn.

Ik heb zelf helaas ook de fout gemaakt om een laptop te installeren met een VLK cd. De sticker onderop de laptop ging natuurlijk nooit werken, en helaas is dat dus ook niet meer om te zetten. Enige optie is installatie opnieuw draaien, iets waar we natuurlijk niet op zitten te wachten. Verder betreft het hier om een OEM licentie sticker, zonder de OEM letter (snappie nog ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door CXNeXo op 19-06-2006 14:00 ]

• Grolsch
CXNeXo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:57:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar hiervoor zal je _nooit_ een boete krijgen in NL. In principie zitten er geen verschillen tussen OEM / VLK / Retail's.... Alleen voor de OEM levert MS geen support, daarvoor moet je bij de "dealer" zijn.
en de dealer levert geen support, omdat de klant een cd kwijt is.

dus de klant is de dupe van dit verhaal, want wil ik het goed doen, moet ik dus een recovery cd ergens weg zien te toveren, windows + alle applicatie's opnieuw installeren.
uurtje of 4 a 5 werk, die de klant dus kan betalen terwijl deze gewoon in het bezit is van een XP licentie.

• CXNeXo

CXNeXo

Ik ken dat Grolsch, ook ik ben een recover cd kwijt van HP...Met geen mogelijkheid te krijgen bij HP. Zie maar eens iemand te vinden met hetzelfde systeem :(

Verwijderd

Je kan ook een niet geblackliste VLK code gebruiken. Je mag zover ik weet een VLK gewoon gebruiken als je een OEM XP Pro licentie hebt. Er zit in weze geen verschil in een VLK XP Pro en een OEM XP Pro behalve de activatie die bij de VLK niet nodig is. Succes!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

* Swaptor heeft naast de recovery-dvd van zijn systeem (hoogstwaarschijnlijk illegaal dus) naast 2 hard-copies op dvd ook nog eens 1 soft-copy op een externe HD staan.

/paranoia

FYI: ik heb een klapcomputer, dx5000-serie

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet of zo'n Restore cd universeel is bij HP? Welk type machine praten we eigenlijk over?
CXNeXo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:57:
[...]

Ik heb zelf helaas ook de fout gemaakt om een laptop te installeren met een VLK cd. De sticker onderop de laptop ging natuurlijk nooit werken, en helaas is dat dus ook niet meer om te zetten. Enige optie is installatie opnieuw draaien, iets waar we natuurlijk niet op zitten te wachten. Verder betreft het hier om een OEM licentie sticker, zonder de OEM letter (snappie nog ;) )
Das een goeie. Welke XP versie kan je installeren om de code te gebruiken die als sticker op je kast zit?

[ Voor 82% gewijzigd door Gunner op 19-06-2006 14:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:11:
Je kan ook een niet geblackliste VLK code gebruiken. Je mag zover ik weet een VLK gewoon gebruiken als je een OEM XP Pro licentie hebt. Er zit in weze geen verschil in een VLK XP Pro en een OEM XP Pro behalve de activatie die bij de VLK niet nodig is. Succes!
Dit heb ik dus ook altijd gedacht, maar ervaren dat dit niet het geval is helaas. OEM is en blijft OEM en je hebt dus ook een OEM key nodig... gebruik je die niet kan je ook niet activeren of bellen...
En qua licentie mag je géén VLK gebruiken wanneer je een OEM licentie hebt.

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 09:59

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik werk zelf in 'n computer winkel, waar we natuurlijk ook vaak OEM pc's moeten herinstalleren.
we gebruiken op de TD een "normale" windows xp pro/home cd.. niks speciaals.
soms heb je bij het activeren van windows wel eens 'n medewerker/ster die ERG strikt volgens de regels werkt.. en die zeggen dan inderdaad dat je contact moet opnemen met HP, Dell of whatsoever.
Wij bellen dan gewoon nog een keer, zodat je iemand anders aan de lijn krijgt :) 9 van de 10 telefoonmensen helpen je gewoon met de activatie (mits je natuurlijk 'n geldige licentie hebt)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Heb even gegoogled en er zijn manieren om VLK te veranderen in OEM zonder herinstallatie:

http://board.iexbeta.com/...=713903&st=0&#entry713903
http://board.iexbeta.com/lofiversion/index.php/t56395.html
en
http://board.iexbeta.com/index.php?showtopic=56116

Dit is voor OEM naar VLK (Lijkt me dat andersom ook zo werkt) maar misschien even verder googlen maar het is vrij simpel, gewoon bestanden van een OEM cd halen en die in de windows map zetten (wel windows file protection uitzetten denk ik)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 14:28 ]

• Grolsch
tnx, ik zal maar eens bezig gaan om iets te proberen.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Misschien kun je met dit programma de key alsnog veranderen: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml Dat zou veilig moeten gaan omdat hij gebruik maakt van de door Microsoft geleverde methodes.

En volgens mij mag je geen VLK-key gebruiken waarvoor je geen licentie hebt (anders zouden ze geen misbruiken kunnen nakijken, he). Bij een herinstallatie, zou ik zeker en vast je cd van Windows XP aanpassen en dan vooral je setupp.ini, daar lijkt me niets mis mee, maar zo kun je je cd veranderen van VLK naar OEM (of enige andere versie).

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

als je in uitvoeren c:\WINDOWS\system32\oobe\msoobe.exe /a typt, geeft ie dan al aan dat ie al geregistreerd is?

zo ja, ga dan naar uitvoeren> typ regedit> map: local machine>software>microsoft>windows NT> current version> WPAevents. dubbelklik op OOBEtimer en verander de D5 in E (2e regel)

ga dan naar uitvoeren> c:\WINDOWS\system32\oobe\msoobe.exe /a
klik op de 2e regel, klik volgende en klik op de knop ["huppeldepup" key aanpassen]

nieuwe key intypen, klaar

(er is niets illegaals aan een key aanpassen naar een legale key toch?)

Greyh0und

• Grolsch
Greyh0und schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:30:
als je in uitvoeren c:\WINDOWS\system32\oobe\msoobe.exe /a typt, geeft ie dan al aan dat ie al geregistreerd is?

zo ja, ga dan naar uitvoeren> typ regedit> map: local machine>software>microsoft>windows NT> current version> WPAevents. dubbelklik op OOBEtimer en verander de D5 in E (2e regel)

klik op de 2e regel, klik volgende en klik op de knop ["huppeldepup" key aanpassen]

dat heb ik dus gedaan, maar tijdens het invullen van de geldige key (door MS bevestigd) geeft die wizzard de melding dat de key ongeldig is, (waarschijnlijk heeft het te maken met die OEM - VLG ellende).

Verwijderd

Greyh0und schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:30:

Helaas werkt dit niet. Het is een VLK versie en die accepteert geen OEM keys.

Misschien werkt dit:

MS's article above is only for changing the Volume License key in the Corp versions. To change the type of installation to OEM (Not sure if retail works), follow the procedure below:

OEM XP Pro can be used to repair install a "Corporate" VLK XP, but it must be run from Windows. When booting from the OEM XP Pro CD the repair option is not available. To get the option to Repair Install follow the steps below.

1. With Windows XP running.

2. Insert the OEM XP Pro CD.

3. Select install from menu.

4. You will get the warning message that upgrade is not available.

5. Select "new installation" and specify you want to choose the install partition after reboot.

6. Reboot

7. After reboot, setup will copy files to a temporary location.

8. At the first setup screen; press "Enter", [do not choose the "R" option]

9. After you accept the license agreement, the option to Repair will be offered.

10. Proceed with Repair Install

It is unlikely the repair option is not offered in step #9; but if it isn't and you choose to reinstall, you will lose all information in the "Windows" and "Documents and Settings" folders. All information in My Documents, My Pictures, My Music, email, contacts and all applications that place key values in the registry will need to be reinstalled. You should abort the setup and explore other options.

• Grolsch
met name punt 2 gaat nogal lastig als je dus geen OEM cd meer hebt......

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Grolsch schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:36:
met name punt 2 gaat nogal lastig als je dus geen OEM cd meer hebt......
We willen je best helpen, geef dan even antwoord op wat vragen; [rml]Gunner in "[ xp] legitieme windows versie"[/rml]

Ik heb ook onlangs een HP machine gekocht met een XP Pro licentie. Heb de schijf opgedeeld in twee partities. Zojuist even HP support gebeld en die vertellen me doodleuk dat hun support stopt zodra ik de harde schijf opgedeeld had (dat is even kort mijn conclusie) en dat ik de restore cd moet gebruiken (ja dan zijn mijn partities ook weg)

Welke installatie versie heb ik dan nodig om gebruik te maken van de installatie code zoals die op de sticker zit van mijn pc?

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 19-06-2006 14:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Grolsch schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:55:
wat is het feitelijke / functionele verschil (op de 3 laatste letters na) tussen OEM en VLK dan :?
Je koopt geen stuk software - je koopt een licentie op het gebruik van een bepaalde editie van de software, daarbij hoort o.a. support (bij de retail van MS, bij de OEM van jouw leverancier) en packaging (bij de retail een mooie doos, bij de OEM een plastic zak) :)

Je koopt gewoon een ander product met desbetreffende andere featureset - en die featureset zit niet per se enkel in de software zelf :)

• Grolsch
ik zal proberen ergens zo'n OEM HP cd op te snorren.
Ik weet zo niet eens het exact type pc, ik ben er nu niet in de buurt.

bedankt voor jullie input in ieder geval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:32:
[...]

Helaas werkt dit niet. Het is een VLK versie en die accepteert geen OEM keys.

Misschien werkt dit:

MS's article above is only for changing the Volume License key in the Corp versions. To change the type of installation to OEM (Not sure if retail works), follow the procedure below:

OEM XP Pro can be used to repair install a "Corporate" VLK XP, but it must be run from Windows. When booting from the OEM XP Pro CD the repair option is not available. To get the option to Repair Install follow the steps below.

1. With Windows XP running.

2. Insert the OEM XP Pro CD.

3. Select install from menu.

4. You will get the warning message that upgrade is not available.

5. Select "new installation" and specify you want to choose the install partition after reboot.

6. Reboot

7. After reboot, setup will copy files to a temporary location.

8. At the first setup screen; press "Enter", [do not choose the "R" option]

9. After you accept the license agreement, the option to Repair will be offered.

10. Proceed with Repair Install

It is unlikely the repair option is not offered in step #9; but if it isn't and you choose to reinstall, you will lose all information in the "Windows" and "Documents and Settings" folders. All information in My Documents, My Pictures, My Music, email, contacts and all applications that place key values in the registry will need to be reinstalled. You should abort the setup and explore other options.
Een repair werkt inderdaad, daarmee kan je van VLK naar OEM zonder je programma's / my docs enz te verliezen.
Ik snap alleen niet waarom dat stappenplan zo uitgebreid is, het lukte mij met een OEM cd gewoon door te booten en de repair (uiteraard de 2e, anders krijg je de recovery console) optie te kiezen (was een XP pro OEM SP2 cd)

Verwijderd

Met Nlite heb ik van me oem een retail CDrom gemaakt en windows XP home doet het nog steeds ondanks me oem licentie.

Verwijderd

Maar je kent toch wel iemand in de buurt met een doodnormale OEM XP Pro cd? Zjn allemaal hetzelfde. Ja behalve de HP (en andere pcbouwers) specifieke cd is natuurlijk anders. Als je zo'n cd scoort en dan upgrade (met de juiste key) dan moet het werken. Wist je trouwens dat je licentie niet alleen het stickertje is? Ik heb van Microsoft mensen wel eens gehoord dat de licentie de bundel is van sticker + cd + boekje en dat in principe als 1 van die 3 mist dat de licentie dan eigenlijk vervallen is. Onzin natuurlijk maargoed.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
@Grolsch

Welk type HP CD heb je nodig? Ik bedoel voor welk systeem? Wat mis je eigenlijk ..de Restore cd of de OS CD?.

Ik heb ook een leuke computer..

• CrisT
  • Laatst online: 18:53
Ik geloof dat Microsoft onlangs heeft aangegeven dat je VLK mag uitbreiden met OEM licenties die bij PC's geleverd worden. Ik kan het alleen dus niet meer terugvinden.... (dus misschien is het onzin wat ik hier probeer te verkopen)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Laatst ook een systeem moeten omzetten van VLK naar OEM, al die keychanger's, reghacks etc. werkten niet op 1 manier na..
Een tooltje van Microsoft zelf die kon een Corporate veranderen in OEM: http://www.microsoft.com/...e/UpdateInstructions.aspx

Systeem Specs

Verwijderd

Occy74 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:21:
Laatst ook een systeem moeten omzetten van VLK naar OEM, al die keychanger's, reghacks etc. werkten niet op 1 manier na..
Een tooltje van Microsoft zelf die kon een Corporate veranderen in OEM: http://www.microsoft.com/...e/UpdateInstructions.aspx
Klinkt interessant, dus je kan met deze tool een Corp. versie veranderen in OEM?
Kewl, zal het eens proberen met een VPC.

• Occy74
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:39:
[...]

Klinkt interessant, dus je kan met deze tool een Corp. versie veranderen in OEM?
Kewl, zal het eens proberen met een VPC.
Bij mij lukte dat ja, terwijl al die andere methodes faalden.

Systeem Specs

• Grolsch
Hebben ze je wel eens verteld hoe vreselijk goed je eigenlijk bent _/-\o_ :D :+

dit werkt dus ! hartstikke bedankt voor de tip!!!

• Occy74
Grolsch schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:54:
[...]

Hebben ze je wel eens verteld hoe vreselijk goed je eigenlijk bent _/-\o_ :D :+

dit werkt dus ! hartstikke bedankt voor de tip!!!
Ach, dat hoor ik dagelijks op mn werk :+

Systeem Specs

• Grolsch
Occy74 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ach, dat hoor ik dagelijks op mn werk :+
offtopic:
mag jij wel liegen van je moeder :+

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Jammer dat de microsoft helpdesk geen melding maakt van een tool die hier specifiek voor bedoeld is..

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-03 10:00

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Hmm maar op een NL taal windows VLK het proberen met je UK taal code lukt natuurlijk nooit :-(

• Grolsch
Ik heb hier nu dus weer zo'n gevalletje, en onderstaande link werkt niet meer.

Iemand nog een foefje om dit probleem op te lossen :?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Grolsch schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:16:
Ik heb hier nu dus weer zo'n gevalletje, en onderstaande link werkt niet meer.

Iemand nog een foefje om dit probleem op te lossen :?
Ja. Liegen.

Althans, zo doe ik het en het is in mijn ogen de enige manier om die politiek correcte mensen bij MS op de helpdesk te laten doen wat jij wilt.

Ik heb al 2x precies hetzelfde meegemaakt. En ook al 2x gehad dat ik de waarheid vertelde en tegen hetzelfde probleem bleef aanlopen.

- OEM PC'tje.
- Voorgeinstalleerde Windows.

Windows kapot -> reinstall met normale XP Pro CD.
ff key intikken in de installatie (de key die op de OEM PC zit!) en draaien.

Eenmaal in Windows begint Windows te janken dat hij hem niet kan activeren en je een code van de helpdesk moet intikken om hem alsnog te kunnen activeren. Dit komt natuurlijk omdat je geen OEM CD hebt gebruikt.

Wat je doet is de helpdesk bellen en dat je niet weet wat er aan de hand is. Je bent een simpele domme gebruiker en je krijgt die melding. Een kennis van je heeft die PC van je geinstalleerd met een LEGALE CD en een LEGALE key want die staat ook op je PC weet je toevallig.
Op dat moment vraagt de helpdesk je meestal meteen al die code op je scherm op te lezen en dan geven zei een code terug. Tik deze in en je bent klaar, hij is geactiveerd.

IMHO geen hond die ernaar kijkt bij een controle welke XP versie je draait, je hebt toch een sticker op je kast en MS had zelfs eerst zelf dat tooltje op hun site staan om je XP versie te downgraden (crop -> oem) e.d. :)

Nog een tip, de laatste keer dat ik belde was het erg lastig om een medewerker aan de lijn te krijgen. Je moet namelijk eerst via de telefoon een code intikken die een computer dan opneemt en op deze manier gaat het je ook niet lukken. Om een medewerker toch te kunnen spreken moet je express de code op je scherm verkeerd intikken. Tik bijv. het één na laatste stukje code 2x in zodat je het laatste stukje code skipt. Zo snapt de computer je niet, krijg je een medewerker en die zeg je gewoon dat dat perongeluk is gegaan waarna je je lulverhaal begint 8)7 (kan er ook niets aan doen, maar zo fix ik het altijd en ik begin er goed in te worden 8) :P )

[ Voor 18% gewijzigd door DeMoN op 28-03-2007 11:51 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Grolsch
DeMoN schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Ja. Liegen.

Althans, zo doe ik het en het is in mijn ogen de enige manier om die politiek correcte mensen bij MS op de helpdesk te laten doen wat jij wilt.

Ik heb al 2x precies hetzelfde meegemaakt. En ook al 2x gehad dat ik de waarheid vertelde en tegen hetzelfde probleem bleef aanlopen.

- OEM PC'tje.
- Voorgeinstalleerde Windows.

Windows kapot -> reinstall met normale XP Pro CD.
ff key intikken in de installatie (de key die op de OEM PC zit!) en draaien.

Eenmaal in Windows begint Windows te janken dat hij hem niet kan activeren en je een code van de helpdesk moet intikken om hem alsnog te kunnen activeren. Dit komt natuurlijk omdat je geen OEM CD hebt gebruikt.

Wat je doet is de helpdesk bellen en dat je niet weet wat er aan de hand is. Je bent een simpele domme gebruiker en je krijgt die melding. Een kennis van je heeft die PC van je geinstalleerd met een LEGALE CD en een LEGALE key want die staat ook op je PC weet je toevallig.
Op dat moment vraagt de helpdesk je meestal meteen al die code op je scherm op te lezen en dan geven zei een code terug. Tik deze in en je bent klaar, hij is geactiveerd.

IMHO geen hond die ernaar kijkt bij een controle welke XP versie je draait, je hebt toch een sticker o p je kast en MS had zelfs eerst zelf dat tooltje op hun site staan om je XP versie te downgraden (crop -> oem) e.d. :)
het probleem is dus dat er een "illegale" key is ingetikt, terwijl er wel gewoon een "legale" key onderop de laptop staat.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Grolsch schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:51:
[...]

het probleem is dus dat er een "illegale" key is ingetikt, terwijl er wel gewoon een "legale" key onderop de laptop staat.
Hier wat aan dan?
http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Grolsch
yup, dat is het tooltje wat ik zocht! _/-\o_

Microsoft, leuker kunnen we het wel maken, maar vooral niet makkelijker ;)

Pagina: 1