Toon posts:

laptop bevriest (vermoet een geheugen probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het hier hoort maar ik vermoet een geheugen probleem dus denk het wel......

mij probleem,
ik heb hier een compaq evo n600c (p3).
deze loopt heel vaak vast en dan ook egt VAST muis staat stil hd doet nix meer en soms doet het scherm ook raar (kleuren worden raar en zo)

er ziten 2 stripje van 128 mb in deze laptop een van samsung en een van hynix.

ik heb op dit moment aleen die sansung er in en dan loopt hij niet vast (ik heb die andere er nu 15 minuten uit het kan dus nog gebeuren) zou het dan aan dat geheugen lichen??

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 22:05

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heb je memtest al geprobeerd? (kun je vinden via Google) En wat als je knoppix (of een andere linux-live-cd) boot? Is het probleem dan weg? Wat bij mijn laptop het probleem was (die hing ook vaak) was de HD. Met knoppix ging alles prima, booten naar windows of ubuntu > crash. Nieuwe HD erin geschroefd, loopt weer als een zonnetje.

Zeker omdat het een p3 (= dus een ouder systeem) betreft, zou de HD kapot kunnen zijn.

edit: ik zie nu pas dat je het probleem alleen hebt met een bepaald reepje geheugen, dat maakt het natuurlijk veel waarschijnlijker dat het een geheugenprobleem betreft :)

[ Voor 18% gewijzigd door Technicality op 19-06-2006 00:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

zou het dan aan dat geheugen lichen??
Sja, wat houdt jou dan tegen om dat eens na te gaan? 8)7
In de PMG FAQ en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat hoe je het geheugen op fouten kunt testen. En nog veel meer informatie trouwens, jouw topicstart voldoet niet aan het PMG Beleid en gaat derhalve op slot.

Dit topic is gesloten.