[xp] Indexeer tool op serverniveau gezocht

Pagina: 1
Acties:

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 15:10
na een beetje onduidelijke topic titel hier dan een heldere TS

Ik heb de volgende situatie:

Wks 1: Windows xp
Wks 2: Windows xp mce
Srv 1: Windows xp mce

nu heb ik op de server (srv 1) een groot deel van mijn files staan. deze wil ik gebruiken op mijn 2 werkstation's. echter omdat ik niet zo van ordenen hou wil ik hierin snel kunnen zoeken met een programma welke een index voor mij maakt.
ik draai nu Copernic desktop search op zowel mijn server als mijn werkstation's. ik zit nu echter met 3 pc's die allemaal een index maken van dezelfde bestanden, op de server. dit kost onnodig veel schijfactiviteit, cpu gebruik, geheugen en netwerk bandbreedte.

ik ben dus op zoek naar een tool welke een index van mijn server maakt met 2 client versie's (of zoiets) die gebruik maken van die ene index.
graag zou ik dan een index maken zoals ik die nu min of meer gewend ben van copernic met de volgende mogelijkheden

* inhoudelijk zoeken in text bestanden, specificeerbaar wat een text file is(doc, txt, pdf)
* op filename zoeken
* realtime bijhouden van de index
* realtime zoeken (dus als je typt nog voor je op enter drukt zoekresultaten)
* liefst onder xp, maar eventueel is win2003 ook nog wel te implementeren.

punt 3 en 4 is niet heel erg belangrijk, maar wel erg makkelijk

bestaat een dergelijke tool, en zo ja welke is dat?

eigen zoekpogingen tot slot:

GoT > vond script's in php, dat is wel een idee, maar mijn html/php kennis is niet zo groot dat ik dat vlekkeloos ge-implementeerd krijg denk ik
Google > vind niet echt iets spectaculairs.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Is Windows Indexing Service niet goed genoeg? ;)

Kun je bijvoorbeeld zelf een webinterfaceje naar schrijven in ASP, of een thid-party tool gebruiken. Zi oa. http://www.aimingtech.com/search_lan.htm

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 18-06-2006 23:07 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53
En anders de google desktop search met de web interface

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• LinuZZ
Windows indexing service is toch niet iets wat echt snel te noemen is? (ik had dit nog niet verteld misschien, maar een beetje snel terugvinden is wel belangrijk voor mij)

google desktop search met web interface ziet er wel goed uit, (heb deze eerder wel eens geprobeerd, maar dat was een te vroege beta denk ik)
ik ga daar eens mee verder testen

Google desktop vind ik een beetje vaag met instellingen, en er komt veel ruis in de zoekresultaten door dll's welke ge-indexeerd worden. ook kan ik de webserver niet bereiken met de webbrowser op mijn wks, maar dat is wellicht gewoon een instelling. dat zoek ik nog wel uit. ik weet niet of jullie nog meer ideeen hebben? google desktop vind ik iig een beetje te spartaans aanvoelen.

[ Voor 71% gewijzigd door LinuZZ op 19-06-2006 06:48 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• LinuZZ
Klein kickje,

ik heb Google desktop search getest, maar ik ben over deze tool niet tevreden, ik krijg het zoeken via 1 index niet voor elkaar. hebben jullie misschien een alternatief?

• LinuZZ
laatste schop dan maar, iemand een ander idee?

Pagina: 1