na stroomstoring geluid dvd op pc slecht, avi/muziek goed

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hoihoi

'k had vorige maand een stroomstoring hier. de pc stond toen aan... toen ik thuis kwam en hoorde van die storing ging ik gelijk naar me pc kijken en na aanzetten scherm keek ik tegen inlogscherm aan. Ding heeft zichzelf dus alvast maar weer aangezet :P
Na inloggen bleek alles gewoon nog te werken, geen files corrupt of zo.

Toen ik met windhoos media player wat wilde afspelen kreeg ik zo'n algemene foutmelding van dat er niets afgespeeld kon worden wegens een niet goed werkende geluidskaart(-driver). Elk ander prog speelt gewoon spul af. Bleek uiteindelijk verkeerde instelling te zijn die ik zo gauw niet meer weet. Denk dat door stroomstoring wat verandert was.
Maar ok, muziek draaien gaat goed al klingt (naar mijn mening) de muziek net ietsje anders dan voor de stroomstoring. Avi/mpg/wmv speelt ook goed af, maar toen een dvd.....

Zowel met asusdvd als met windhoos media player klinkt het geluid niet meer goed. Een beetje blikkerig lijkt mij met zo nu en dan plofjes. Om wat duidelijker te zijn, hier 2 samples opgenomen met de standaard windows recorder, onaangepast opgeslagen als wav:
http://members.home.nl/a.kost/sample1.wav
http://members.home.nl/a.kost/sample2.wav
ter info: samples uit the mangler: reborn, beide 60sec

ik heb de instellingen van asusdvd al nagekeken, van stereo naar direct3d oid verandert maar afgezien van verschil in volume geen verandering.
Alle creative instellingen nagekeken, instellingen laten resetten door creative prog wat bij de driver hoort.

tsja, weet verder niet wat ik nog kan proberen,
Weten jullie wat hier nou verkeerd zit??

specs:
amd athlon xp 1800+
2* 512mb ddr400
ecs k7s5a
audigy 2 zs platinum
asus geforce 4 mx440
xp prof corp + sp2.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kaart in andere pc / pci-slot stoppen en testen?

Anders zou ik denken aan een driverconflict.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:47:
Kaart in andere pc / pci-slot stoppen en testen?

Anders zou ik denken aan een driverconflict.
krijg geen melding van driverconflict, en muziek/avi's doen gewoon normaal
en in ander pci slot kan niet wegens volle pc. kabels/hd's in de weg enzo

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Van een driverconflict hoef je ook geen melding te krijgen, das het stomme ervan. :)

Mijn pc heeft bij een bepaalde combinatie van drivers ook zulke symptonen, maar ik heb nog nooit een melding van een conflict gehad.

Btw; hoe groot is jouw soundcard? Zou normaal even groot moeten zijn als een oude Voodoo5-kaart om tegen een harde schijf aan te komen..

Test de kaart dan even in een ander systeem, en je weet waar het probleem ligt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Michael Knight schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:58:
Van een driverconflict hoef je ook geen melding te krijgen, das het stomme ervan. :)

Mijn pc heeft bij een bepaalde combinatie van drivers ook zulke symptonen, maar ik heb nog nooit een melding van een conflict gehad.

Btw; hoe groot is jouw soundcard? Zou normaal even groot moeten zijn als een oude Voodoo5-kaart om tegen een harde schijf aan te komen..

Test de kaart dan even in een ander systeem, en je weet waar het probleem ligt :)
kan een driverconflict zo door stroomstoring ontstaan dan?

kaart is 15-20cm of zo, maar kast is niet al te diep dus weinig-geen ruimte over.

andere pc, als een p1-win98 dermee overweg kan :P . Maar wat heeft dat voor zin? avi's/mpg's enzo klinken gewoon normaal. dus denk codec probleem of zo maar kan de dvd codec niet vinden. Denk dat het daaraan ligt.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hmm, ik denk dat ik de oplossing heb gevonden:

'k zit nu bij de EAX console. Geluidseffecten stonden uit, heb die net aangezet en "hoeveelheid effecten" op 0 gezet en nu klinkt het geluid normaal :? :? .

blijkbaar stond er een "onzichtbaar" vinkje bij "geluidseffecten inschakelen" of zo.

kan iemand dit verklaren???

ps, wat doet die google ad hier beneden? was hier eerst niet

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 26-06-2006 00:12 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1