Aerocool Engine Jr bekabeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hey

Ik had een klein vraagje, ik ben van plan om deze kast te gaan bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.us/Images/case/aeroengine/Case-AeroEngineJr-b.jpg

Maar dan staat er bij de specs van deze kast een héle wazige uitleg van de bekabeling, namelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.us/Images/case/aeroengine/cables-engine.jpg

Ik heb absoluut geen idee wat ik met deze image aan moet, ik heb namelijk geen enkel verstand van ledjes aansluiten en dergelijke, dus hulp zou erg gewaardeerd zijn :)

Kan iemand mij meer uitleggen over hoe ik dit moet aansluiten met de volgende voeding

Codegen 400w

Ik denk dat ik het zo ongeveer wel snap, maar hoe moet ik dan de 2 andere led's en casefans aansluiten? ( zie : 120mm Achter en 80mm zijkant )

Bedankt

EDIT: Ik zie dat ik in ieder geval 1 molex vrij heb, 2de is optioneel los te maken van mijn cd brander

[ Voor 7% gewijzigd door Mevani op 18-06-2006 22:01 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
a&a steek je in elkaar en baan een losse molex van je voeding

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Je kan die aansluitingen gewoon tussen je brander en de stekker daarvan.
Hij tapt het gewoon af.

Dus Voeding-->B naar A verloopstuk-->Brander
Dus die A gaat in je brander en B aan de stekker die normaal aan je brander zit.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
A en A in elkaar schuiven, en B aan je voeding hangen.

De ledjes/ knopjes en casefans kan je met die kleine zwarte dingetjes die je ziet op je mobo prikken. Waar precies kan je in het boekje van je mobo vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Rigi op 18-06-2006 22:12 . Reden: typo ]

• Mevani
Hoe heten die kleine zwarte dingetjes dan (voor te zoeken in de manual :D), want ik heb dit mobo

ASUS A7V8X-MX SE

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00087787.jpg

En moet ik nu een molex gebruiken of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Mevani op 18-06-2006 22:28 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

iets met fan huppelepup ofzo :P

en idd gewoon een molex gebruiken. ze zitten overigens (die witten en zwarte volgensmij) naast dat 3e pci slot

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Rigi
Ja, je hangt die B aan een Molex. Bijvoorbeeld met een splittertje, het trekt niet zo heel veel stroom en dan raak je geen molex 'kwijt'. die splittertjes kan je gewoon ophalen bij de lokale hardware boer voor een paar euro.

Die zwarte dingetjes staan in je mobo boekje als power led, hdd led, power sw en reset sw. Misschien nog audio/ firewire/ usb aansluitingen. Links onder in het plaatje dat je daar hebt zie je een serie pinnetjes op een zwart stukje plastic. Dat is zeer waarschijnlijk de plek waar je de power led, hdd led, power sw en reset sw kan vinden. Dat blauwe stukje plastic wat er recht boven ongeveer in het midden van de hoogte zit is (waarschijnlijk) USB.

• Mevani
maar als ik die B dus op die molex aansluit, zijn alle drie de fans en alledrie de LED's ook aangesloten? Of alleen de LED van de intake fan?

EDIT: en zo niet, waar en wat moet ik dan halen om het wel te laten werken?

[ Voor 41% gewijzigd door Mevani op 18-06-2006 22:38 ]

• Rigi
Shadowflx schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:35:
maar als ik die B dus op die molex aansluit, zijn alle drie de fans en alledrie de LED's ook aangesloten?
Als je A en A verbind en B aansluit zijn je handle led's en je fan aangesloten. De rest (zie boven) moet je dan dus nog aansluiten.

EDIT: die kleurrijke kabels zijn over het algemeen de kabels van de power led, hdd led en de switches. De kabels met grijze sleeves zijn waarschijnlijk de audio/ usb/ firewire kabels. (maar dit staat mischien ook wel in het boekje, anders is het waarschijnlijk wel duidelijk te zien waar ze aan vast zitten.)

[ Voor 32% gewijzigd door Rigi op 18-06-2006 22:41 ]

• Mevani
Wat is dan ''de rest'' , of zijn alle LED's al aangesloten, of zijn alle FAN's dan aangesloten, of zijn ze allemaal aangesloten, of zijn alleen de LED en de intake fan aangesloten, of wat?

Wat ik nu begrijp is dat als ik A en A verbind, B op de voeding aansluit zijn wel álle LED's aangesloten, maar de fans nog niet -> die moet ik nog op het mobo prikken?

• Rigi
De rest zijn de knopjes, aan/uit en reset, en twee ledjes namelijk de power led en de led die harddisk activiteit weergeeft. Verder dus audio, USB en firewire (als je firewire hebt)

EDIT: Kijk anders gewoon even in je kast. Daar zitten die kabeltjes ook in. (behalve die A/B molex dingen waarschijnlijk) Dan heb je een beter beeld van wat waar moet komen etc.

[ Voor 34% gewijzigd door Rigi op 18-06-2006 22:51 ]

• Mevani
Gedaan, maar die dat zit er een beetje raar aan vast -> ik zie uit een soort splitter, vlak bij een molex een geel/zwart kabeltje naar mijn casefan lopen, en meer casefans heb ik niet ;) dus kan ik ook niet zien waar ik ze precies moet aansluiten..........

En ook al stop ik dat kabeltje dat op de foto staat op mijn mobo, dan is er toch nog steeds maar 1 fan en 1 led aangesloten?

Of geldt die molex voor alledrie de LED's en moeten de fan's gewoon apart op het mobo?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kijk eens op de foto : Dan zie je v.l.n.r A A B. Die B moet aan een molexconnector van je voeding of op een spliter zoals hierboven genoemd. De 1ste A is van de ledjes. Hier zitten alle ledjes op! Dus 1 kabel voor alle led's. De 2e A is van de grote fan voorin.

De A's stop je in elkaar en de B doe je in de voeding. Waar jij dan opeens 3 fans weg haalt weet ik niet? Die grote blauwe voorin zit erbij en voor de rest niet meer dacht ik? Die op het achterpaneel is optioneel dus daar moet je zelf een fan voor kopen. Nou zie ik 1 fanheader op je mobo zitten. Daar past dus 1 fan op. En de rest van je fan's moet je op je voeding aansluiten.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch echt wel heel erg basic hoor.. A in A stoppen en B in de plek wat erbij staat moet iedereen lukken... Ook een fannetje aansluiten op je mobo is zo makkelijk dat we verwachten dat je dat zelf al kunt. Kan je dat nog niet, dan raad ik je aan eens een kijkje te nemen op www.beginnersweb.nl

Dicht omdat dit wel heel erg basic is...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.