Toon posts:

WPA werkt niet op wireless printer, WEP wel *

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn draadloos netwerk (Speedtouch 580) heb ik een desktop, notebook en draadloze printer (Canon MP800R) hangen. Totdat ik de printer kocht, had ik geen probleem met WPA-beveiliging van het geheel.
Volgens de specificaties is de Canon WPA-fähig. Toch kom ik niet verder dan WEP.

Ter toelichting nog het volgende. Als sleutelwoord gebruik ik voor WEP als ook voor WPA dezelfde karakterreeks. Bij de cliënts van de twee computers werkt dit (uiteraard), zowel voor WEP als WPA. Dan moet het toch ook werken op een ander apparaat als die Canon-printer?. Zoals gezegd bij WEP-niveau krijg ik de printer wel werkend met deze sleutel, bij WPA niet.

Wie herkent dit probleem? En wie heeft een oplossing?

Verwijderd

Wat is het voordeel van wpa ten opzichte van wep dan? Ik heb ook gewoon WEP men vertelde mij ooit dat als je online gamed dat wpa beter is (ik krijg om de 15 seconde een seconde een ping van 999 connection interrupted) is dat ook zo? Sorry dat ik me in jou topic meng.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

ja printer alleen met WEP beveiligen.
De rest van je netwerk met WPA.

Het is niet dat je echt vertrouwelijke spullen "opslaat" op je printer.

PS:
Het gebruik van hoofdletters in de topic title wordt over het algemeen als storend ervaren

[ Voor 4% gewijzigd door SimplyMe op 19-06-2006 12:17 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Speedtouch 580(i)'s kunnen niet echt tegen WPA. Is niet gedocumenteerd, maar heb t wel al 5x ofzo meegemaakt, notebook wilde gewoon niet connecten met WPA, kon niet eens network key intikken. Op WEP geen probleem. Weinig aan te doen, behalve Alcatel bellen, mss hebben ze een firmware update die t verhelpt.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik denk niet dat je met de Speedtouch 2 seperate draadloze netwerken kan opbouwen waarvan 1 met WPA beveiligd is en 1 met WEP.

Ik zou eerder denken dat de printer alleen met WPA PSK - TKIP overweg kan en dat jij gekozen hebt voor WPA PSK - AES.

@arjan3000
WPA is een sterkere beveiligings methode,, Google -> WEP vs WPA

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 00:10
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:16:
Wat is het voordeel van wpa ten opzichte van wep dan? Ik heb ook gewoon WEP men vertelde mij ooit dat als je online gamed dat wpa beter is (ik krijg om de 15 seconde een seconde een ping van 999 connection interrupted) is dat ook zo? Sorry dat ik me in jou topic meng.
WPA is veel veiliger en simpeler te configureren (in't geval van de personal aka PSK variant).
SimplyMe schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:17:
ja printer alleen met WEP beveiligen.
De rest van je netwerk met WPA.

Het is niet dat je echt vertrouwelijke spullen "opslaat" op je printer.
Hoe wil je dat op 1 AP/router instellen? Tis normaal gesproken of WEP of WPA.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan één keer kiezen, namelijk bij de instelling van je 'toeganspunt' of netwerk. Je krijgt dan pas je computers en andere netwerkapparaten aangekoppeld als je het overeenkomstige beveiligingsniveau overneemt en instelt met sleutelwoorden.

Wat betreft hoofdlettergebruik : ik zal het advies overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
DTORRO,

Het zit niet in de keuze voor AES. Alleen TKIP wordt ondersteund, en daar kies ik dan ook voor.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 12:30 ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 00:10
misbehavingman schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:20:
Speedtouch 580(i)'s kunnen niet echt tegen WPA. Is niet gedocumenteerd, maar heb t wel al 5x ofzo meegemaakt, notebook wilde gewoon niet connecten met WPA, kon niet eens network key intikken. Op WEP geen probleem. Weinig aan te doen, behalve Alcatel bellen, mss hebben ze een firmware update die t verhelpt.
Lijkt me in dit geval niet het probleem gezien de pc's geen probleem hebben, alleen de nieuwe printer.
DTorro schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:21:..
Ik zou eerder denken dat de printer alleen met WPA PSK - TKIP overweg kan en dat jij gekozen hebt voor WPA PSK - AES.
..
Da's een goede tip!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een goede, maar nog niet de gouden!

Verwijderd

Gokje, je capslock blijft hangen waardoor lowercase karakters niet door komen :)

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:44
heb ej Service Pack 2 geinstaleerd anders weet ik het probleem al. zonder SP2 gaat WPA niet werken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:44

lier

MikroTik nerd

sn33ky schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:10:
heb ej Service Pack 2 geinstaleerd anders weet ik het probleem al. zonder SP2 gaat WPA niet werken.
Knappe vent (of vrouw ?) als jij SP2 op deze printer geinstalleerd krijgt !
:9

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
SP2 is geïnstalleerd. En de Capslock blijft ook niet hangen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit, volgende keer graag geen irri cas gebruiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Heb het ook een keer gehad. M'n laptop en router WPA-den perfect, maar mijn PC niet na het herinstalleren van windows XP + SP2 (Router en wireless kaart in pc beiden Asus, Laptop Broadcom!). Voor de wireless kaart in de PC had ik netjes de drivers geinstalleerd, echter geen connectie met de router te krijgen. Lang gezocht met tig instellingen gespeeld en:

Het missen van Netframework + nieuwe driver was bij mij de boosdoener.

Na het maken van een LAN connectie met een gewone kabel Windows update gedraaid, en ja hoor pats-boem opeens connectie na het installeren van een Marvell driver update (Asus wireless kaart) en Netframework.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74,

Wat betekent dit voor een simpele ziel als ik? Toegegeven, ik kan misschien op internet verder zoeken met de sleutelwoorden Netframework, Marvell, etc.
Maar ik heb geen idee wat Netframework is of doet. Als ik je bericht lees, kreeg je door Windowsupdate uit te voeren in de situatie dat je lastige pc bekabeld met het netwerk was verbonden, de updates binnen? Is Netframework dan een Windowsproduct?
Help me even svp.

• lier

lier

MikroTik nerd

@TS: Richt je in eerste instantie op jouw probleem, bovengenoemde heeft te maken met Windows XP en staat dus los van jouw probleem. Kijk eens op de Canon fora, neem contact op met je leverancier of stuur een mail met de probleembeschrijving naar de supportafdeling van Canon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat Jouke74 uit eigen ervaring verslag deed van een soortgelijk probleem bij hem.
Laat iedereen zich nu door dat aanmatigende toontje van Lier zich de mond snoeren?

• lier

lier

MikroTik nerd

Begrijp me ajb niet verkeerd...: meedenken is oké, maar als er 4 reacties met betrekking tot Windows XP worden gegeven, terwijl het probleem met je printer (evt. in combinatie met de 580) te maken heeft, dan kan het zijn dat sommige mensen de verkeerde conclusie (kunnen) trekken.

• DTorro
In zijn geval maakte windows (Wireless Zero Configuration) contact met het draadloze netwerk.
Met de fabrikant connection Utility had hij deze DotnetFX framework waarschijnlijk niet nodig (of juist wel om deze fabrikant utility te laten draaien).

Het Framework verhaal geldt absoluut niet voor de printer, deze heeft eigen aansturing om draadloze netwerken aan te spreken.

als andere wireless devices wel werken kan het maar aan 1 onderdeel liggen. De software aansturing van deze Canon.

[ Voor 1% gewijzigd door DTorro op 19-06-2006 15:51 . Reden: taalvouten ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
1. Sorry dames / heren, ik schreef uit eigen ervaring. Ik ging er inderdaad vanuit dat het een Windows XP systeem betrof. Mijn Asus wireless gedoe heeft in principe niets te maken met het Canon probleem. Waar ik wel op doelde is dat de oorzaak van het probleem misschien een (andere) missende software component is. Conclusie: check de Canon en OS site voor info en updates.

(En ja, ik kreeg updates binnen via een LAN kabel, het draadloos werkte namelijk niet...)
(En, ook ik kon wel WEP-en maar niet WPA-en).

2.
> Die canon zal trouwens toch via een computer moeten worden geconfigureerd?
> Printer drivers en programma's zijn denk ik ook nodig om een wireless printer aan te sturen?

3.
@Lier : Zucht.... jouw eerste mail hielp vast ook heel erg bij het vinden van de oplossing. Met de tweede mail ben ik het helemaal met je eens.

Grtz JJ.

"That was left handed..." - JJH

• DTorro
Jou PC en zijn software / Drivers staat compleet buiten de verbinding welke door de Canon opgebouwd word.
Het enige wat jij via kabel/draadloos via jou PC software doet is wijzigen van instellingen die op de Canon staan.

Wat zou kunnen helpen in jou probleem is bijvoorbeeld een Canon Firmware update.
Pagina: 1