na een beetje onduidelijke topic titel hier dan een heldere TS
Ik heb de volgende situatie:
Wks 1: Windows xp
Wks 2: Windows xp mce
Srv 1: Windows xp mce
nu heb ik op de server (srv 1) een groot deel van mijn files staan. deze wil ik gebruiken op mijn 2 werkstation's. echter omdat ik niet zo van ordenen hou wil ik hierin snel kunnen zoeken met een programma welke een index voor mij maakt.
ik draai nu Copernic desktop search op zowel mijn server als mijn werkstation's. ik zit nu echter met 3 pc's die allemaal een index maken van dezelfde bestanden, op de server. dit kost onnodig veel schijfactiviteit, cpu gebruik, geheugen en netwerk bandbreedte.
ik ben dus op zoek naar een tool welke een index van mijn server maakt met 2 client versie's (of zoiets) die gebruik maken van die ene index.
graag zou ik dan een index maken zoals ik die nu min of meer gewend ben van copernic met de volgende mogelijkheden
* inhoudelijk zoeken in text bestanden, specificeerbaar wat een text file is(doc, txt, pdf)
* op filename zoeken
* realtime bijhouden van de index
* realtime zoeken (dus als je typt nog voor je op enter drukt zoekresultaten)
* liefst onder xp, maar eventueel is win2003 ook nog wel te implementeren.
punt 3 en 4 is niet heel erg belangrijk, maar wel erg makkelijk
bestaat een dergelijke tool, en zo ja welke is dat?
eigen zoekpogingen tot slot:
GoT > vond script's in php, dat is wel een idee, maar mijn html/php kennis is niet zo groot dat ik dat vlekkeloos ge-implementeerd krijg denk ik
Google > vind niet echt iets spectaculairs.
Ik heb de volgende situatie:
Wks 1: Windows xp
Wks 2: Windows xp mce
Srv 1: Windows xp mce
nu heb ik op de server (srv 1) een groot deel van mijn files staan. deze wil ik gebruiken op mijn 2 werkstation's. echter omdat ik niet zo van ordenen hou wil ik hierin snel kunnen zoeken met een programma welke een index voor mij maakt.
ik draai nu Copernic desktop search op zowel mijn server als mijn werkstation's. ik zit nu echter met 3 pc's die allemaal een index maken van dezelfde bestanden, op de server. dit kost onnodig veel schijfactiviteit, cpu gebruik, geheugen en netwerk bandbreedte.
ik ben dus op zoek naar een tool welke een index van mijn server maakt met 2 client versie's (of zoiets) die gebruik maken van die ene index.
graag zou ik dan een index maken zoals ik die nu min of meer gewend ben van copernic met de volgende mogelijkheden
* inhoudelijk zoeken in text bestanden, specificeerbaar wat een text file is(doc, txt, pdf)
* op filename zoeken
* realtime bijhouden van de index
* realtime zoeken (dus als je typt nog voor je op enter drukt zoekresultaten)
* liefst onder xp, maar eventueel is win2003 ook nog wel te implementeren.
punt 3 en 4 is niet heel erg belangrijk, maar wel erg makkelijk
bestaat een dergelijke tool, en zo ja welke is dat?
eigen zoekpogingen tot slot:
GoT > vond script's in php, dat is wel een idee, maar mijn html/php kennis is niet zo groot dat ik dat vlekkeloos ge-implementeerd krijg denk ik
Google > vind niet echt iets spectaculairs.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk