Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tikkende motor daewoo nexia

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Daewoo Nexia uit 1998 met +/- 220k op de teller. Sinds kort zit er in de motor een tikkend geluid wat afhankelijk is van het toerental (des te hoger de toeren des te sneller het tikken). Is er iemand hier die mij kan vertellen wat dit kan zijn? Ik vermoed zelf een klep die niet helemaal lekker gesteld is, maar dat is met zelfstellende kleppen wel erg vervelend.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is niet zo leuk nee. Is het tikken of echt een rammelde tik?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Koelkasten
  • Laatst online: 03-11 22:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Is de olie niet gewoon op / te weinig aanwezig? ik heb ook een tikkende auto motor gehad bleek gewoon dat de olie zo laag was dat de motor dus ging tikken maar nog niet laa genoeg om lampjes te laten branden etc. 2 van die flessen olie er in een 100 km rijden en weg was al het getik.

Sommige mensen....

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Man, dat soort klachten hebben mij twee auto's gekost: hopelijk is het geen lager ergens in je blok. Kan je uiteraard laten fixen, maar is met zo'n auto niet rendabel meer denk ik.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Zwerver
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:50:
Dat is niet zo leuk nee. Is het tikken of echt een rammelde tik?
Het is echt tikken. Het oliepijl is op orde. De daewoochevrolet dealer raadt een flesje met meuk aan wat het probleem wel eens op zou kunnen lossen. Daarna moet dan wel de olie ververst worden :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:45:
Het is echt tikken. Het oliepijl is op orde. De daewoochevrolet dealer raadt een flesje met meuk aan wat het probleem wel eens op zou kunnen lossen. Daarna moet dan wel de olie ververst worden :)
Dat kan een oorzaak uitschakelen namelijk de plunjers van de kleppen. Maar kan ook gewoon versleten injectoren zijn, die tikken dan ook. Zoveel oorzaken, te weinig informatie om er duidelijk oordeel over te geven. Kortom: dealer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Zullen wel de klepstoters zijn!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Ook zelfstellende kleppen kunnen gaan tikken. Er zit een soort van klein hydraulisch zuigertje op de armpjes die de klep induwen. Deze zorgen er voor dat de armen contact blijven houden met de kleppen. Mochten deze zuigertjes kapot of verstopt zijn geraakt, gaan je kleppen toch nog tikken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Meneer aard

Porsche rulez!

te weinig olie gaan ze tikken, vuile olie of te weinig.

Je kan evt. je olie systeem fluschen en bij de nieuwe olie een treatment bij gooien.

Mochten het hydralische klepstoters zijn, deze zijn niet te reviseren.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Als je een Volkswagen of een andere VAG-auto had gehad uit het jaartaal 1998 of 1999 dan zou mijn beste gok het vliegwiel dat tussen motor en koppeling zit zijn. Symptomen hiervan zijn een getik uit het vooronder, afhankelijk van het toerental en een koppeling die sneller verslijt dan normaal en dus slipt. Dit is een bekend probleem bij VAG, maar daar heb je natuurlijk weinig aan, daar je in een GM rijdt. Mocht de dealer echter niets kunnen vinden, dan zou ik toch eens aan hem vragen of het niet per toeval het vliegwiel zou kunnen zijn (waarna je een flinke factuur tegenmoet kan zien).

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Pagina: 1