[Vista] wifi werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste, ik heb gezocht in het forum en ben het probleem dat ik heb vaak tegen gekomen. Echter geen oplossingen gelezen.

Ik heb Vista op m'n Dell Inspirion 6400 geinstalleerd met een Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors. Alles werkt perfect behalve m'n wifi kaart. Vista kent de kaart wel en heeft hem ook geinstalleerd. Echter het wifi lampje begint niet te branden dus vraag ik me af of deze wel werkt.

Wanneer ik dus via wifi verbinding wil maken lukt dat niet. Vista geeft aan dat er wel een wireless verbinding is en zegt ook:
"Networks are available"
Maar wanneer ik ermee verbinding wil maken doet ie niets en kan Vista ze in 1x ook niet meer vinden.

Ik heb geprobeerd de Dell drivers te installeren, maar dat werkt ook niet omdat die niet door Vista ondersteud worden. Via de netwerk kabel werkt alles wel gewoon.

Het ik toch wat verkeerd ingesteld waardoor m'n wifi kaart niet aanstaat of eerst geactiveerd moet worden... Of heeft vista gewoon een probleem met deze wifi kaart.

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft je laptop een hardware schakelaar om wlan aan te zetten, of gebeurt dat met een software schakelaar (toetsencombi bijvoorbeeld)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Timo002
  • Niet online
BackSlash32 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:22:
Heeft je laptop een hardware schakelaar om wlan aan te zetten, of gebeurt dat met een software schakelaar (toetsencombi bijvoorbeeld)?
De genoemde combinatie zorgt er wel voor dat het "wifi" lampje gaat branden en dus waarschijnlijk de wireless kaart ingeschekeld wordt. Ik kan het thuis niet proberen of ik nu wireless verbinding kan maken omdat we thuis gewoon een router met netwerkkabel hebben. Zodra ik de mogelijkheid heb om weer wireless te verbinden ga ik het weer proberen

Verwijderd

ik heb zo ongeveer een zelfde probleem .Heb ook een Inspiron 6400 met Intel PRO WLAN. . bij mij brandt het lampjje wel en hij 'ziet' ook mn draadloze modemrouter.. maar als ik verbinding maak dan zegt Vista "lokaal toegang". Terwijl als ik mn draadloze router gewoon aansluit op mn laptop dan heeft hij "lokaal toegang en internet" Dus het probleem moet ergens bij Vista liggen.. onder XP werkte ik gewoon draadloos.

Heb nieuwe drivers gedownload, maar ook dat heeft niet kunnen helpen. Iemand enig idee? :|

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:35

polthemol

Moderator General Chat
precies hetzelfde probleem hier (Dell Inspiron 1300cx of xc laptopgeval).

Alleen hier werkt mijn wireless perfect op mijn wl500g router, op praktisch alle andere routers werkt hij meer dan de helft van de tijd totaal niet.

Tot nu toe het enige dat ik echt kon vinden was dat het iets te maken heeft met het SSID dat hij niet helemaal erdoor krijgt (hij is wel connected op PolWifi, maar als je bij je netwerk panel gaat kijken staat er nog altijd unidentified network).

Af en toe kreeg ik hem zover dat hij voor een tijdje werkte.

Blijkbaar gewoon een probleem van Vista zelf, dus wachten maar op een update

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
hier op mijn 9400 inspiron wel verbinding maar het lijkt of hij minder presteerd dan onder XP de verbinding is minder, daar had ik met XPaltijd een goede verbinding nu maar 3 van de 5 streepjes, op een andere laptop met XP wel goed, wat dat is weet ik niet

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01
Toshiba A110-178 met Intel® PRO/Wireless 3945ABG wireless netwerk kaart, werkt perfect maar inderdaad de verbindings kwaliteit is omlaag gegaan in Vista Home Premium.

Een driver update heb ik nog niet geprobeerd mischien dat dat nog helpt.

Verwijderd

StaticZ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:28:
Toshiba A110-178 met Intel® PRO/Wireless 3945ABG wireless netwerk kaart, werkt perfect maar inderdaad de verbindings kwaliteit is omlaag gegaan in Vista Home Premium.

Een driver update heb ik nog niet geprobeerd mischien dat dat nog helpt.
Ik heb tevergeefs een driver update gedaan.. ik snap niet waarom mijn Intel® PRO/Wireless 3945ABG geen wireless internet kan hebben :S of ligt het aan Vista

Verwijderd

Hi,

ik heb een brand spanking new vaio C2 met Vista en bijna het zelfde probleem. Iedere keer als mn laptop uit de slaapstand komt kan WLAN alleen 'lokaal' verbinding maken met mn router!!

Heeft iemand al een oplossing?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn Laptop heeft ook de Intel 3945 A/B/G kaart en een hardswitch (geen softtouch en software nodig). Toen ik Vista draaide werkte alles perfect met de Vista driver zelf. Ik geloof dat ik ook een driver update had gedaan toen Intel die afhad, ook geen problemen mee. Thuis prima wireless, op school geen problemen. Hoe hebben jullie de Wireless kaart driver geupdate? Via Device Manager, of via de installer van Intel. Ik deed het namelijk via Device Manager, vind de installers maar niks.
Ik had idd ook dat mijn verbinding iets lager was, maar ik heb zo'n gevoel dat Vista een combinatie aangeeft van kwaliteit en sterkte, waar XP alleen sterkte aangeeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Heb dezelfde kaart onboard (Sony Vaio FE11M) en werkt onder Vista Ultimate 32b NL prima. Geen slechter signaal ofzoiets te bespeuren......

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

hmm raar ik heb na alles geprobeerd te hebben nog steeds geen verbinding kunne make met internet via mn Intel PRO Wireless 3495... k word wel gek

Verwijderd

Ik post mijn reply maar even in deze thread. Er zijn meerdere topics over dit probleem, zonder echte oplossingen, en dit lijkt me een van de recentste.

Ik heb een nieuwe Asus Z53M-AP041C notebook, met Windows Vista Home Premium. Gekocht bij Dynabyte.

Ik krijg geen contact met mijn draadloze netwerk.
Het netwerk werkt correct met desktop en andere laptops, en is WPA versleuteld.
Mijn notebook heeft een correct geinstalleerde wlan kaart (drivers geupdate), en die is ook ingeschakeld. Vista herkent mijn netwerk, en andere netwerken in de buurt, maar bij het verbinden gaat direct iets mis. Vista kan niet aangeven waar de fout zit.
Ook als ik op mijn router de beveiliging uitschakel, kan ik niet verbinden (en hier wijk ik volgens mij af van een aantal andere gevallen).

Volgens de helpdesk van Asus hebben ze meer gevallen gehad, en is er op dit moment gewoon niets aan te doen. 'Men' is er hard mee aan het werk, maar onder Vista doet hij het gewoon niet.

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het natuurlijk graag, maar ik schrijf dit nu vooral ter informatie:
Als mensen een vergelijkbare laptop hebben: de reden dat je wlan het niet doet kan heel goed komen doordat ze Vista op een systeem geknald hebben dat daar nog niet helemaal klaar voor is.
(of dat Vista nog niet helemaal klaar is voor de hardware, 't is maar hoe je het bekijkt)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:25:
ik heb zo ongeveer een zelfde probleem .Heb ook een Inspiron 6400 met Intel PRO WLAN. . bij mij brandt het lampjje wel en hij 'ziet' ook mn draadloze modemrouter.. maar als ik verbinding maak dan zegt Vista "lokaal toegang". Terwijl als ik mn draadloze router gewoon aansluit op mn laptop dan heeft hij "lokaal toegang en internet" Dus het probleem moet ergens bij Vista liggen.. onder XP werkte ik gewoon draadloos.

Heb nieuwe drivers gedownload, maar ook dat heeft niet kunnen helpen. Iemand enig idee? :|
Ik heb dus precies het zelfde als jullie...lijkt dus meer op een Dell WiFi en Vista combinatie probleem. Ook de nieuwe drivers van Intel voor de WiFi kaart mogen niets uitmaken.

Bij mij is het helemaal vervelend hij werkt soms wel goed en soms niet dan blijft hij op LOKAAL / INDENTIFICEREN staan en heb je dus feitelijk geen IP adres gekregen.

Moet wel zeggen dat het er op lijkt dat het met name bij Linksys AP's is.

Verwijderd

ik heb een toshiba a100-812, en hier werkt wifi gewoon (zelfde type). In en uitschakelen werkt ook naar behoren, en kan daarna ook gewoon verbinding maken.

Stuurprogramma versie: 10.6.0.29
Vista premium 32 bit.

Verder staat er nog configfree van toshiba op mijn lappy, wat ook wlan opties kan aansturen, zoals netwerk zoeken, wlan uitschakelen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 10:43 ]

• ROFLASTC
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kennelijk ben ik niet de enige...

Vista Ultimate (Bit gehalte op dit moment onbekend want ik zit elders atm, denk 64 Bit)
Cisco Aironet 352

De bedoeling is dat er ingelogd wordt op een verborgen wifi netwerk (no ssid broadcast)
Er wordt een netwerk aangegeven maar zodra ik de verbinding probeer vast te leggen valt het weg. Het probleem volgens vista is dat 1:het netwerk verborgen is of 2: de instellingen kloppen niet.

Ik ben vrij zeker van de instellingen omdat ik niks anders heb gedaan dan de aanwijzingen volgen zoals door CableGuy aangegeven op MS-TechNet. ook heb ik er aangedacht om verbinding te forceren als er geen SSID uitgezonden wordt en al te verbinden zodra de PC aangaat.

Ik weet nu even niet of het nou ligt aan de verbogen netwerk of aan de XP drivers voor de kaart (Vista drivers zijn er niet?) Het kan ook zijn dat er ergens iets tegenstrijdigs is in de 64Bit versie van Vista

enige ideetjes zijn natuurlijk welkom.

And it goes BRAAAAAPP!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn wireless thuis heb ik ook verborgen en kon prima connecten. Ik draaide wel de 32-bit versie. Heeft iedereen ook geprobeerd door het netwerk handmatig toe te voegen? Dit wil namelijk ook wel eens werken. Bij een klasgenoot van me had hij ook gezeur met ons schoolnetwerk. Het certificaat is onlangs aangepast en hij kreeg telkens de melding dat het certificaat niet klopte. Toen ik de verbinding bij hem opnieuw had ingesteld werkte het opeens wel, kreeg de melding dat er een certificaat geïnstalleerd moest worden en werken maar. Nu hoeft het bij jullie niet om een certificaat te gaan, maar het (opnieuw) aanmaken van de verbinding wil wel eens helpen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hero Of Time schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:51:
Mijn wireless thuis heb ik ook verborgen en kon prima connecten. Ik draaide wel de 32-bit versie. Heeft iedereen ook geprobeerd door het netwerk handmatig toe te voegen? Dit wil namelijk ook wel eens werken. Bij een klasgenoot van me had hij ook gezeur met ons schoolnetwerk. Het certificaat is onlangs aangepast en hij kreeg telkens de melding dat het certificaat niet klopte. Toen ik de verbinding bij hem opnieuw had ingesteld werkte het opeens wel, kreeg de melding dat er een certificaat geïnstalleerd moest worden en werken maar. Nu hoeft het bij jullie niet om een certificaat te gaan, maar het (opnieuw) aanmaken van de verbinding wil wel eens helpen.
Yep, Handmatig ingesteld, moest ook wel want het is een verborgen netwerk. Ik kan eens kijken of er certificaten nodig zijn, who knows, maar ik twijfel of het gaat lukken. Iedereen met problemen heeft de 64-Bit versie?

And it goes BRAAAAAPP!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ROFLASTC schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:17:
[...]

Yep, Handmatig ingesteld, moest ook wel want het is een verborgen netwerk. Ik kan eens kijken of er certificaten nodig zijn, who knows, maar ik twijfel of het gaat lukken. Iedereen met problemen heeft de 64-Bit versie?
Certificaten heb je alleen als je met autenticatie (EAP/PAP/TTLS) werkt. Dat zijn meestal grote bedrijven, hogescholen/universiteiten. Thuis heb je dit niet, tenzij je het specifiek opzet.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hero Of Time schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Certificaten heb je alleen als je met autenticatie (EAP/PAP/TTLS) werkt. Dat zijn meestal grote bedrijven, hogescholen/universiteiten. Thuis heb je dit niet, tenzij je het specifiek opzet.
True

Maar als ik het goed heb worden er een aantal standaard certificaten aangeboden als je beveiligings protocollen of programmas gebruikt. Ik kon iig een aantal verising dingetjes vinden

And it goes BRAAAAAPP!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Heeft er iemand soms al een oplossing voor bovenstaande problemen ? Ik heb ze ook op mijn dell vostro 1700.
Ik heb wel soort van work arround gevonden door iedere keer van de router ff de stroom af te halen en hem opnieuw op te laten starten. Dan vind hij wel een netwerk met internet.

Ik gebruik trouwens een AP van SMC die aanegsloten is op mijn adsl modem (incl router).
Pagina: 1