Toon posts:

[XP] Probleem om de repairoptie te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het her-installeren van een systeem. Het moederbord was namelijk defect (bolle condensatoren), alleen had dit bord een VIA chipset en het bord waarmee ik het heb vervangen heeft een Nforce chipset. Dit wil nog wel een een complicatie geven in Windows. Zo ook hier. Nu is het van groot belang dat de huidige Windows installatie in tact blijft aangezien er belangrijke gegevens opstaan en niet gebackuped kunnen worden.

Nu heb ik allereerst de optie geprobeerd om via Windows Repairconsole Windows weer aan de praat te krijgen. Dit is mislukt. Nu kan ik mij herinneren dat de Windows XP boot CD ook een repairoptie geeft als je de repairconsole ignored.

Alleen krijg ik deze nu niet te voorschijn. Is hier een optie voor die ik nog over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

Misschien is het een mogelijkheid om je hardeschijf in een andere pc te hangen, data te backuppen en vervolgens een schone installatie met het nieuwe moederbord te doen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is helaas geen optie. Ik had het namelijk zelf ook al overwogen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer geprobeerd te booten zonder een repair van Windows ?
Welk deel van je Windows omgeving zijn "belangrijke gegevens" ? Gaat het hierbij om (bijvoorbeeld) het register of "alleen" om data ?
Welke foutmelding krijg je bij repair ?
Welke complicatie speelt er ?
Waarom is een schone installatie geen optie ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
De data is te backuppen, alleen de software om deze data in te lezen is vrij lastig te installeren en zal alleen maar meer oponthoud geven.