Probleem: Ik heb een TFT wat - als ik 'm aanzet - een paar keer even stoort, en dan een prima beeld geeft. Het storen komt echter na een tot twee minuten terug. Het beeld wordt steeds slechter, en uiteindelijk wit. Het storen ziet er in eerste instantie uit als een aantal snel verspringende beeldlijnen. Daarna beginnen eigenlijk alle beeldlijnen te "dansen", dus alles gaat door elkaar, en langzaamaan wordt het beeld ook niet meer ververst, waarmee het wit wordt. Het valt me op dat er tijdens het storen een (zachte) hoogfrequente fluit/piep toon uit het schermpje komt. Overigens maakt het niet uit of het beeld van de signaalkabel komt, of dat er een ingebouwd testbeeld wordt getoond.
Vraag: Wie kan mij zeggen wat er aan dit scherm waarschijnlijk kapot is, en of ik hier wat aan kan doen.
Vermoeden Ik zelf heb een vermoeden dat het weleens de AD-converter, of een clockgenerator zou kunnen zijn. Maar ja, hoe bevestig je zoiets?
Vraag: Wie kan mij zeggen wat er aan dit scherm waarschijnlijk kapot is, en of ik hier wat aan kan doen.
Vermoeden Ik zelf heb een vermoeden dat het weleens de AD-converter, of een clockgenerator zou kunnen zijn. Maar ja, hoe bevestig je zoiets?
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed