G15 gameboard vs counterstrike source, perikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Hoi,

Ik heb deze week een G15 aangeschaft, het bordje bevalt me prima. Heb de 'grote' forums doorgebuffeld en allerhande handige info en tips tot mij genomen, thanks all.

Ik probeer nu game voor game het bordje zo optimaal mogelijk in te stellen, en ben begonnen met counterstrike source. Hier loop ik tegen wat problemen aan, ik hoop hier een oplossing te vinden.

Belangrijkste issue is de volgende :

Sinds lang (jaar of 6/7 inmiddels, kan me niet meer goed herinneren wanneer de eerste betas uitkwamen) gebruik ik voor CS de pijltjestoetsen voor de movement en de keys eromheen voor de rest, en houdt dat zo. Zo is de shift key mn 'walk'-key.
Ik loop nu met dit nieuwe bord tegen een erg raar probleem aan, waar ik met andere borden geen probleem ervoer:
Wanneer ik 'walk' kan ik niet schuin rechts naar voren bewegen (schift+pijltje up+pijltje rechts). Alle andere movements wel in 'walk' (rechts naar achter, links naar achter, links naar voren) maar deze dus niet. 'Walk' rechts werkt prima (shift + pijltje rechts), vooruit ook (shift + pijltje up), maar op de drie keys gecombineerd reageert de G15 niet.
Oplossing ?

Verder. Binds programmeerde ik altijd in de config, met name buy binds. Nus is het mogelijk met de G15 de macro's in game te recorden. Probleem waar ik tegenaan loop is dat de gebinde G-keys blijven hangen in het buy-menu, waardoor ik ze twee maal moet indrukken. Wanneer ik een macro record voor een wapen mét ammo, dan moet ik vier maal een G-key indrukken (buy wapen, uit buymenu + buy ammo, uit buymenu). Dit moet toch mogelijk zijn met 1 druk op een knop (zonder zelf binds te hoeven programmeren in de config. Ik heb dit bordje niet voor niets gekocht ;) )

Graag jullie ervaringen. Alle tips en tricks mbt Counterstrike en de G15 zijn uiteraard ook erg welkom.

Alvast bedankt !

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
jij denkt dat dat bord zelf binds kan maken? Zoek even uit welke key het is en maak zelf een bind, is 1 minuut tik werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
voor het niet schuin kunnen lopen bestaat helaas geen oplossing, tegenwoordig worden veel keyboards zo gemaakt dat er per gebied een zeker maximum aan toetsen ingedrukt kan worden, druk je daarna nog een toets in dan wordt dit niet meer geregistreerd. Zo had ik eens met een goedkoop toetsenbord dat ik niet tab + w + a tegelijk kon gebruiken (dus score kijken en schuin lopen tegelijk).
enige oplossing is volgens mij een ander toetsenbord!
oude boards doen het beter is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:34
De G15 is net ontworpen om, in tegenstelling tot normale toetsenborden, zoveel mogelijk combinaties met WASD tot te laten. Hiervoor is zijn natuurlijk andere combinaties niet altijd meer mogelijk.
Vooral de pijltjestoetsen hebben hier onder geleden. Deze kunnen niet in veel combo's meer gebruikt worden (wat je al ervaren hebt). Als je dus graag met de pijltjestoetsen speelt is de G15 niet voor jou bedoeld.

Het probleem met de G-toetsen komt be bekend voor. Het probleem wat je waarchijnlijk hebt is dat de pauzes tussen de toetsaanslagen bij het opnemen van het macro niet afgespeeld worden. Dit moet je aanzetten in de opties van je G15 toetsenbord. Open de profiler, dan in het settings menu 'profiler' kiezen. Onderaan het shcerm wat je nu krijgt staat de optie 'record delays during quick macro creation'. Als je die aan zet en je macro dan opnieuw opneemt zal hij nu wel werken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
Het probleem met het recorden van macros lijkt opgelost met je tip. Jammer dat de actie dan dus net zo lang duurt als het handmatig aanschaffen van gear. Beetje dompertje dus in dit geval, zal maar weer overgaan in het 'ouderwetse' binden.

Vwb jullie uitleg mbt het tegelijk indrukken van keys.. Een begrijpelijke uitleg, echter kan ik me dat bij dit bord erg moeilijk voorstellen, het is tenslotte een gamebord (!) (zucht..) Ander punt is dat alle andere toetsen wel de combi toelaten, alleen het pijltje naar rechts dus niet. Ik zal logitech eens aanschrijven hierover..

Bedankt in ieder geval, tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
als er iemand een oplossing heeft voor dat schuin rechts naar vore en dan nog een toets probleem hou ik me ook wel aanbevolen. ik heb hetzelfde met NFS:MW met de nitro. links voor met nitro gaat goed, maar recht lukt nie, gaat ie altijd rechtdoor...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik ben een die hard gamer.

en speel zelf ook met de pijltjes:P

en ik kan zoveel knoppen indrukken als ik wil met de pijltjes en alles werkt gewoon.

in css bf2 fear cod2 noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
welk toetsenbord heb je dan, lekker handig om even te vermelden niet?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
oh lol vergeten.

ook de logitech g15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook jaren lang met de pijltjestoetsen CS en CS:S gespeelt. Toch ben ik bij het aanschaffen van een nieuw toetsenbord maar overgestapt naar WASD wat echt veel fijner speelt.

Je hebt bij WASD veel meer toetsen er omheen zitten wat een stuk fijner speelt en je hand ligt een stuk meer naar links waardoor je houding veel neutraler is.

Het is echt ff wennen maar speelt dan wel een stuk fijner, volgens mij spelen de meeste mensen ook met WASD ipv de pijltjestoetsen.

Je kan best gewoon doorgaan met de pijltjestoetsen als je dat fijn vind maar ik denk dat als je eenmaal gewend bent aan WASD dat je niet anders meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb dat ook een poos geprobeert.

maar bleef maar op de verkeerde knoppen klikken af en toe.

toen maar weer terug naar de pijltjes gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
@joris

Dit doet zich alleen voor met de shift key. Zou je iets voor me willen doen joris ? Bind ook even 'walk' op shift en test even of je hetzelfde probleem hebt. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

yakamitsu schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:57:
Het probleem met het recorden van macros lijkt opgelost met je tip. Jammer dat de actie dan dus net zo lang duurt als het handmatig aanschaffen van gear. Beetje dompertje dus in dit geval, zal maar weer overgaan in het 'ouderwetse' binden.
Binden is toch niet zo'n probleem? Het buyen gaat er een stuk sneller door en dan heb je niet de problemen die je krijgt als je alle combo's via je toetsenbord (Profiler?) probeert in te stellen. Anders zou je altijd nog F1 (buy m4a1/ak47, primary ammo, armor + helm) of F2 (buy wat je de vorige keer gekocht hebt) kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhannie op 19-06-2006 12:36 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
@paddix

Binden in de config deed ik altijd, is inderdaad geen probleem. Ik verwachtte echter een beetje dat dat met dit bordje vergemakkelijkt werd.
Een ander 'probleem' is dat ik met dit bord (wanneer ik op de 'ouderwetse' manier bind) de binds niet kan toekennen aan de G-keys, aangezien geen enkele game deze keys zal herkennen (een voorbeeldje, wat ik bedoel is dit: in het optiemenu 'showscores' = G11. G11 wordt niet herkend. Dus ook niet in handmatig geprogrammeerde binds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dan wordt het inderdaad lastig. Ik wist niet dat de G15 extra toetsen had.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan me voorstellen dat het toetsenbord maximaal 2 toetsen tegelijk kan verwerken (dit doet zo'n 80% van de toetsenborden namelijk ;)), daarom werkt dat mte shift + een diagonale richting niet... ;)

Je kan dit denk ik het beste oplossen met een bind, al dan niet op je TB als in CS:S... :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:03:
ik ben een die hard gamer.

en speel zelf ook met de pijltjes:P

en ik kan zoveel knoppen indrukken als ik wil met de pijltjes en alles werkt gewoon.

in css bf2 fear cod2 noem maar op.
Heb ook niet eerder problemen gehoord zoals TS ze meld met zijn G15.

Welk taal profiel gebruik je binnen windows ? Als je Nederlands gebruikt probeer anders eens Engels ( Verenigde Staten ), wil nog wel eens een oplossing bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
@parabellum

ik gebruik US-internationaal.

Ik begin zo langzamerhand te vrezen dat men hier gelijk had vwb het maximale aantal keystrokes per bepaalde locatie op het bord. In mijn ogen te absurd voor woorden voor een gamebord.
Affijn, ik hoop dat ik er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
gevonden:

http://www.g15forums.com/...7&Itemid=41#_Toc122754694

het bord ondersteunt dus geen simultane keyaanslagen gecombineerd met oa shift ...

on-ge-lo-ve-lijk

zwaar teleurgesteld !

[ Voor 23% gewijzigd door langgelee2002 op 19-06-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:34
yakamitsu schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:57:
Vwb jullie uitleg mbt het tegelijk indrukken van keys.. Een begrijpelijke uitleg, echter kan ik me dat bij dit bord erg moeilijk voorstellen, het is tenslotte een gamebord (!) (zucht..) Ander punt is dat alle andere toetsen wel de combi toelaten, alleen het pijltje naar rechts dus niet. Ik zal logitech eens aanschrijven hierover..
Idd, het is een game-bord. Maar het gros van de gamers speelt dus met WASD. Eigelijk alle serieuze spelers doen dat wel. Daarom is daar ook op gefocussed om ze samen te laten werken in zo veel mogelijk combo's.

Zoals iemand anders aan raad, probeer om te schakelen. Ik speelde vroeger ook met de pijltjes (numeriek toetsenbord) maar ben bij een nieuw keyboard toch maar overgeschakeld. Echt een hele verbetering na ff wennen!

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yakamitsu schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:49:
gevonden:

http://www.g15forums.com/...7&Itemid=41#_Toc122754694

het bord ondersteunt dus geen simultane keyaanslagen gecombineerd met oa shift ...

on-ge-lo-ve-lijk

zwaar teleurgesteld !
Klopt, vreemd dat Logitech voor deze weg kiest. Aan de andere kant, zoals shadowlord al zei, schakel om naar WASD. Heb zelf jaren met pijltjes gewerkt, naar tevredenheid, maar ben omgeschakeld, puur voor meer functie's onder 1hand. Als je er een week mee speelt weet je niet beter meer. Mocht je het toch niet willen, even Logitech kontakten en vragen voor een ander type/model van hun speeltjes. Logitech op zich heeft een goeie service :)

Succes
Pagina: 1