[Outlook 2K/XP] Oude mailadr. blijven suggestie bij "aan"

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb hier een probleempje waar ik zo snel niet uitkom.

Wij gebruiken een Exchange 2003 server voor het versturen van mail met Outlook 2000 en XP clients.

Nu hebben we de volgende situatie:

Externe partij stuurt een mailtje aan ons, wij kunnen reageren hierop. Outlook onthoud het adres pietje@abc.nl.

Nu een tijdje later krijgt pietje een ander adres namelijk pietje@def.nl

Als je nu in outlook "Pietje" bij aan intikt, blijft outlook met de suggestie pietje@abc.nl komen. Dit word ergens gebufferd.

Heeft iemand enig idee wáár dit opgeslagen wordt en of deze suggestielijst ergens gemuteerd cq. gewijzigd kan worden?

Bij voorbaat vriendelijk dank!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04
Nee ik weet niet waar, ik weet wel hoe je het weg kan halen.
Als je één adres wilt weghalen ga je er met pijltjes toetsen naar toe en druk je op delete.
Als je het helemaal wilt uitzetten ga je maar email options - advanced options en vink je suggest name while completing To, CC and BCC fields uit.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Worden lokaal opgeslagen in de home dir v/d gebruiker in outlook.nk2 - daar kan je verder niet zo heel veel mee; oude adressen kan je verwijderen door in de pop-up het oude adres met de cursortoetsen te selecteren en op DEL te drukken

[edit]
I stand corrected: hier een tooltje waarmee je wel een nk2 file kan editen :)

[ Voor 23% gewijzigd door TheRookie op 19-06-2006 11:10 . Reden: +nk2csv ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
TheRookie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:02:
Worden lokaal opgeslagen in de home dir v/d gebruiker in outlook.nk2 - daar kan je verder niet zo heel veel mee; oude adressen kan je verwijderen door in de pop-up het oude adres met de cursortoetsen te selecteren en op DEL te drukken

[edit]
I stand corrected: hier een tooltje waarmee je wel een nk2 file kan editen :)
Ik heb de hele disk afgezocht naar een .nk2 bestand. Die kan ik echter nergens vinden, op de homedir staat het sowieso niet (ook gezocht).

Ik vermoed trouwens ook dat het op de exchange server bijgehouden wordt en niet op de client.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, het wordt echt op de client bijgehouden - %Userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook is de standaard lokatie :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fairy schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:24:
Ik heb de hele disk afgezocht naar een .nk2 bestand. Die kan ik echter nergens vinden, op de homedir staat het sowieso niet (ook gezocht).

Ik vermoed trouwens ook dat het op de exchange server bijgehouden wordt en niet op de client.
Nope. Het staat, als ik me goed herinner, in c:\documents and settings\<username>\application data\microsoft\outlook.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
elevator schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:29:
Nee, het wordt echt op de client bijgehouden - %Userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook is de standaard lokatie :)
O verrek ja, stomme windows search ziet geen hidden mappen...

Bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 19-06-2006 11:42 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

elevator schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:29:
Nee, het wordt echt op de client bijgehouden
Double-checked, maar in onze omgeving staat het toch echt in de Homedir v/d user :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TheRookie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:35:
Double-checked, maar in onze omgeving staat het toch echt in de Homedir v/d user :)
Misschien dat jullie met een redirected "Application Data" werken - vandaar dat ik ook zei standaard :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Je hebt dan waarschijnlijk roaming profiles. Die worden bij ons bij deze gebruiker niet toegepast.

Dit is een hele lieve collega met een vaste plek achter mij :P :>

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 19-06-2006 11:49 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Idd roaming profiles (Citrix omgeving)
Pagina: 1