iriver H10 20gb vs. Cowon i-audio X5

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 17:43
Beste tweakers,

Na veel forumtopics gelezen te hebben, heb ik nog steeds een paar prangende vragen die ik niet kan vinden.

Ik wil een harddisk mp3 speler kopen en was wat geluidskwaliteit uitgekomen op de iriver h10 of de cowon i-audio. Van beide wordt gezegd dat de geluidskwaliteit goed is, maar toch lees ik her en der op fora dat de BBE-sound van de iaudio niet te evenaren is. Echter, de iriver heeft SRS WOW-geluid, en mijn vraag is dan ook: welke van de 2 spelers geeft een mooier geluid en is dit de dubbele prijs waard ( 170 euro vs. 310 euro)?

Ten tweede heb ik een specifieke vraag over de H10. Deze blijkt namelijk een vervangbare accu te hebben en bij de aanschaf wil ik dan ook een extra accu aanschaffen. Echter, nergens zie ik een accu als accessoire staan voor de 20gb versie van de H10. Ik zie overal een accu te koop staan voor de 5 gb versie, maar niet voor de 20 gb versie...zijn deze accu's hetzelfde?

Alvast bedankt!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
H10 6 gb = vervangbare accu
H10 20 gb = vaste accu

en heel veel verschil zal er niet in zitten qua geluid. Zeker niet vast te stellen met de meegeleverde oodoppies.

• DeArmeStudent
kijk, dat zijn tenminste duidelijke antwoorden, waar ik wat aan heb, dank je wel _/-\o_

verder was mij nergens duidelijk geworden dat de 20 gigabyte versie een vaste accu had...blijkbaar staat dat bijna nergens expliciet vermeldt :/ ...dus dank je wel voor de info...spaart mij weer wat geld uit :)

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Tsja, ook hier is het moeilijk om te zeggen wat je moet kopen. Ik zou gewoon zelf proberen te luisteren naar beide spelers. De beleving van geluid is tenslotte subjectief en dat maakt het moeilijk om een objectief oordeel te geven. Persoonlijk vind ik beide spelers erg mooi, maal alleen al voor de prijs zou ik voor de iriver gaan. ik heb zelf n flashplayer van iriver, en ik vertel je dat het geluid zeker niet mis is, zelfs met budget sennheiser mx-400 oordopjes :Y)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• DeArmeStudent
Dank je voor de info Huig. Idd...prijs/kwaliteit verhouding is bij de Iriver beter...

Maar nu lees ik op:

http://www.progress.nl/pr...10_20GB_color_english.pdf

Dat de 20 gigabyte versie van de H10 wel als accessoire een additional rechargeble battery heeft...

Nu weet ik het helemaal niet meer? :|

Wie heeft een H10 20 gigabyte en kan het uit ervaring zeggen?

en is de rood gekleurde versie wel te koop in nederland? want die kan ik ook nergens vinden... :X

[ Voor 12% gewijzigd door DeArmeStudent op 19-06-2006 07:30 ]

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 04:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

* Blisterin_Bull sluipt topic in.
Klein snel vraagje;
Ik zie in de pricewatch dat de 6GB versie maar 15 euro goedkoper is dan de 20GB versie.
Is dat simpelweg omdat die 6GB een nieuw generatie is van hetzelfde model?

Systeem specs

• DeArmeStudent
De 6 gb versie zal wel een stukje lichter en slanker zijn dan de 20 gb versie. Verder maakt de generatie niet zoveel verschil uit, maar dat weet ik niet zeker.

Wel weet ik dat de prijs conform de markt is...Tussen de 100 en 130 euro heb je een 1 gb flash speler, tussen de 130 en 175 een 5 a 6 gb harddisk spelertje. Vanaf 150 euro staan er harddiskspelers van 20 in de wachtrij. Echt veel meer zakken met de prijs voor de 6 gb speler kan dus niet echt, omdat hij dan de flash spelers uit de markt zou drukken.

En daarbij moet ik eerlijk toegeven: de grootste reden waarom ik deze 20 gb iriver nu net heb aangeschaft is, naast zijn (vermoedelijk) beter geluidskwaliteit dan de ipod) de gunstige verhouding van prijs/opslagvermogen. :Y)

Waarom bijna 2x zoveel betalen (bij ipod en iaudio) voor hetzelfde? Patsen? mij niet gezien... O-)

PS: ok, toch een beetje patsen dan: het grootste gedeelte van mijn muziekcollectie bestaat uit 320 kbps mp3 tjes en wat flac files, dus dan wil je wel een beetje goeie kwaliteit mp3 speler :D

[ Voor 11% gewijzigd door DeArmeStudent op 19-06-2006 12:16 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
de 6 gb is idd een stuk slanker.
wat betreft de accu voor de 20 gb, dit is een soort batterypack waar 4 penlite's in kunnen worden gestopt. deze plug je dan in de adapter-ingang

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
[rml][ MP3] iRiver H10[/rml]
[rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml]
Daar kan je volgens mij best een antwoord op je vragen vinden. Deze topics staan overigens beide in Portable Media Devices omdat alle MP3-spelers daar thuis horen. Daar is ook gebleken dat vergelijkingstopics tussen MP3-spelers vaak geen succes zijn omdat ze veelal uitlopen op welles-nietes spelletjes. Deze gaat dus dicht.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.